AUTO-MOTO

Ford Focus Wagon 1.5 TDCi Titanium: Automobil s razlogom

Piše: M.T.

19.9.2017

Karavani umiru, nema sumnje. Iz godine u godinu sve ih je manje, a uskoro će doći vrijeme kada će ih proizvođači, jednostavno, izbaciti iz ponude, jer se moderne porodice sve više okreću SUV i crossover vozilima.  

No, ako ćemo realno, ta promjena želja kupaca utemeljena je samo u stilu, odnosno, njihovom zanovijetanju, jer su crossoveri ljepši, urbaniji, elegantniji i eto šik ih je voziti i biti viđen u njima... Ali, ako ćemo o praktičnosti, dajte, molim vas, karavani su i dalje mnogo praktičniji!

Susret s jednim od najpopularnijih modela u Evropi, Fordovim Focusom u karavanskoj izvedbi, osvježio nam je pamćenje koje se u najezdi kojekakvih glomaznijih (zapravo, viših, ali ne i većih automobila), počelo gubiti. Karavanski Focus možda nije dizajnersko remek-djelo, jer su zaista rijetki oni koji pri kreiranju jednog ovakvog karoserijskog oblika mogu voditi računa o savršenoj estetici iz svakog mogućeg ugla, ali je mnogo praktičniji od SUV-ova koji ovakve verzije istiskuju s tržišta.

Dosta poboljšanja

Zašto? Zato što u njemu ima mnogo prostora za pet odraslih osoba i za odlaganje svih manjih stvari i što ima ogroman prtljažnik. Kratko i jasno.

Ako ćemo o izgledu, već smo rekli da su rijetki karavani koji izgledaju elegantno i dinamično, iz jednostavnog razloga što zadnji kraj ne dozvoljava dizajnerske igrarije. Tako je i ovdje. Zadnji dio je u službi funkcionalnosti, da opskrbi prostorom putnike natrag i ponudi velik prtljažnik. No, balans pronalazimo na prednjem dijelu. Ford je, kako je već uradio s gotovo svim svojim modelima, dobro zašao u „astonmartinovsko“ područje dizajna, s uskim svjetlima i karakterističnom maskom hladnjaka, što se može samo pohvaliti. Naprijed, zaista, izgleda jako dobro.

Unutra, Focus je u znaku reljefastog kokpita s dosta izbočina, ali je, sve u svemu, lijepo skockan. U odnosu na prethodnika, ide korak naprijed. Poboljšanja su načinjena na instrumentalnoj tabli, koja je podijeljena na četiri dijela (obrtomjer, brzinometar, ekran putnog računara i pokazivač goriva i temperature motora) i upravljaču.

Na vrhu masivne centralne konzole nalazi se 8-inčni ekran visoke rezolucije s prikazom stražnje kamere, audiosistema, kompasom, postavkama... Bilo je malo neobično navići se na toliko komandi, pošto se u novijim modelima masovno primjenjuje princip – što manje dugmića, to bolje, no i ova filozofija ima svoje prednosti, prije svega u jednostavnosti korištenja. Dobro, treba malo vremena za navikavanje, ali ništa komplicirano.

Za udobnost možemo reći da je na visokom nivou. Sjedišta su odlična i nude i lumbalnu podršku, za ozvučenje (devet zvučnika) pobrinuo se Sony, a putnici na raspolaganju imaju dosta prostora za odlaganje, držače za čaše, dva ulaza za USB, dvije utičnice od 12V, Aux... Dodajmo i Bluetooth, glasovno upravljanje, ulaz za SD karticu, crveno LED ambijentalno osvjetljenje, osvjetljenje prostora za noge...

Niska potrošnja

Vožnja je poglavlje za sebe. Ford zaista zna napraviti automobil koji se dobro vozi, s odličnim motorima, mjenjačima i ovjesom, a ni ovaj Focus nije izuzetak, iako je u produženom izdanju.

Za pogon se brine izvrstan 1,5-litarski turbodizelski motor od 125 KS i s obrtnim momentom od 270 Nm. Rezultat je – odličan! Focus s njim veoma dobro i ubrzava i krstari, a pogled na podatke s putnog računara još će vas više obradovati, jer s ovim agregatom, u prosjeku u gradskoj vožnji troši između pet i šest litara dizela. S njim i savršeno preciznim šestobrzinskim mjenjačem, Focus je užitak voziti u svim uvjetima, i na krivudavim cestama i na ravnom autoputu, a asfalta se drži gotovo savršeno. I odličan je za ove naše grozne ceste. Ako imate kamen u bubregu, vjerovatno se neće micati.

Konačna presuda je sažeta na početku teksta. Možda Focus Wagon, gledajući sa svih strana, nije ljepotan, ali ako ćemo o praktičnosti, udobnosti i kvalitetu vožnje, daleko od toga da je njegovo vrijeme prošlo. Štaviše, poželjele bi ga mnoge porodice.

Pokretne lajsne na svim vratima

Na početku vožnje činilo nam se da nešto nije uredu s vratima, jer je zvučalo kao da nešto zapinje pri zatvaranju. No, to tako treba, jer su na sva vrata ugrađene plastične lajsne koje se pri otvaranju automatski izbacuju, a pri zatvaranju uvlače. Na taj način vrata su zaštićena od udara kod otvaranja.

Nešto slično vidjeli smo na Škodinom novom SUV-u Kodiaqu, no čini se da se Ford ipak toga prije sjetio.

Lična karta

DIMENZIJE

D/Š/V 4.560/1.823/1.469

Masa 1.312 kg

Prtljažnik 490 l

Gume 205/55 R16

MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 1.499 ccm

Snaga 120 KS

Moment 270 Nm

Mjenjač ručni, 6 brzina

NA CESTI

Maks. brzina 193 km/h

Ubrzanje 0-100 10,7 s

Prosječna potrošnja (grad/otv/komb): 4,3/3,4/3,8

OPREMA

Paket Titanium: Standardni ovjes, tempomat s limitatorom brzine, el. podizači prednjih i stražnjih prozora s otvaranjem/zatvaranjem jednim dodirom za vozača i suvozača te Global open/close funkcijom (otvaranje/zatvaranje prozora pomoću ključa), konzola level 3 - kožna ručica ručne kočnice, 2 držača za čaše s rolo poklopcem, 12V utičnica, podesivi naslon za ruku, USB priključak, metalne zaštitne pločice na pragovima prednjih vrata s logom Focus, pokretanje vozila bez ključa pritiskom na dugme, stražnji naslon za ruku, lumbalna potpora u sjedištu vozača, prednja donja maska u crnoj boji i s visokim sjajem, krovni uzdužni nosači, 16-inčne aluminijske felge i sa 205/55R16 gumama, prednje i zadnje podne prostirke, unutrašnja jednobojna (crvena) LED ambijentalna rasvjeta, osvijetljen prostor za noge, kožna ručica ručne kočnice.

Dodatna oprema: Trend Seat Pack - ručno podesiva lumbalna potpora u prednjim sjedištima, ručno podesivo sjedište suvozača u četiri smjera, Parking Pack 2 - automatizirani parking sistem, el. podesivi, grijani i preklopivi bočni retrovizori sa svjetlom prilaska, električno podizanje prednjih i stražnjih prozora s funkcijom podizanja/spuštanja jednim dodirom, ICE Pack 5 SONY - CD/MP3, USB, dual, radio, 8-inčni ekran osjetljiv na dodir, devet Sony zvučnika, komande na upravljaču, SYNC 2 s Bluetooth sistemom i glasovnim upravljanjem, Perimetarski alarmni sistem sa senzorom unutrašnjosti vozila, dvostrukim zaključavanjem i drugim preklopnim ključem, kamera za vožnju unazad, prednja svjetla za maglu.

CIJENA

Osnovni benzinac (100 KS)

29.879 KM

Osnovni dizelaš (95 KS)

34.095 KM

Testni model

45.184 KM

*cijene su za karavanske izvedbe


Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.