AUTO-MOTO

Motorno ulje: Nije dobro ni premalo ni previše

Avaz.ba

7.10.2017

Iako su savremeni automobili opremljeni brojnim indikatorima za potrošnju ulja u motoru, ručna provjera jednom u desetak dana i dalje je najbolji recept za dobru kondiciju motora. 

Nažalost, brojni vozači to zanemaruju. Pouzdaju se u indikatore, koji se najčešće aktiviraju kad je već prekasno, odnosno kad je nivo ulja u motoru manji od minimalno preporučenog. 

Činjenica je da savremeni motori ne troše onolike količine ulja kao automobili od prije 30-ak godina, ali s obzirom na važnu ulogu motornog ulja, uporedivu s krvotokom ljudskog organizma, provjere nikad previše. Proizvođači automobila pritom su se prilično ogradili pa u korisničkim uputstvima najčešće navode kako je potrošnja do 0.5 litara motornog ulja na 1000 pređenih kilometara potpuno normalna te time zaobilaze svoje dužnosti u doba garantnog roka. 

Dakle, ako se želite kvalitetno brinuti za svoj motor ulje morate provjeravati ručno, jer svaki motor troši ulje. 

Treći klipni prsten ne ostruže cjelokupni film ulja sa stjenki cilindara pa ono izgara. Ulje se uvijek kontrolira dok je automobil na ravnoj podlozi, a motor je ugašen i hladan, jer tek tada možemo biti sigurni da se svo ulje slilo u karter. Na šipki za mjerenje nalaze se oznake min i max, a nivo ulja u motoru treba biti malo iznad sredine te dvije oznake. Ako je nivo ulja iznad oznake max rizikuje se oštećenje katalizatora i lambda sonde, odnosno DPF/FAP filtra kod dizelaša, dok se u slučaju kad je nivo ulja ispod oznake min rizikuje havarija motora, jer svi pokretni dijelovi ostaju bez podmazivanja.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.