AUTO-MOTO

Peugeot 308 Allure: Redizajn za vrh klase

Avaz.ba

16.1.2018

Nedavno smo vam na ovoj stranici predstavili Peugeot 5008, kojim je francuski proizvođač visoko podigao ljestvicu u segmentu velikih SUV modela. Osim izgleda, taj automobil hvali se čitavim nizom drugih i korisnicima cijenjenih osobina, poput udobnosti, prostranosti, praktičnosti, modernih tehnoloških rješenja...

No, da model 5008 nije samo „incident“, već samo jedan u nizu upečatljivih proizvoda sa snažnim pečatom nove Peugeotove filozofije, dokaz je još jedan u nizu noviteta s amblemom lava, osvježeni 308, koji je odnedavno prisutan i na našem tržištu.

Ako tražite dobar kompakt, s ovim gotovo sigurno nećete pogriješiti, čak ni ako, općenito gledajući, ne volite Peugeotove automobile, jer je 308 lijepo i ukusno skrojen i čvrsto izrađen automobil koji vrhunska udobnost, učinkovit motor, dosta bogata oprema i prilično prihvatljiva cijena mogu svrstati u krug modela o kojima se, svakako, isplati razmisliti. Ovo je automobil koji spada u vrh klase.

Vanjske promjene 

Mada na prvi pogled izgleda veoma slično, osvježeni 308 u poređenju s verzijom koju je zamijenio na tržištu ima dosta novoga - poklopac motora s oštrijim linijama, maska, prednji odbojnik, rešetka, svjetla za maglu... To su one vanjske.

Unutra izmjena nema toliko, no, kada se sjetimo verzije iz 2014. godine, dojam je da nisu bile ni potrebne, jer je prethodnik ovog modela bio tako skockan da ga nije trebalo previše ni mijenjati, osim dodati nove tehnologije koje su kod konkurenata već postale standard.

Prvo što upada u oči je već dobro poznati mali Peugeotov podrezani upravljač. Instrumentalna tabla i dalje je vrlo niska i izdužena, s tim što je grafika malo unaprijeđena. Mada digitalne table sa složenijim grafičkim rješenjima sve više postaju trend (tako je i u 3008 i 5008), naša 308 ima analogne instrumente, ali bili bismo cjepidlake ako bismo ih kudili, jer, sve u svemu, izgledaju lijepo i, nadasve, vrlo informativno. No, ono što možemo napomenuti je da osobe koje vole podići volan, vjerovatno neće imati dobru preglednost instrumenata.

Kao i u prethodniku, i u ovoj 308 gotovo da nema prekidača. Dok je u 5008 to riješeno odlično s osnovnim komandama na centralnom grebenu, u ovom modelu ćete za apsolutno sve (klima-uređaj, navigacija, audiosistem, telefon...) morati „roviti“ po 9,7-inčnom ekranu, što je malo iritirajuće, naročito kada ste u zahtjevnijoj vožnji.

Osim tih sitnih zamjerki, ostalo je za pohvalu. Kao i u 5008, i ovdje je primjetno značajno poboljšanje izrade i kvaliteta korištenih materijala, dok su oni nešto manje kvalitetni uglavnom smješteni tamo gdje nikada ne posežete rukom, što je pametno i ekonomično rješenje.

Vrhunska vožnja

Vožnja je priča za sebe. Izvanredna je! Testni model pogoni poznati 1,6-litarski turbodizelski agregat od 100 KS, kojem je efikasnost najveća vrlina. Odlično vuče i malo troši, što je kombinacija koju svaki vozač mora cijeniti. Automobil je za nekih 70 kilograma lakši od prethodnika, a nova platforma omogućava mu odlične vozne osobine koje čak ni u radikalnijim situacijama ne narušavaju nivo udobnosti i sigurnosti. Kapa dolje za inžinjere Peugeota, napravili su automobil koji će zadovoljiti i najstrastvenije vozače, a da stvar bude potpuna, brine se veoma dobar mjenjač, čvrst i precizan.   

Pogled na cijenu donosi još jedno prijatno iznenađenje. Testni model košta nešto više od 34 hiljade KM, što se ne može nazvati neukusnim ako znamo čime raspolaže. Osim odličnog i modernog turbodizelskog motora, naš 308 opremljen je automatskim kočenjem u slučaju nužde, upozorenjem na izlazak iz trake s automatskom korekcijom upravljača, prilagodljivim tempomatom, automatskim parkiranjem, sistemom za povezivanje pametnog telefona, navigacijom sa čitačem saobraćajnih znakova, parking senzorima i mnogim drugim stvarima koje su u službi vozača i putnika.

Komfor i udobnost

Udobnost je, bez pretjerivanja, vrhunska. Lako ćete pronaći idealnu poziciju, a sjedišta su izvanredna i nude sportsko držanje tijela. Ozvučenje je veoma kvalitetno (tu su USB i Aux ulazi), izolacija dobra, a uvedeno je i unutrašnje osvjetljenje u LED tehnologiji, no, za rast prtljažnika na odličnih 420 litara (sa još 50 dodatnih ispod podnice) morao se platiti danak, a to je u ovom slučaju zadnja klupa, na kojoj, nimalo neobično za ovaj segment, nema izobilje prostora. Tri putnika će se smjestiti, kao i u svaki drugi kompakt, ali neće imati mnogo prostora za koljena. 

Lična karta

 DIMENZIJE

D/Š/V 4.253/1.804/1.457

Masa 1.160 kg

Prtljažnik 420 l

Gume 225/45 R17

MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 1.560 ccm 

Snaga 100 KS/3.750

Moment 254 Nm/1.750

Mjenjač ručni, 6 brzina

NA CESTI

Maks. brzina 186 km/h

Ubrzanje 0-100 11,3 s

Prosječna potrošnja (grad/otv/komb): 4,3/3,1/3,5

Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+4

 OPREMA

Osnovna (Access): Manuelni klima-uređaj, električni servo upravljač manjih dimenzija, instrumentalna tabla tipa nivo 1&2, ABS, REF, ESP, AFU, detektor niskog pritiska u gumama, automatska dnevna svjetla, 2 x Isofix, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni jastuci na prednjim sjedištima, zavjese u prvom i drugom redu sjedišta, električno sekvencijalno otvaranje prednjih stakala sa zaštitom od uštinuća, ručno pomicanje zadnjih stakala, tempomat i limitator brzine, preklopiva zadnja klupa djeljiva 2/3 – 1/3, instrumentalna tabla sa LCD ekranom, radio RD6 sa šest zvučnika, USB, Aux, halogeni farovi, Bluetooth, 15-inčne čelične felge, rezervni točak manjih dimenzija, sjedište vozača s podešavanjem visine...

Paket Allure: Električna parking kočnica, Full LED prednji farovi, LED pokazivači smjera i LED maglenke, instrumentalna tabla nivoa 3, LED unutrašnja stropna rasvjeta, osvjetljenje u području nogu, elektropreklopivi vanjski retrovizori s osvjetljenjem pristupa vozilu, prednji i zadnji parking senzori, hromirani obrubi maglenki i bočnih stakala, paket „pomoć vozaču“ (prepoznavanje znakova i preporuka brzine, upozorenje za nenamjerni prelazak trake, automatska duga svjetla, praćenje vozačeve pažnje), 16-inčne alu felge, pomoć pri kretanju na uzbrdici, automatski brisači, multifunkcijski upravljač, radio RCC sa 9,7-inčnim ekranom na dodir, automatski dvozonski klima-uređaj, 3 naslonjača za glavu na zadnjoj klupi...

Dodatna oprema: Navigacija, dodatna zatamnjena stakla u drugom redu i zadnje staklo, siva Artense metalik boja.

CIJENA

Osnovni benzinac (110 KS) 

28.491 KM

Osnovni dizelaš (100 KS)

29.992 KM

Testni model

34.380 KM*

*ponuda važi do 30. aprila, a inače je 39.746 KM

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.