AUTO-MOTO

PREDSTAVLJAMO Pokretno čudo

Citroen C4 Cactus Feel Edition SILVER e-HDi 92 ETG6

M. TANOVIĆ

9.10.2014

Ne brinite, nećemo ga ukrasti. Samo gledamo - dobaci jedan od četvorice znatiželjnika koji su opkolili čudo na četiri točka i buljili u njegovu unutrašnjost.

Nikako čudo, niti su bili jedini koji su za vrijeme našeg testiranja zurili u automobil kao da je pao s Marsa. Kako i ne bi? Ovo se jednostavno ne može ignorirati. Sama njegova pojava dovoljna je da kod prolaznika izazove znatiželju i želju za odgovorom na pitanje - "šta je ba ovo?"

Zove se Citroen C4 Cactus, na platformi je modela C3 i ima nastup koji seže do ekstrema. Može se ili ekstremno svidjeti, ili ekstremno zgaditi, ali ako ćemo po reakcijama okoline, zgadio se nije nikome, a onih koji su sa strahopoštovanjem i interesiranjem buljili u njegovu vanjštinu i unutrašnjost bilo je i previše. Neukusno mnogo.

Plastične obloge

Izgled Cactusa najbolje će vam se opisati ako ga pogledate i nikako drugačije. Dizajn je čudan - sasvim drugačiji i nenadmašno avangardan, kako to već rade u Citroenu. U njemu nigdje nećete biti neopaženi. A ako se pitate šta je ovo sa strane i na stražnjem dijelu, to su plastične obloge sa zračnim jastucima "Airbump", koje će vam sačuvati vozilo u slučaju blažih udara i ogrebotina. Praktično i pametno.

Neobičnost vanjskog izgleda prenijeto je i u unutrašnjost. Nakon prvog pogleda, nećete znati na čemu da se prvo zadržite. Da li na mjenjaču, kojeg zapravo i nema, jer se radi o izbočenju na centralnom grebenu s tri dugmeta "Easy Push" (za vožnju naprijed, natrag i "ler" - D, R i N, jer se radi o robotiziranom automatiku), da li na ručnoj kočnici, koja izgleda kao da je prenesena iz aviona, retro ručicama na vratima, ili pak na ukusno skrojenoj "sećiji" u koju se po podizanju naslona za ruke pretvaraju prednja sjedišta. Možda i na digitalnoj instrumentalnoj tabli, zapravo, ekranu iza volana koji liči na tablet.

Sve je strašno jednostavno i veoma ukusno. Nema nijednog suvišnog dugmeta, jer su sve komande na centralnom ekranu osjetljivom na dodir - za klima-uređaj, parametre, Bluetooth, povezivost s mobitelom.... Kao da ste u prijatnom kućnom ambijentu. Vidite samo volan s mnoštvom komandi, otvore za klima-uređaj, utičnicu i ulaz za USB.

Prostora je dovoljno za porodicu (kao u "običnom" C4), ali s obzirom na veličinu automobila, niti se ne očekuje da ga ima u izobilju. Isto to važi i za prtljažnik zapremine 348 litara, koja spuštanjem zadnje klupe raste na 1.170.  I udobno je, ali šta drugo očekivati od Citroena?

Samo navika
 
Ruku na srce, od jednog ovakvog automobila iz reda crossovera nismo očekivali dobru vožnju, ali Cactus nas je oduševio. Mali "podrezani" volan s ručicama za promjenu brzine i nova generacija poznatog i nagrađivanog 1,6-litarskog dizelskog motora od 92 KS kombinacija su koja će zadovoljiti svakog ljubitelja vožnje, a ceste se drži kao da je na šinama. Prema živahnom nastupu automobila nikada se ne bi reklo da ima svega 92 KS. Automobil "vuče" odlično, eksplozivan je, a ujedno i štedljiv. Putni računar je po preuzimanju vozila pokazivao prosječnu potrošnju nižu od pet litara.

Zbog mjenjača, potrebno je malo vremena, kako ne biste pomiješali dugmad i umjesto naprijed, krenuli u jarak iza sebe, ali sve je stvar navike. Da je čovjek bio njihov rob, automobil nikada ne bi niti postojao. Dva-tri dana i bit će vam sasvim normalno, a toliko će vam trebati i da se riješite trzanja u vožnji zbog mjenjača. S tim u vezi, ručice za promjenu brzine iza volana bit će od velike koristi za ugodniju vožnju.

I na kraju, dodajmo to da su svi znatiželjnici bili oduševljeni odgovorom na pitanje o cijeni. Mada se stiče dojam da ovakvo vozilo mora biti skupo, početna cijena od 24.300 KM zvuči vrlo primamljivo, tim prije što osnovna oprema ubraja dosta toga što obično dolazi u višim paketima. Zbog robotiziranog mjenjača i dizelskog motora, testna verzija je, naravno, skuplja, ali, za ovakav automobil, zaista ne mnogo. Vrijedi.

Gdje su prskalice?

Još jedno iznenađenje skriva se u upotrebi prskalica za pranje stakla. I ovako, i onako, ali po pritisku ručice za prskanje nemoguće je zaključiti odakle se voda nanosi na staklo. Odgovor glasi - iz same metlice brisača.

Lična karta
 
KAROSERIJA
D/Š/V 4.157/1.729/1.530
Masa 1.055 kg
Prtljažnik 348 l
Gume 205/55 R16
 
MOTOR I MJENJAČ
Zapremina 1.560 ccm
Snaga 92 KS/3.750
Obrtni moment 230 Nm/1.750
Mjenjač automatski, 6 brzina
 
NA CESTI
Max. brzina 182 km/h
Ubrzanje 0-100 11,4 sec
Potrošnja (grad/otv/komb): //
 
OPREMA
Serijska (Live): ABS, REF, AFU, ESO, ASR, pomoć pri kretanju na uzbrdici, čeoni zračni jastuci za vozača i suvozača u stropu, bočni zračni jastuci, sigurnosne zavjese, sigurnosne brave za zaključavanje djece, regulator i limitator brzine s mogućnošću programiranja, mjerač pritiska u gumama, električno servo-ojačanje volana, daljinski upravljač, električno podešavanje retrovizora, sistem audio mp3 4HP s prostornim u+ozvučenjem, sedmoinčni displej na dodir, USB, utičnica, vanjski ukrasni elementi i ručice vrata u crnoj mat boji,  vanjske zaštitne obloge...

Feel Edition "Silver": Bluetooth kompler, volan u koži s hromiranim detaljima, krovni lukovi u crnoj sjajnoj boji, prednje maglenke sa statičnim osvjetljenjem pri skretanju, Paket Auto (automatska klima na 7-inčnom ekranu na dodir, automatsko paljenje svjetala, automatski prednji brisači i 2 USB priključka), 16-inčne aluminijske felge, vanjske zaštitne obloge...

CIJENA
Osnovni benzinac (1.2, 82 KS)
24.300 KM

Osnovni dizelaš (1.6, 92 KS)
29.745 KM

Testirani model
34.093KM*
*Na akciji

 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.