AUTO-MOTO

Toyota Yaris facelift 1.33 Sol: Veći nego što izgleda

Redizajn se odnosi na blaže promjene

M. TANOVIĆ

6.11.2014

Kao što to sama riječ kaže, redizajn se odnosi na blaže promjene, uglavnom u vizuelnom smislu. Većina proizvođača upotrebljava taj termin čak i kada zamijeni šaraf na ključu, ali kada je riječ o novom Yarisu, priča je sasvim drugačija. U "blagi" facelift svog gradskog automobila Toyota je uložila 85 miliona eura i uvela više od 1.000 novih dijelova!

Ko ga vidi sa stražnje strane, vjerovatno bi se morao dobro zagledati da otkrije šta se to promijenilo, ali su inžinjeri Toyote u pravom smislu riječi izvrnuli automobil naopako da bi ga u najezdi novih modela iz segmenta malih automobila vratili na vrh klase, kao što i doliči najvećem i vjerovatno najpouzdanijem svjetskom proizvođaču automobila.

Najveće vizuelne promjene doživio je prednji dio, kojim dominira slovo X, ali ne baš kao u slučaju novog Ayga. Nova su i svjetla, s LED tehnologijom, branici... Promjena je mnogo, ali više na unapređenju postojećeg, koji se pokazao uspješnim, nego na kroju novog dizajna.

Naizgled isto

Slična konstatacija važi i za unutrašnjost, koja je naizgled ista, ali onaj ko dugo vozi Yaris, primijetit će promjene nabolje. Materijali na prednjoj armaturi i vratima su bolji i za oko i na dodir, centalna konzola je podignuta za 23 milimetra kako bi se smanjila dužina ručnog mjenjača za 30 milimetra, novi je pretinac, a druga generacija multimedijalnog sistema Toyota Touch povećana je sa 6,1 na sedam inča. Na njoj, između ostalog, vidite prikaz stražnje kamere, što je rijetkost u ovoj klasi.

 

toyota

 

Šta nam se nije svidjelo? To što je ručica žmigavca i dalje bez impulsnog režima rada i što je dugme za promjenu informacija na putnom računaru umjesto na upravljaču, na kojem su, inače, komande za audiosistem, Bluetooth i tempomat, ili na ručici sa strane, smješteno na samoj instrumentalnoj tabli pa je malo nepraktično dosegnuti ga. Ni Japanci nisu savršeni.

Kada je prvi Yaris 1999. godine ugledao svjetlost dana, Toyota je lansirala slogan "Kompaktan izvana, prostran iznutra", a on bi se slobodno mogao primijeniti i u slučaju redizajnirane treće generacije. Suprotno svim zakonima fizike, Yaris djeluje većim iznutra nego izvana. Dok je osobama na prednjim sjedištima odlično, zadnja klupa nudi začuđujuće solidan prostor za ovaj segment. Naravno, nije kao u Passatu, ali je svaki milimetar podređen putnicima i njihovoj udobnosti. Prtljažnik od 286 litara je prije očekivan nego revolucionaran, ali kako očekivati više?

Toyota nije mijenjala ponudu motora. S ovim koji pokreće testni model, 1,33-litarskim benzincem, koji je u slučaju redizajniranog Yarisa pretrpio sekundarne modifikacije radi smanjivanja buke i vibracija, već smo se upoznali i njegove nas osobine nisu mnogo iznenadile.

Najveće promjene

Mada je relativno male zapremine, agregat razvija 99 konjskih snaga, što je za ovako lagan (oko tone) i sićušan model vrlo zadovoljavajuće. Motor je vrlo poletan, na uzbrdici će, za razliku od velikog broja većih benzinaca, povući čak i u trećoj brzini, a pri tome mu potrošnja u gradskim uvjetima ne prelazi sedam litara. Za to je, svakako, dobrim dijelom zaslužan odličan šestostepeni mjenjač. S ovim benzincem, dizelaš vam, zaista, nije potreban.

Upravo se u vožnji osjećaju najveće promjene, i to one nevidljive. Servosistem je dorađen, karoserija je kruća (za skoro 20 posto), sa 36 novih varova, novi su stažnja torzijska osovina, poprečne grede ispod prednje konzole, opruge i amortizeri sa poboljšanom tehnologijom ventila. Rezultat toga ja lakše upravljanje, čvršće ležanje na cesti te bolji odziv i preciznost, što vožnju čini drastično boljom i dinamičnijom. I ne samo to - Yaris je bolji i na lošijim cestama.

Šta je još novo? Više opreme za istu cijenu i velike mogućnosti improvizacije koje zadiru u područje luksuza. Prema svemu, Yaris je sigurno bolji i praktičniji automobil nego što to govore njegove dimenzije.

toyota1

Lična karta 

KAROSERIJA

D/Š/V 3.950/1.695/1.510
 
Masa 1.075 kg
 
Prtljažnik 286 l
 
Gume 175/65 R15

MOTOR I MJENJAČ 

Zapremina 1.329 ccm
 
Snaga 99 KS/6.000
 
Obrtni moment 125 Nm/4.000

Mjenjač ručni, 6 brzina

NA CESTI 

Maks. brzina 175 km/h
 
Ubrzanje 0-100 11,7 s
 
Prosječna potrošnja 4,9 l

OPREMA

Osnovna (Luna): ABS, EBD, nadzor stabilnosti vozila, kontrola proklizavanja pogonskih točkova, sistem pomoći pri naglom kočenju, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni jastuci, bočna ojačanja, povlačenje papučica i upravljača pri sudaru, Isofix pričvršćivanje dječijih sjedalica, ručni klima-uređaj, upravljač podesiv po visini i dubini, mp3, CD i radioplejer s RDS-om, šest zvučnika i komandama na upravljaču, USB, naslon stražnje klupe djeljiv 60/40, indikator pravovremenog prebacivanja brzina, putni računar, dnevna svjetla, električno podesivi servoupravljač...

Paket opreme Sol: Toyota Touch2 7-inčni ekran u boji, osjetljiv na dodir, Bluetooth, kamera za vožnju unatrag, mekana plastika, mjerač obrtaja motora, 15-inčne aluminijske felge, projektorska prednja svjetla, tempomat, graničnik brzine...

CIJENA

Osnovni benzinac (1,0, 69 KS)
 
19.477 KM*

Osnovni dizelaš (1,4, 90 KS)
 
26.713 KM*

Testirani model

24.256 KM

* Model sa troja vrata

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.