GLOBUS

Noćna mora Angele Merkel: Aerodrom vrijedan sedam milijardi eura zjapi prazan

Avaz.ba

16.12.2017

Za njegovu izgradnju potrošeno je sedam milijardi eura, a svečano otvaranje 2012. neslavno je propalo.

To što je Der Spiegel nedavno objavio o projektu koji je progutao već sedam milijardi eura, Berlincima već godinama više nije vijest.

A objavio je da će, prema internim podacima do kojih su novinari došli, novi berlinski aerodrom Berlin Brandenburg "Willy Brandt" biti otvoren tek 2020. godine. Nekoliko sedmica ranije Der Tagesspiegel objavio je da nadzorna agencija Tüv računa da bi aerodrom mogao s radom početi tek 2021.

Razlog zašto se odjednom pojavila 2020. jeste to što voditelji projekta računaju da naprosto zanemare to što jedan terminal još neće biti gotov, kao i da sve ostalo što bi moglo da kasni, u rad puste "industrijski dovršeno". Priča s apsolutno najgorim projektom za jedan aerodrom u Evropi javni postala je javni skandal postala 2012. kada je Angela Merkel s cjelokupnom političkom i industrijskom svitom ostala uskraćena za spektakularno otvaranje i pokazivanje još jednog čuda jedne od vodećih svjetskih ekonomija.

Uglavnom, Lufthansa je na otvorenje planirala da pošalje jedan svoj nov novi krilati div A380s sa 525 putničkih mjesta. Organizatori su sedmicama pripremali zadatke za više od 1000 volontera na svečanosti. Ukupno 10.000 Berlinaca koji su se dobrovoljno javljali na javni poziv, odazvalo se kako bi se aerodrom testirao koliko je spreman za rad pod punim kapacitetom. Proslava otvorenja trebalo je da počne 2012., i da košta dva miliona eura i narednih dana na njoj je trebalo da se pojavi ukupno 40.000 gostiju. Odjednom, sve je to otkazano jer su organizatori bili prisiljeni javno priznati da protivpožarni sistem, koji je dim trebalo da pumpa prema dolje, umjesto prema gore, ne funkcionira kako treba.

Mediji pišu da ako Merkel tada nije nekome „došla glave“, vjerovatno neće nikad.

Odjednom su počeli da ispadaju sve jedan za drugim kosturi iz ormara. Ispalo je da su dizalice prekratke, da se električne instalacije pregrijavaju u tom megakompleksnom aerodromskom divu koji je trebao postati glavno evropsko središte za avio saobraćaj. Slijedilo je otkriće da čak ni građevine statički nisu u redu i na kraju da je projekt koji je proogutao milijarde bio korupcijski sveti gral na raznim privatnim industrijskim i političkim nivoima.

Sa sve novim odlaganjima puštanja aerodroma u rad, mnoge kooperantske kompanije su bankrotirale i mnoge gorke suze prolivene su zbog projekta koji je trebao biti logičan nastavak uspješnog političkog ujedinjenja Zapadne i Istočne Njemačke, Zapadnog i Istočnog Berlina.

A kako je 2012. godine na površinu isplivao sav haos koji se godinama gomilao na ovom gradilištu, prosto je nevjerovatan za jednu Njemačku, procjena troškova vinula se na više od sedam milijardi. Korupcijske afere prerasle su u pravosudne procese. O kakvom ogromnom gradilištu je riječ svjedoči i popis žrtava među radnicima. Do kraja 2012. poginula su četiri radnika, 46 ih je teško povrijeđeno, 197 lakše. Od datuma kada je aerodrom trebalo biti otvoren prošlo je već 2000 dana.  

Danas u Berlinu više niko od nadležnih nije tako naivan da se zafrkava s utvrđivanjem datuma, nego se govori o proljeću ili jeseni 2020.

A iz interne komunikacije, kako prenose tamošnji mediji, iščitavaju se i scenariji po kojima bi glavni berlinski aerodrom mogao kasniti skoro cijelu deceniju.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.