LIFESTYLE

Pogledajte kako je nastao popularni "hešteg"

Avaz.ba

30.8.2017

Danas je hešteg (#hashtag) izuzetno popularan, a milioni ga koriste na društvenim mrežama. 

Na sam pomen ovog pojma svi se sjete Instagrama, Fejsbuka (Facebooka), Tvitera (Twittera) i Pinteresta, a to nam govori da je hešteg postao globalni trend koji će se zadržati.

Pojava simbola heštega ili nekada kod nas poznatijeg kao taraba (#) prvi put je zabilježena početkom 60-ih godina prošlog vijeka. 

Tada je kompanija za telekomunikacije Bells Lab konstruisala fiksni telefon koji je imao za to vrijeme nestandardanu tastaturu koja je sadržavala brojeve od nula do devet i dva dodatna tastera zvjezdicu (*) i tarabu (#).

Kreatori heštega su mu dali ime “oktotorp” što znači osam (okto) nastavaka (torp). Postoji i teorija da je simbol dobio ime po slavnom atletičaru i olimpijcu Džimu Torpu (Jim Thorpe), koga je kreator heštega cijenio.

Robert Bringharst (Robert Bringhurst), čuveni kanadski pisac i tipograf je kasnije na svoj način malo detaljnije opisao etimologiju naziva ovog simbola, navodeći da se ovaj simbol koristio mnogo ranije od 60-ih godina 20. vijeka. 

Ovaj znak je korišten u kartografiji kako bi označio glavni trg i osam tačaka koje ga okružuju, dodajući da riječ “thorpe” (iz originalnog naziva) znači malo selo ili polje.

Tokom 80-ih godina prošlog vijeka pojavio se telemarketing. Možda vam je poznato da se u to vrijeme na kraju poručivanja određenog proizvoda pritiskao upravo ovaj simbol. Kod nas se popularni hešteg i dan danas koristi, recimo kada kontaktiramo svog mobilnog operatera kako bismo saznali svoje stanje na računu.

Sa druge strane, hešteg se na internetu prvi put pojavio u okviru IRC chata. Tadašnji princip primjene bio je sličan kao i danas, odnosno hešteg se koristio za grupisanje poruka, slika, videa i drugih sadržaja. 

Svrha heštega je bila jednostavnija pretraga i pregledne liste rezultata. Iako vam je vjerovatno ovo poznato i nezanimljivo, možda će vam biti zanimljiva činjenica da ovdje govorimo o 1988. godini, godini kada većina nas ili naših roditelja nije ni znala šta je internet. 

Tokom vremena IRC je porastao do milion korisnika, sve je postalo ozbiljnije i bio im je potreban naziv za “teme” na IRCu. 

Tako nastaje čuveni hešteg u obliku u kojem ga mi danas uglavnom koristimo.

Smatra se da je njegov začetnik bio Kris Mesina (Chris Messina) avgusta 2007. godine, koji je hešteg iskoristio u jednom pitanju: ”Da li se slažete da teme nazivamo koristeći #? Na primjer #barkamp?”

Mesina je dugogodišnji korisnik IRC-a i ekspert za socijalne komunikacije, i upravo je on predložio Evanu Vilijamsu (Evanu Williamsu) osnivaču Twittera da ubaci hešteg u svoju socijalnu mrežu, radi grupisanja pojmova i olakšavanja pretrage po kategorijama.

Vilijam ovu ideju isprva nije prihvatio, smatrajući da ovaj znak nije dovoljno atraktivan i da ga ljudi neće koristiti. Danas vidimo da je pogriješio.

Već tokom 2008. i 2009. godine hešteg postaje sve popularniji i prihvataju ga korisnici Twittera iz cijelog svijeta, a zanimljivo je da je Facebook prihvatio hešteg tek u septembru 2013. godine.

Danas ga koriste gotovo sve slavne ličnosti, veliki broj političara i uticajnih ljudi širom svijeta. Posebno je interesantna primjena heštega u svrhe internet marketinga, gdje se kampanje baziraju na promociji i forsiranju određenog heštega.


Video
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.