Cukerberg najavio velike promjene na Facebooku nakon kojih više ništa neće biti isto

Autor: Avaz.ba
12.01.2018 19:40
A
A
A

Kako je najavio osnivač Facebooka Mark Cukerberg, na ovoj društvenoj mreži slijede velike promjene.

Najveća društvena mreža na svijetu prioritet će dati objava prijatelja i porodica, na štetu poslovnog sadržaja.

Na taj su ih potez, kako je objavio na Facebooku suosnivač i glavni direktor te tvrtke Mark Cukerberg, navele povratne informacije iz zajednice od gotovo dvije milijarde mjesečno aktivnih korisnika. Stoga će poticati objavu i dijeljenje sadržaja sa smislenijim društvenim interakcijama.

'Zbog ovih će promjena ljudi vjerovatno manje vremena provesti na Facebooku, a pojedine mjere aktivnosti će opasti. No, očekujem kako će vrijeme koje ćete provesti na Facebooku biti vrijednije.

Ako učinimo ono što je ispravno, vjerujem kako će to biti dugoročno dobro za našu zajednicu i naše poslovanje', naveo je između ostalog Cukerberg koji je nedavno obećao kako će tokom ove godine popraviti Facebook.

Podsjetit ćemo vas kako se Facebook tokom protekle godine također našao na udaru žestokih kritika - pa i prijetnji drakonskim kaznama - zbog toga što je postao platformom za širenje lažnih vijesti i pridonio klimi ekstremne političke podijeljenosti, ponajprije u Sjedinjenim Državama.

Prije toga prozivan je, skupa s Twitterom, zbog toga što u svom području nije uspio spriječiti rusko uplitanje u američke predsjedničke izbore 2016. godine, a pojavila su se i istraživanja prema kojima negativno utiče na mentalno zdravlje korisnika.

Oglase neće dirati?

Facebook je održavao rast prihoda sve većom ponudom oglasa u News Feedovima, sklapajući partnerstva s medijskim kućama kako bi distribuirao njihove članke i priloge te dodajući sve više video objava. Po neimenovanim izvorima bliskima Facebooku koje navodi Bloomberg, promjena neće pogoditi oglase već sadržaje usmjerene na tvrtke i medije koje objavljuju stranice i drugi ljudi.

Oglasi u obliku sponzoriranih priča u News Feedovima i mobilni oglasi pojavili su se 2012. godine, netom prije no što je tvrtka krenula u javnu ponudu dionica. Prihodi su od tada porasli s 5,1 na procijenjenih 40,2 milijarde američkih dolara prošle godine.

Prema podacima analitičke tvrtke Nielsen, u septembru prošle godine korištenje Facebooka nije raslo - godinu za godinom gledano - drugi mjesec zaredom.

Promjena nije u potpunosti iznenadna jer Facebook već duže od godinu dana postupno prebacuje fokus prikaza sadržaja na News Feedovima s brendova i medija na porodicu i prijatelje. Novi korak u tom smjeru znači kako će Facebookov algoritam za News Feed davati prioritet objavama koje potiču komunikaciju i raspravu, kao i reakcije te dijeljenje sadržaja.

Recimo, bolje će proći objave u kojima tražite savjet od prijatelja ili preporuke za putovanje, kao i članci koji traže interakciju.

Veliki broj tvrtki i medijskih kuća na svojim stranicama na Facebooku objavljuje članke i video zapise kako bi privukli kupce, odnosno čitatelje, slušatelje i gledaoce. To se više neće smatrati smislenim interakcijama između ljudi, što bi moglo dovesti do pada prihoda od oglašavanja, iako bi se bolje osmišljeni oglasi mogli više isplatiti.

Tvrtke i medije čekaju teža vremena na Facebooku

"Promjene na Facebooku su stalne. Općenito govoreći, Facebook će postajati sve teži i teži za tvrtke, ali sve ugodniji za korištenje samim korisnicima', rekao je tportalu Ilija Brajković partner u agenciji za digitalni i internetski marketing Kontra.

Facebook, prema njegovom mišljenju, do kraja želi personalizirati News Feed i dodatno prebaciti fokus na kvalitetne odnose između korisnika, pa čak i između korisnika i stranica. Video će dobivati sve veći uticaj, pogotovo video uživo, jer se pokazao kao sadržaj koji privlači pažnju korisnika. 'Zamislite kako bi bilo gledati Ligu prvaka uživo na Facebooku', opisao je Brajković.

Oglašivači koji rade kvalitetan sadržaj i žele uložiti ozbiljnije novce u oglašavanje ne bi trebali imati problema. No, ovaj potez će najviše naštetiti manjim tvrtkama koje nemaju budžet za oglašavanje jer će biti sve teže doći u News Feed korisnika.

'Ovo je svima prilika za proboj kvalitetom i pametnim ulaganjem budžeta. Kao prvi korak preporučam korištenje Instagrama i oglašavanja na toj društvenoj mreži, pogotovo putem Instagram Storyja. Facebook neće nestati, niti će oglašivači otići s Facebooka. Dapače. Ali, morat će se prilagoditi, i komunikacijski i budžetima', uvjeren je Brajković.