PROMO

Ova zanimanja su danas najtraženija u oblasti biznisa

Sponzorisani tekst
11.09.2017 09:31
A
A
A

U biznis sektoru su uvijek aktuelna zapošljavanja, kompanije, često, imaju bar po jedno otvoreno radno mjesto u oblasti biznisa. Iako se smatra da na tržištu nema posla, za one koji posjeduju prave vještine, uvijek se ukaže odgovarajuća prilika. Svakoj kompaniji danas potrebni su zaposleni koji su sposobni da povećavaju profit i unapređuju poslovanje u firmi. Koji su to ljudi koji danas pokreću biznis svake kompanije?

Marketing analitičar


Analitičari tržišta proučavaju navike potrošača. Na osnovu zapažanja, istraživanja i analize, oni savjetuju kompanije po pitanju dizajna i pakovanja proizvoda, brendiranja i načina prodaje. Potražnja za ovom pozicijom je sve veća. Kako američki biro rada predviđa, samo u SAD će potražnja za ovim zanimanjem porasti za preko 30%.


Posao analitičara jeste da prepozna ciljnu grupu kojoj bi njihov klijent trebalo da se obraća, da otkrije šta toj grupi treba i koliko je spremna da plati za proizvod ili uslugu. Do ovih zaključaka oni dolaze kombinacijom tradicionalnih metoda (kao što su ankete) i korišćenjem novih tehnologija.


Po pisanjima portala plata.ba, u BiH se plata analitičara vrti oko 1000 KM.

Marketing menadžer


Sigurno ste nekada vidjeli sjajnu reklamu za proizvod kojoj niste odoljeli. Iza ideje i marketinške kampanje stoji marketing menadžer koji vas je ubijedio da je određeni prozvod pravi izbor.

Poslati pravu poruku o nekom proizvodu može ga preko noći učiniti senzacijom − upravo je to posao marketing menadžera − naglasiti šta je novo i intrigantno, a šta važno korisnicima. Pozicija marketing menadžera je istovremeno kreativan i egzaktan posao. Često se nalazi na listama najplaćenijih zanimanja. Po nekima od njih, u inostranstvu plata na ovoj poziciji ide do maksimalnih oko 130 hiljada dolara na godišnjem nivou, dok u BiH, njihova prosječna plata iznosi  1211 KM.


Menadžer prodaje


Dok prodavci u salama sa automobilima i prodavnicama kompjuterske opreme zaista prodaju, menadžeri prodaje analiziraju trendove, postavljaju ciljeve i prave strategije za njihovo izvršavanje. Zbog velikog profita koji donose kompanijama u kojima su zaposleni, ovo je jedno od najplaćenijih biznis zanimanja današnjice. Prosječna plata menadžera prodaje u BiH je oko 1200 KM.

Računovođa


Računovođe u poslovnom svijetu posjeduju visok stepen integriteta i profesionalne preciznosti. Za ovo zanimanje postoji veliki broj otvorenih radnih mjesta. Jedna od posebnih prednosti ovog zanimanja jeste idealna mogućnost da se uspostavi balans između posla i života. Računovođe odavno rade od kuće, pa sami kreiraju dinamiku svog života.

Finansijski menadžer


Ovo su menadžeri koji se brinu o finansijama multimilionskih biznisa i koji imaju uvid o novcu koji se sliva i odliva na toliko kanala. Finansijski menadžer je osoba odgovorna za sva pitanja novca, od nadgledanja cjelokupnog finansijskog sistema neke kompanije, preko projekcija budžeta do računovodstva. Ovo je jako stresan posao zbog potrebe za obraćanjem pažnje na detalje, ali i vrlo profitabilan. Budući da su u rukama ovih ljudi finansijska sredstva njihovih kompanija, direktori i vlasnici firmi se trude da ih dobro plaćaju za posao koji obavljaju. U BiH, plata im je skoro 2000 KM.

Stručnjak za ljudske resurse


Što se više pozicija otvara i pojavljuje novih zanimanja, veća je i potreba za HR ekspertima. Osnovna funkcija HR menadžera jeste da u kompanijske redove primi najkvalitetniji mogući kadar za trenutne ili buduće potrebe posla. Ekspertize HR stručnjaka su regrutovanje zaposlenih, njihov razvoj, treninzi i pomoć zaposlenima. Iako to danas mnogi još ne shvataju, jako je važno u kompaniji postaviti pravu osobu na odgovarajuću poziciju. To omogućava da se posao obavlja kako treba i da kompanija ostvaruje profit. Sa oko 1600 KM, ovo je jedno od najplaćenijih zanimanja.


Ono što je prednost svih ovih zanimanja danas jeste da ne zahtjevaju godine i godine proučavanja teorijskih znanja. Uglavnom su potrebna praktična znanja, vještine i poznavanje trendova na tržištu. Danas se do njih dolazi uglavnom kroz praksu u kompanijama ili odgovarajuće stručne obuke, posebno kreirane za svako zanimanje.