LIFESTYLE

Najbolje od najboljih: Otkrijte 10 tajni najuspješnijih marketinških stručnjaka današnjice

Sponzorisani tekst

6.2.2018

Dru Nejzer, osnivač i izvršni direktor kompanije "Renegade", proveo je pet godina intervjuišući 64 stručnjaka za marketing i objavio svoju novu knjigu o marketingu "The CMO's Periodic Table: A Renegade's Guide to Marketing".

Pred vama je nekoliko citata vrhunskih svjetskih eksperata o nekim od osnovnih tema marketinga, koji vam mogu pomoći da i vi postanete stručnjak u ovoj cijenjenoj oblasti.

1. Postavljanje očekivanja

Džefri Hajzlet (C-Suite Network), bivši direktor marketinga u kompaniji „Eastman Kodak“, kaže:

"Mnogi direktori marketinga se suočavaju s neuspjehom, jer su zaboravili da postave uslove koje treba da zadovolje. Kao na primjer: neću da krenem dalje dok ne saznam tačno šta naše kupce (među koje, u nekim slučajevima, može da spada i vaš šef) čini zadovoljnim."

Hajzlet preporučuje da, prije nego što se upustite u novi zadatak, saznate šta su sve „uslovi zadovoljstva kupaca".

2. Planiranje

Bob Kraut (Papa Jons Pizza) preporučuje da napustite udobnost vaše kancelarije i izađete na teren kako biste iz prve ruke čuli šta vaši zaposleni, klijenti i partneri govore o vama i vašem brendu. On također savjetuje da razmislite dvaput prije nego što odbacite uspješnu kampanju.

Kraut navodi da marketinškim stručnjacima i direktorima kampanje često dosade mnogo prije nego klijentima i potrošačima. Tako se upuštaju u kreiranje nove kampanje i prije nego što su iskoristili sve potencijale prethodne.

3. Istraživanje

„Istraživanja vam ne pomažu samo da dobijete informacije koje su korisne za kreiranje i planiranje marketinške kampanje", kaže Erik Iden (Cvent), „već vam također mogu pružiti provokativne i uvjerljive informacije za marketinški sadržaj".

Iden smatra da stručnjaci za marketing treba da iskoriste svaki način koji mogu kako bi prikupili korisne podatke jeftino i efikasno. Vodeće pitanje za istraživački projekat treba uvijek da bude: „Koje će informacije pomoći našim klijentima?" 

4. Strategija

"Kada planirate svoju strategiju brenda, počnite sa željom da je promijenite, a ne samo da je poboljšavate", sugeriše Kolet la Fors (ICF International). Ona savjetuje svim marketinškim stručnjacima da naporno rade kako bi uklonili komplikacije iz bilo koje poslovne strategije.  

Također smatra da uvijek treba da postoji barem neki budžet koji je dostupan za eksperimentisanje, jer je to najbolji način da saznate šta vam nedostaje i kako možete da ostanete relevantni na tržištu.

5. Brendiranje

„Šta predstavljate i zašto?", pita Dejv Minifi (Centene). „Kako to sprovodite u djelo? Koje iskustvo brenda prenosite?" On preporučuje svim marketinškim stručnjacima da provedu 90 dana praveći plan, što će započeti s barem 30 do 60 dana prikupljanja podataka.

6. Rebrendiranje 

„Ako ne možete da dobijete podršku svog šefa za ovu inicijativu od početka", kaže Vendi Njuman (ANM Healthcare), „nemojte ni da se trudite, jer će ona biti osuđena na neuspjeh... Zato svoju kampanju za rebrendiranje prvo predstavite i razradite sa svojim timom i ostalim zaposlenima. A onda, kada ste se uvjerili da je sjeme promjene posijano i da su svi na vašoj strani, podijelite to sa ostalima."

7. Mjerni podaci

„Marketinški stručnjaci koji sve svoje resurse ulažu u dokazane taktike ili kanale izgubiće bitku na tržištu", kaže Dan Marks (First Tennessee Bank).

„Prema tome, eksperimentisanje je neophodno. U eksperimentima neke stvari će se pokazati kao funkcionalne, ali mnoge od njih neće. Edison je rekao da je bitan dio uspjeha da stvori sijalicu bio i to što je našao devedeset i devet načina na koje to nije uspjelo." 

8. Konzistentnost

„Na kraju dana ne radi se o tome šta ja mislim da će da funkcioniše ili neće, već o tome kako potrošač reaguje na brend i proizvode", kaže Luis Kamuto (Camuto Group).  

„Kada ste u nedoumici, slušajte svoje klijente!"

9. Novi proizvodi

„Najbolji stručnjaci su uvijek u potrazi za načinima na koje mogu da se povežu s klijentima a da pri tome urade nešto što nisu radili prije", kaže Li Aplbam iz kompanije „Patron Spirits“, svjetski poznate po tekili.

„Mi komuniciramo s vrlo specifičnom publikom. Isti ti ljudi prate pokret ‘Od njive do trepeze’ (Farm-to-table). To je pokret koji se zalaže za to da se u lokalnim restoranima i školskim kuhinjama služi domaća hrana, koja se kupuje direktno od lokalnih proizvođača. Mi smo, u tom slučaju ‘od bašte do čaše’ (garden to glass). Svi naši sastojci direktno iz lokalnih bašta idu u čašu naše tekile.“ 

10. Izgradnja povjerenja

„Budite brend kom potrošači vjeruju", kaže Kris Brul iz kompanije „Kawasaki“. „Povjerenje se stiče tako što ćete pokazati svojim potrošačima da ste pouzdani, isporučujete robu na vrijeme, otvoreni ste za saradnju. Također je bitno da vaš cilj, smjer, strategija i kompanija budu važniji od vaših ličnih interesa.“ 

Ako želite da direktno utičete na ostvaren profit preduzeća i istovremeno steknete stručnost u jednoj od najdinamičnijih poslovnih oblasti, marketing je pravi izbor karijere za vas. Više o tome kako ćete postati marketinški stručnjak možete saznati na ovom linku.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.