Foto: Mnogo učinjeno na unapređenju života djece

INICIJATIVE U organizaciji Centra za inkluzivne prakse održan okrugli sto

Pomoć djeci s poteškoćama u razvoju da dođu do zaposlenja

Autor: S. JAPIĆ
18.01.2018 07:34
A
A
A

U Centru za inkluzivne prakse Osnovne škole „Cazin 2“ održan je okrugli sto o temi „Profesionalna orijentacija djece s teškoćama u razvoju“. Usvojen je niz zaključaka o kojima će se morati očitovati resorno ministarstvo USK, kao i druge nadležne institucije, prije svih nadležne za usvajanje izmjena i dopuna zakonskih rješenja koja reguliraju ovu oblast.  

U poratnom periodu u BiH, pa tako i u USK, odnosno Cazinu, dosta je urađeno na unapređenju života djece s teškoćama u razvoju. No, u fokusu su uglavnom bila djeca predškolske dobi i ona koja su pohađala osnovnu školu.

Veliki problemi

Kako se moglo čuti, nažalost, nema profesionalne orijentacije djece i njihovog stručnog usmjeravanja na upisivanje konkretnih zanimanja s ciljem zapošljavanja ove populacije.

- Problem koji se ističe u nekoliko posljednjih godina jeste školovanje djece s teškoćama u razvoju u srednjim školama. S obzirom na to da djeca upisuju srednje strukovne škole bez adekvatne profesionalne orijentacije, došli smo na ideju da organiziramo okrugli sto, gdje smo pozvali sve predstavnike srednjih strukovnih škola s područja Bihaća, Cazina, Bužima i Velike Kladuše i nastojali smo nekako iznijeti te probleme s kojima se susreću svi profesori - rekla je Emina Kadić, rukovoditeljica Centra za inkluzivne prakse u Bihaću.

Učesnici okruglog stola bili su pedagozi, profesori različitih strukovnih škola te predstavnici centara za socijalni rad i biroa za zapošljavanje, a sve s ciljem da, nakon završene škole, ta djeca, odnosno osobe s poteškoćama u razvoju, nađu svoje mjesto u društvu, odnosno da se zaposle i privređuju.

- Jedan od bitnih zaključaka je da svaki učenik nakon završene osnovne škole mora imati list profesionalne orijentacije, u kojem se tačno navodi stepen podrške koji je njemu potreban u srednjoj školi i koje su mogućnosti tog učenika. Tu se ne trebaju iznositi dijagnoze i teškoće koje učenik ima, nego se mora naglasiti šta učenik može i u kojem smjeru se može dalje školovati - istakla je Kadić.

Stručni tim

Ovom prilikom najavljeno je formiranje stručnog tima koji će inicirati izmjenu postojećih zakonskih rješenja da bi se omogućilo daljnje obrazovanje djece s teškoćama u razvoju, kao i njihovo masovnije zapošljavanje.

Bez velikog izbora 

Naglašeno je da djeca s teškoćama u razvoju u BiH i USK i nemaju neki izbor pri upisu u srednje škole.

- Ono što kod nas nedostaje su pomoćna zanimanja. Kod nas su sve strukovne škole predviđene za djecu bez teškoća u razvoju. Činjenica je da djeca s teškoćama u razvoju pohađaju i te srednje strukovne škole, uz prilagođene programe, i imamo puno pozitivnih priča koje smo čuli o uspjesima te djece, koja su pokazala da i osobe s teškoćama u razvoju mogu steći fakultetsko obrazovanje - kazala je Kadić.