ZENIČKO-DOBOJSKI KANTON

Čiste ulice po cijelu noć, a građani ih kritiziraju

Piše: D. PAŠALIĆ

3.3.2018

Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+6

Foto: D. Pašalić

Vrijedni radnici zeničkog preduzeća „Alba“, koje održava gradske ulice tokom zime, ulažu nadljudske napore da bi tokom padavina građanima osigurali čiste i prohodne saobraćajnice. 

Rade u smjenama po 12 sati, a na terenu se u svakom trenutku nalazi minimalno osam mašina kojima se čiste saobraćajnice i trotoari. 

Ekipa “Dnevnog avaza” provela je noć s Ramizom Suljićem (45), vozačem velike mašine za čišćenje širokih ulica, teške najmanje 17,5 tona. Jedan je od najiskusnijih i najvrednijih radnika.

- Ovo je, zaista, naporan posao. Pogotovo što ste stalno izloženi riziku, kako vlastitom tako i sigurnosti građana. Morate biti pripravni u svakom trenutku i misliti na sve - kaže Suljić.

I dok cijeli grad spava, Suljić. zajedno sa svojim kolegama, priprema ulice da bi bile očišćene u jutarnjim satima. Uprkos tome, često su, kaže, na meti kritika.

- Zaista se svi dajemo maksimalno, ali građani ponekad znaju biti nezadovoljni i kritizirati naš rad. Međutim, naučili smo se nositi s tim. Dosta njih ne zna da nam nepropisno parkirani automobili ne dozvoljavaju čistiti određene dionice, ali navikne čovjek na sve - govori Suljić.

Tokom svog dugogodišnjeg rada nailazio je na razne situacije. Nekad su problem predstavljali izdignuti šahtovi, a danas su to „ležeći policajci“ i pojedini mještani. 

- Znalo se desiti da odemo čistiti u prigradska naselja, međutim, mještani nas gađaju grudvama jer ćemo im pokvariti „klizu“. Bude i lažnih poziva. Ljudi nazovu i kažu da im treba doći Hitna, a put nije očišćen - govori Suljić dok oprezno upravlja nožem i čisti snijeg koji je napadao.

Optimista je da će biti onih koji će naslijediti njih starije i iskusne u ovom poslu, koji zahtijeva dosta odricanja. Smjenu koju je počeo u 20 završio je sutradan u 8 sati.

Potroše 20 tona soli 

Amer Alić, disponent za odvoz otpada, ističe da nije teško organizirati posao kada imate ispravne mašine, sposobne ljude i posipni materijal.

- Problem je kada snijeg konstantno pada. Očistite jednu dionicu, vratite se, zateknete stanje kao da niste ni čistili. Vjerujte, mašine stoje samo kada dođu na utovar, za jednu smjenu prijeđu po 200 kilometara, potroše više od 20 tona soli te mješavine troske i soli do 10 tona - ističe Alić.

GPS sistem praćenja

Zahvaljujući tehnologiji, već dvije godine u “Albi” je instaliran i GPS sistem praćenja vozila, pomoću kojeg je unaprijeđena sigurnost vozača.

- Osim sigurnosti, ova tehnologija omogućava da brzo i pravovremeno reagiramo u hitnim situacijama. Ako treba proći Hitna, vidimo koje je vozilo najbliže i njega šaljemo na teren. Itekako korisna stvar - naglašava Alić.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.