LIFESTYLE

Otkrivena misterija freske kojoj se svijet divi

Avaz.ba

29.11.2017

Oslikavanje svoda Sikstinske kapele (nazvane tako po papi Sikstu IV koji je dao da se ona sagradi) naručio je papa Julije II, a izveo ga je Mikelanđelo, od 10. maja 1508. godine, do 31. oktobra 1512. godine.

Dimenzije ove freske su nevjerovatne, a "Stvaranje Adama" jedna je od najprepoznatljivijih slika sa ovog djela. Iako je četvrto u nizu, dovršeno je među posljednjima, a i danas izaziva veliku pažnju javnosti.

U "Stvaranju Adam" Mikelanđelo se približio tajni doticanja čovječanstva i Tvorca i uobličio je. Na slici monumentalni Bog pruža svoju ruku preko slike, nošen anđelima u ovalu tamnocrvenog plašta, ka čovjeku - Adamu, koji leži na novostvorenoj Zemlji. 

Tačka gdje se njihove dvije ruke skoro spajaju predstavlja žarište cijelog prizora. Između Božijeg i Adamovog kažiprsta kao da postoji iskra, kao da se prenosi energija.


- Vidjevši ispruženu Božiju ruku i mišicu, čini nam se kao da Bog Adamu zapovijeda šta smije, a šta ne smije da čini - prokomentarisao je Askanio Kondivi, Mikelanđelov učenik jednom prilikom.

Najveći broj historičara umjetnosti danas smatra da je Mikelanđelo ovdje oslikao priču iz Prve knjige Mojsijeve - "I stvori Bog čovjeka po obličju svojemu, po obličju Božijemu stvori ga". Ipak, ima i onih koji vjeruju da je renesanski majstor htio da prikaže nešto drugo.

Neki eksperti na polju anatomije smatraju da djelo sadrži aluzije na anatomiju čovječijeg tijela i da je desna strana slike zapravo anatomski tačna slika ljudskog mozga.

Po njima, na dijelu i možete da vidite neke dijelove mozga poput malog mozga, hipofize i optičkog nerva. Takođe se vjeruje da je jedan čudan, uspravni nabor u odori figure Boga zapravo predstavlja kičmenu moždinu, dok drugi, u obliku slova "Y", krije ilustraciju očnog nerva.

Poznato je da je Mikelanđelo secirao leševe i učio na njima, baš kao i Leonardo da Vinči, ali je za razliku od njega, uništio sve crteže i bilješke koje svjedoče o njegovim istraživanjima.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.