SCENA

Uloga duše Ahmeda Nurudina veoma je zahtjevna

E. BAKIĆ

23.3.2018


Baletna predstava “Derviš i smrt”  Hrvatskog narodnog kazališta Split (HNK) gostovala je nedavno u Narodnom pozorištu Sarajevo (NPS), gdje je publika ispratila ansambl aplauzom i ovacijama.

Mnogi su riječi hvale uputili koreografu Igoru Kirovu, a ništa manje pažnju publike nije privukla ni balerina u liku duše glavnog lika Ahmeda Nurudina. Ova uloga pripala je Ajli Kadrić, mladoj Sarajki s adresom u Splitu.

 Moja kuća

- Gostovanje u Sarajevu za mene je bila jedna od najljepših turneja s HNK-om Split, jer je to, ipak, moj grad, grad u kojem sam se rodila i započela karijeru. Taj će grad uvijek biti u mom sjećanju i moja kuća. Publika je veoma dobro primila našu predstavu, što su ovacije i pokazale. Sarajevskoj publici je poznata tematika romana “Derviš i smrt”, što je bio veliki plus za nas – govori Kadrić.

Dodaje da je, nakon što je napunila 16 godina, otišla na školovanje u Zagreb, a poslije toga je karijeru nastavila u Splitu. 

- Roditelji i brat žive u Sarajevu, kao i moja cijela porodica. Split nije daleko, ali zbog obaveza na poslu i radnih subota, ne stignem tako često doći u rodni grad. Kad dolazim u Sarajevo, dolazim svojoj kući. Kad dođem u bh. prijestonicu, obavezno posjetim svoje nane, koje su me u neku ruku i odgojile – kaže balerina.

Početak sezone

Priznaje da je mnogo raduje što je dio ansambla koji je predstavu, koja je nastala prema djelu Meše Selimovića, na najbolji mogući način donio na scenu.

- Priliku da plešem ovu ulogu dobila sam na početku sezone i na tome sam veoma zahvalna svome direktoru Igoru Kirovu, koji mi je povjerio ovu ulogu. Uloga duše Ahmeda Nurudina za mene je veoma zahtjevna. Zahtijeva kondiciju i mentalnu prisutnost, jer nije dovoljno samo izaći na scenu i otplesati zadane pokrete, potrebno je i prenijeti emociju na publiku. Duša Ahmeda Nurudina je skrivena u njemu i sve do samog kraja ona ostaje u pozadini. Ona je uz njega u svim njegovim usponima i padovima, ali se isto tako protivi njegovom tijelu i djelima. Na kraju se duša slomi i umire, baš kako to i biva u romanu “Derviš i smrt” – pojašnjava Kadrić.


 Umjetnost gradi čovjeka


Ajla Kadrić još je, kako kaže, kao djevojčica plesala i voljela muziku.


- Način na koji baletni umjetnici dovode svoje tijelo do savršenstva je nevjerovatan. Iz godine u godinu odrastaju kako kao plesači, tako i kao osobe. Umjetnost gradi čovjeka i čini ga jačim. U umjetnosti možete zaboraviti sve oko sebe i biti samo svoji, biti baš onakvi kakvi jeste – navodi Kadrić.




Video
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.