PUTOVANJA

Većina ljudi putuje zbog “lajkova”

Avaz.ba

18.12.2017

Odigrajte malu, bezazlenu igru – „Uoči kul mjesto“, a uputstva su uglavnom u samom naslovu:

1. Gvožđara u Kanberi

2. Bilo koje mjesto u Velikoj Britaniji koje nije London

3. Kuba

Je li vaš odgovor „Kuba“? Onda čestitam! Odgovor je tačan i vi instinktivno razumijete nijanse ove priče. A to je zato što su neka mjesta kul (kao što i sami znate), dok druga to nisu (i to ste potpuno skapirali!), a odlasci na kul mjesta izgledaju dobro na Instagramu. I ne samo to, već i predviđanja koja mjesta najbolje izgledaju na Instagramu utiču na to koliko će se ljudima dopasti to što ste ih posjetili. A postoji i studija koja to dokazuje.

Univerzitet u Džordžiji ispitao je 758 ljudi o njihovoj želji da posjete Kubu. Od svih destinacija, Kuba je izabrana zato što je nedavno postala dostupna turistima iz SAD. Zbog toga što je ova zemlja toliko dugo bila zatvorena, smatra se da je odlazak u nju autentično putničko iskustvo, ali samo na kratke staze. Kao što se ističe u studiji, „Narativ ’vidi Kubu prije nego što postane mekdonaldizovana’ prihvaćen je od strane mase američkih turista“.

Imajući to na umu, istraživači su ispitanicima postavljali pitanja da li žele da je posjete u toku naredne godine, narednih pet ili deset. Zatim su ljudima postavili nekoliko pitanja o njihovim motivima za putovanje, na osnovu vremenskog okvira koji su odabrali. A odgovori su indikativni: ljudi koji žele da odu na Kubu u nastupajućoj godini su najvjerovatnije motivisani time da dobiju „lajkove“ na društvenim mrežama, dok ljude koji su spremni da sačekaju 5 do 10 godine najvjerovatnije zanima ova zemlja kao takva.

Kao što su istraživači prilično ironično primijetili: „Simbolička vrijednost postavljanja putničkih iskustava na društvenim mrežama ima veći uticaj na želju za putovanjem, kratkoročno gledano, u poređenju sa dugoročnom željom za putovanjem“.

Ovakva otkrića korisna su za turističke agencije jer „destinacije sa visokim potencijalom na društvenim mrežama mogu da im pomognu da iskoriste ’efekat kačenja na trend’ ili ’snobovski efekat’, kako im popularnost raste ili opada“.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.