Na liniji Sutjeska - Vogošća vozi više autobusa “Centrotransa” nego GRAS-a

Na liniji Sutjeska - Vogošća vozi više autobusa “Centrotransa” nego GRAS-a

PRIJEVOZ

Nakon naredbe da se u javnom sektoru dijele samo karte GRAS-a | Fišo: Radnici mogu birati novac ili kupon

Autor: Avaz.ba
07.12.2017 07:06
A
A
A


Da bi se namakao novac u kasu GRAS-a, jedna od mjera Vlade KS za spas preduzeća je i usvajanje uredbe kojom sve državne institucije, zavodi, ustanove, preduzeća, umjesto novca za prijevoz, svojim uposlenicima trebaju davati kupone GRAS-a.

Favoriziranje firme

Međutim, prilikom donošenja ove uredbe niko se nije zapitao šta je s radnicima koji na posao dolaze privatnim prijevozom ili autobusima „Centrotransa“. Ako bi se primjenjivala Vladina uredba, radnik koji, naprimjer, iz Vogošće putuje „Centrotransom“, osim kupona koji mu je Vlada nametnula, mora kupiti još jedan. Kada je u pitanju slučaj Vogošće, oni kojima budu dati kuponi GRAS-a bit će dodatno oštećeni, jer je na toj liniji skoro tri puta više autobusa „Centrotransa“.

U problemu su i oni koji na posao dolaze iz drugih kantona ili nastavnici koji rade u više škola pa se moraju voziti automobilom. Predsjednik Sindikata osnovnog obrazovanja KS Saudin Sivro kazao je da radnici u ovom slučaju nemaju slobodu izbora te da je ova uredba neprovediva. Ističe da Vlada favorizira jednu firmu, koja trenutno ne može opslužiti potrebe radnika, građana, studenata i penzionera.

Prema njegovim riječima, samo u obrazovanju postoji 300 slučajeva gdje radnici nisu u mogućnosti koristiti prijevoz GRAS-a.

Fišo: Dostaviti zahtjev | Sivro: Prekršen ugovor | Gušić: Pozitivni rezultati

Dostaviti zahtjev

Dodaje da je Vlada donošenjem ove urede prekršila kolektivni ugovor jer radnicima treba davati novac, a oni neka dolaze na posao kako žele.

Upravnik GRAS-a Haris Gušić, također, smatra da nije uredu da građani moraju kupovati njihov kupon, ali da je to odluka Vlade i da se treba poštovati.

- Uredba je već dala pozitivne rezultate jer je u oktobru prodato 1.577 karata više nego ranije. S obzirom na to da je bilo preduzeća koja ovo nisu htjela ispoštovati, tražili smo intervenciju inspekcije - rekao je Gušić.

S druge strane, ministar saobraćaja Mujo Fišo tvrdi da direktori javnih preduzeća, ustanova, zavoda ne moraju kupovati GRAS-ov kupon, već kupon onog prijevoznika čije usluge koriste. Fišo je rekao i to da oni koji žele novac trebaju dostaviti zahtjev Ministarstvu i dobit će novac.

Riječ građana

Zenit Kelić:

- Ne mogu se uvjetovati ljudi kupovinom kupona da bi se podržavala javna preduzeća. Bilo bi logično ljudima dati novac ili kupiti karte onima koji to žele.

Rejhana Ibričević: 

- Neki ljudi nemaju nikakve koristi od tog kupona jer se voze svojim automobilom. Zbog toga najčešće preprodaju te kupone, ali nikada ne mogu dobiti taj iznos.

Dija Muzur: 

- Oni koji nisu iz Sarajeva ili oni koji koriste usluge boljeg prijevoznika ne trebaju dobivati kupon GRAS-a, nego novac. Radnici trebaju imati pravo izbora.