Obrazovanje

Učenici osmih i devetih razreda u TK učit će o agresiji na BiH

Autor: M. Mu.
13.09.2017 14:32
A
A
A

Iako je od početka agresije na našu zemlju prošlo 25 godina, učenici, u prvom redu oni u osnovnim školama, malo ili gotovo nimalo ne znaju o uzrocima koji su do nje doveli. O stradanjima nekoliko desetina hiljada nedužnih civila priča se uglavnom samo u vrijeme obilježavanja tužnih godišnjica i tako je već godinama.

Nakaradan sistem

„Zasluge“ ide na dušu i nakaradnom bosanskohercegovačkom sistemu obrazovanja, jer je zbog nepostojanja državnog ministarstva obrazovanje prepušteno federalnim i kantonalnim nivoima vlasti, koji opet temu agresije na našu zemlju, nažalost, ne prepoznaju kao bitnu. Ipak, stvari bi se, barem kada je u pitanju Tuzlanski kanton, uskoro trebale pokrenuti s mrtve tačke.

Zahvaljujući inicijativi Midhata Čauševića, zastupnika u Skupštini TK, od naredne školske godine učenici osmih i devetih razreda konačno će početi izučavati period 1990.-1995. godina. Inicijativa je jednoglasno usvojena, a već je formirana komisija koju čine predstavnici Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta TK, Pedagoškog zavoda te Odsjeka za historiju Tuzlanskog univerziteta.

Kako nam je kazao Izet Šabotić, profesor na Odsjeku za historiju i član ove komisije, djeci je do sada bilo uskraćeno pravo da znaju istinu o dešavanjima iz vremena prije i za vrijeme agresije.

Skrnavljenje istine

- Nakon rata udžbenici su rađeni nabrzinu, tako da period agresije nije bio obuhvaćen. Mi smo još davno uočili tu anomaliju, pokretali nekoliko inicijativa i, evo, nasreću, konačno je jedna od njih usvojena. Ovo je veoma značajno jer smo do sada imali jedno skrnavljenje pamćenja i istine, skrnavljenje historije kao nauke. Sadržaji, posebno oni koji se odnose na period agresije, neopravdano su bili izbačeni iz nastavnih planova i programa - upozorava Šabotić.

Izmjene i za srednje škole

Plan je, kaže prof. Šabotić, da se, osim izmijenjenog plana i programa za učenike osmih i devetih razreda iz predmeta Historija, mijenja plan i program i kod srednjoškolaca.

- Posao ne bi bio potpun ukoliko se to ne bi uradilo i u srednjim školama. Osim toga, potrebno je povećati broj sati historije - smatra nam sagovornik.