Ambasada SAD u Crnoj Gori podržala nezavisne medije

Autor: Avaz.ba
13.10.2017 10:00
A
A
A

Ambasada SAD u Crnoj Gori popodne je na Twitter nalogu poručila da će nastaviti da podržava nezavisne i odgovorne medije, što je, kako su napisali, ključno za Crnu Goru i njene euroatlantske i EU težnje.

Ambasada je "tagovima" na svom nalogu poruku uputila Vladi Crne Gore, Javnom servisu, privatnim medijima i nevladinim organizacijama MANS, CeMI, Institut alternativa, CGO i CRNVO koje su prošle sedmice upozorile da je cilj Demokratske partije socijalista da ponovo kontroliše Radio-televiziju Crne Gore.

DPS je odbacio te navode, tvrdeći da nemaju interes da utječu na upravljačke strukture Javnog servisa.  

Nevladine organizacije upozorile su da će da bude potvrđena njihova zabrinutost da je u pitanju organizovana akcija u cilju destabilizacije rada Savjeta i RTCG, ako Administrativni odbor Skupštine pokrene nezakonito razrješenje članova Savjeta.

Prethodno je Agencija za sprečavanje korupcije (ASK) utvrdila da su dva člana Savjeta, Goran Đurović i Ivan Mitrović prekršili Zakon o sprečavanju korupcije, dok se još čeka rješenje za njihovog kolegu Nikolu Vukčevića.  

Mitrović je, nakon rješenja ASK da je u konfliktu interesa, jer mu je sin zaposlen u RTCG, podnio ostavku na funkciju člana Savjeta. Đurović je istovremeno direktor u jednom privrednom društvu, čime je prekršio Zakon o sprečavanju korupcije. On, međutim, tvrdi da zbog toga ne može da bude razriješen, već samo novčano kažnjen, prenose Vijesti.me.


ASK „sumnjiči“ Vukčevića za konflikt interesa, jer je navodno odgovorno lice u privrednom društvu koje se bavi proizvodnjom audio-vizuelnog programa, što je on demantovao. Vukčević je „Vijestima“ ranije kazao da je u ASK dao izjavu tim povodom i da su utvrdili da je iz tog privrednog društva izašao prije stupanja na funkciju u RTCG-u.

Predsjednik Administrativnog odbora Skupštine Luiđ Škrelja (DPS) kazao je prošle sedmice da će to tijelo vrlo brzo da pozove na izjašnjenje članove Savjeta RTCG, za koje je ASK utvrdila da su kršili zakon. Isto je poručio i za člana Savjeta Agencije za elektronske medije Darka Ivanovića, za kojeg je utvrđeno da je također kršio Zakon o sprečavanju korupcije. Naredna sjednica Savjeta RTCG zakazana je za sljedeći utorak, ali na dnevnom redu nema tačke u vezi sa odlukom Agencije za sprečavanje korupcije. 

Ambasada tvitovala i prije izbora Kadije

Nekoliko dana prije glasanja za izbor nove generalne direktorice RTCG Andrijane Kadije, Ambasada SAD objavila je na Twiteru poruku, koja je, prema mišljenju dijela javnosti, opredijelila članove Savjeta da glasaju upravo za nju.

Naime, Američka ambasada je 17. marta ove godine na Twiteru napisala da podržava nepolitički proces izbora kandidata za liderske pozicije u javnim medijima, i to na osnovu sposobnosti, ne partijske pripadnosti. Četiri dana kasnije, 21. marta, za direktoricu je tijesnom većinom izabrana Kadija. Ostali članovi glasali su za Radojku Rutović, koja je prethodno podnijela ostavku na tu funkciju.

Više o:

Crna Gora SAD