REGION

Ulcinjska rivijera vraća stari sjaj

Avaz.ba

18.10.2017

Karisma Hotels Adriatic MNE, zakupac dijela imovine HTP Ulcinjska rivijera, počet će u najskorijem roku prvu fazu radova na rekonstrukciji hotela Belvil, čiji je završetak planiran najkasnije do 15. aprila sljedeće godine, saopćio je Dnevnim novinama izvršni direktor ove kompanije Nemanja Kostić.

Ukoliko sve bude išlo planiranom dinamikom, prvi gosti rizorta Holiday Village, kategorije četiri zvjezdice, bi na Velikoj plaži mogli da se odmaraju u sezoni 2018., a u Ulcinj će ih dovesti najveći svjetski turoperator TUI, poslovni partner Karisme.

Priča o dolasku turista sa najznačajnijih evropskih tržišta na ulcinjsku rivijeru samo deceniju ranije, kada se Ulcinjska rivijera borila sa stečajem, bila je malo vjerovatna.

Od brenda do neprepoznatljivosti

Nekada poznati turistički brend i van okvira bivše Jugoslavije, kompanija koja je uz solanu “Bajo Sekulić” izgradila moderni Ulcinj, zapošljavala je oko 1.200 stalnih radnika i još 900 sezonaca.

Međutim, prije tri decenije, s početkom oružanih sukoba na području SFRJ, njen sjaj je drastično počeo da blijedi. Poslovanje Ulicinjske rivijere tada se oslanjalo samo na domaće tržište, bez Nijemaca i sezone od šest mjeseci.

Najteži udarac uslijedio je u martu 2004. godine, kada je kompanija, zbog duga prema Elektrodistribuciji od 230.000 eura, otišla pod stečaj, a njena imovina počela da se rasprodaje. Prodaja hotela Otrant, Galeb, a potom i Lido, nije doprinijela ni Ulcinju ni ulcinjskom turizmu, ostavljajući bez posla na stotine kvalifikovanih konobara, kuhara, recepcionera i drugog osoblja.

Pet godina kasnije Ulcinjska rivijera izlazi iz stečaja, a njeno poslovanje pokreće se sa “mrtve tačke”. Kreditnim ulaganjima i uz pomoć Investiciono-razvojnog fonda, obnovljeni su smještajni kapaciteti hotela Belvil i Olimpik, kao i oni na Adi Bojani, pa je usluga unaprijeđena do nivoa od tri zvjezdice.

I pored nekonkurentne usluge, ljepote ulcinjskog regiona nisu ostale neprimijećene, a kompanija je vremenom počela da privlači turoperatore iz Češke, Njemačke i Rusije, što joj je omogućavalo da tokom sezone popuni smještajne kapacitete. Uz goste stiglo je i interesovanje investitora, koje je konkretizovano ovog ljeta ponudom konzorcijuma kompanija Karisma, sa kojom je Vlada prošlog mjeseca potpisala ugovor o zakupu na 30 godina.

- Da, naša kompanija je jedina dostavila ponudu u roku. Uslovi iz tendera su bili kompleksni, ali smo uspjeli da proces završimo u roku i predamo kvalitetnu ponudu za dugoročni zakup. Velika Plaža sa Adom Bojanom predstavlja jedan od najvećih potencijala za dugoročni razvoj. Ne zaboravite da je Crna Gora udaljena svega dva-tri sata leta od najpotentnijih trzišta Evrope, a to su naša najznačajnija trzišta za Adriatic regiju - ističe Nemanja Kostić.

Karisma će, kako je predviđeno ugovorom, u narednih deset godina uložiti 31,2 miliona eura u izgradnju i rekonstrukciju kapaciteta na Velikoj plaži, sa 600 smještajnih jedinica, gradnju četiri bazena, restorana, plažnih barova, dječijih parkova i drugih sadržaja.

Projekat će se razvijati u tri faze, prva će biti okončana u maju sljedeće godine, druga u maju 2019., dok je rok za završetak radova u trećoj fazi još nepoznat.

Na pitanje šta očekuju od širenja poslovanja u Crnoj Gori, Kostić odgovara da u Karismi imaju velike ambicije, te da vjeruju da su one ostvarive.

- Naša poslovna filozofija je da se razvijamo u Crnoj Gori i da otvaramo nova radna mjesta. Želimo da naša iskustva i znanje podijelimo sa ostalima. Imamo velike ambicije za razvoj u Crnoj Gori i vjerujemo da su one ostvarive. Na tom razvojnom putu će nam svakako biti potrebna podrška svih činilaca koji učestvuju u razvoju, a napomenuo bih da je razvijena infrastruktura esencijalna i preduslov za razvoj jedne kvalitetne turističke destinacije. Naravno, mi duboko vjerujemo u ono što radimo i naši poslovni razultati i uspjesi najbolje govore o tome. Raduju nas činjenice da Crna Gora iz godine u godinu bilježi sve veći broj posjetilaca. Crna Gora je, kako u našem poslovanju, tako i kod našeg partnera TUI-a, definisana kao strateška destinacija sa velikim potencijalom za razvoj - ukazuje Kostić.

Dobili ozbiljnog partnera

Optimističan po pitanju budućnosti Ulcinjske rivijere je i izvršni direktor preduzeća Radomir Mikan Zec, koji očekuje da će sami ulazak TUI-a u Crnu Goru Ulcinju vratiti stari sjaj iz 70-ih godina, tokom kojih je bio metropola crnogorskog turizma.

- Smatram da smo napokon dobili ozbiljnog strateškog partnera koji će vratiti nekadašnji sjaj Ulcinjskoj rivijeri. Zbog prirodnog ambijenta u kojem se nalazi i sportskih sadržaja kojima raspolaže, Ulcinjska rivijera je naišla na veliko interesovanje investitora, ali je najbolju ponudu među njima imala Karisma. Realizacijom planova Karisme vjerujem da ćemo postići ono što mnogi sanjaju i što do sada Crnogorsko primorje nije imalo - uvjereno priča Zec, dodajući da se povratak turista sa inostranih tržišta u Ulcinju iščekuje “sa čežnjom i nadom”.

On kaže da će ulaganja planirana tokom druge faze rizorta Holiday Village značiti i otvaranje veće mogućnosti za interesovanje i drugih strateških partnera, ne samo za Ulcinjsku rivijeru, već i cjelokupno Crnogorsko primorje.

- U drugoj fazi strateški partner planira rekonstrukciju hotela Olimpik, odnosno razmišlja o izgradnji novog objekta sa većim gabaritima, okrenutog prema moru, koji će imati pet zvjezdica. Takođe, planira izgradnju i pet-šest novih lamela sa kategorijom od pet zvjezdica koje će biti namijenjene visokoplatežnim turistima, jer će se cijena apartmana na dan kretati od 300 do 400 eura. I u sklopu ovog hotela planiran je prateći sadržaj sa noćnim klubovima, kazinima, kao i raznim drugim objektima po potrebi gostiju ove vrste. Time će se dobiti kompleks kakav Crnogorsko primorje do sada nije imalo i koji će doprinijeti da turistička sezona traje tokom cijele godine - naglašava Zec.

Osim kompleksa na Velikoj plaži, Zec očekuje da će u skorije vrijeme biti valorizovani i potencijali Ade Bojane, za koju je, kako tvrdi, ozbiljno zainteresovan TUI.

- Predstavnici TUI-a su više od 50 puta obilazila ovaj crnogorski dragulj sa jedinstvenim prirodnim resursom. Postoji nagovještaj da će povući konkretne korake 2020. godine i predložiti idejno rješenje za razvoj Ade Bojane - zaključuje Zec.

Navodi akcionara neosnovani

Kostić nije želio da komentariše navode manjinskih akcionara Ulcinjske rivijere, koji su se protivili davanju u zakup njene imovine, tvrdeći da je riječ o pravno spornom aranžmanu, te da Karisma neće investirati sopstveni kapital već onaj koji u međuvremenu zaradi u Ulcinju.

- Smatramo da nismo pozvani da dalje komentarišemo ove navode. Tender je raspisan od nadležnih institucija i mi duboko vjerujemo u institucije u Crnoj Gori. Ako uzmete u obzir da u prve dvije godine zakupa investiramo više od 16 miliona eura, razumjet ćete da su ti navodi neosnovani - tvrdi Kostić.

Cungu: Šansa za privredu i građane Ulcinja

Prema riječima predsjednika Opštine Ulcinj Nazifa Cungua, ugovor o zakupu dijela imovine Ulcinjske rivijere naišao je na pozitivne kritike građana ovog grada.

- Nadam se da će biti ispoštovani svi uslovi koji su nam prezentovani i da će Ulcinj i Ulcinjska rivijera na taj način pokrenuti kvalitetan razvoj turizma, kako bi dostigli slavu koju je nekada ova opština imala kada je bila brend crnogorskog turizma. Opštinski sekretarijati već su angažovali na ispunjenju zahtjevima koje nam je tražio zakupac, a tiču se izdavanja dozvola za uređenje kompletnog dijela kompleksa na kojem se predviđa modernizacija ponude hotela Belvil i Olimpik - rekao je Cungu Dnevnim novinama.

Kako ističe, on se kao predsjednik opštine angažovao oko problematike zaposlenih u Ulcinjskoj rivijeri.

- Saopštio sam zakupcima da je Opština Ulcinj spremna i da se kasnije angažuje oko radne snage kako bi što više naših građana bilo zapošljeno, što je jedan od naših prioriteta. Ponovnim ulaskom turoperatora TUI, koji je 80-ih godina i bio naš partner u realizaciji smještajnih kapaciteta, i sa investicijama koje slijede Ulcinj će imati kvalitetnu turističku ponudu koja će nam vratiti turiste sa inostranog tržišta. Samom tom činjenicom, ulcinjskoj privredi će se otvoriti nove šanse - ocijenio je Cungu.

Tokom nedavne posjete Opštini Ulcinj, premijer Duško Marković je ocijenio da to može biti najbogatija opština u Crnoj Gori.

- Pozitivno sam iznenađen nivoom pripreme projekata koji treba u Ulcinju da brzo podstaknu razvoj infrastrukture, a paralelno sa tim i projekte koji će unaprijediti i turističku ponudu Ulcinja. Sasvim sam siguran da ćemo u Ulcinju veoma brzo imati projekte koji će unaprijediti naš turistički potencijal, doprinijeti novom kvalitetu života u Ulcinju i novim zapošljavanjima - rekao je tada Marković.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.