REGION

Teško vrijeme za vozače kamiona: Zatvorenici imaju veći životni prostor

Avaz.ba

1.11.2017

Hrvatski Sabor je početkom prošle sedmice prihvatio inicijativu nekoliko država-članica EU, kojom bi se trebali uvesti znatno teži uvjeti rada za vozače kamiona na dužim turama.

Problemima s kojima se svakodnevno suočavaju vozači kamiona, ubrzo bi se mogle pridružiti još neke mjere, sudeći prema inicijativi koju zagovaraju određene postsocijalističke zemlje EU, piše DW.

Prema onom što piše u inicijativi, vozačima kamiona bi se trebali uvesti znatno teži uvjeti rada na dužim turama. 

U prvom redu ističu se odredbe da će dotični radnici uskoro smjeti na putu provesti i do šest sedmica, dok je ranije limit bio na tri, kao i da će se obavezni sedmični odmor od 45 sati moći iskoristiti i u kabini vozila. 

Do sada, naime, poslodavac im je za tu svrhu morao osigurati hotelsku ili motelsku sobu, pa se čini da će mnogi vozači ubuduće provoditi čitavih mjesec i po u vozilu, praktično bez izlaska, piše Večernji list 

- Iskreno, ne znam što je u glavama tih ljudi, i kako oni to zamišljaju. Rado bih doveo neke od njih u kamion, da oprobaju naše radne i životne uvjete. Zatvorenici imaju veću kvadraturu na raspolaganju, a umjesto da nam olakšaju ionako tešku muku, oni je žele povećati - rekao je Zoran, vozač šlepera iz Slavonije. 

Zoran opisuje svoje tipično putovanje po Evropi: dosadašnje maksimalne tri sedmice znaju proteći tako da u prvoj od njih često nema vremena za obavezni 45-satni odmor. 

U tom slučaju propisan je kraći obavezni odmor od najmanje 25 sati bez vožnje, no razlika se mora nadoknaditi najkasnije s trećim vikendom u tom nizu. 

Kupaju se na benzinskoj pumpi

Tehnika jeste sve modernija, no prostor je i dalje jednako velik, a predlagači i usvajači novih pravila pozivaju se baš na tehnički napredak, kao da vozači danas u kamionu imaju na raspolaganju čitavu sobu s kupaonicom. 

- Ako pada kiša, nemate kud. Okupamo se na benzinskoj pumpi, čamimo u kabini, a ponekad jedva čekamo da opet krenemo s vožnjom jer tako vrijeme brže prolazi. Odvojenost od najbližih je najteža, i već je tri sedmice na putu bilo previše, dok za ovo nemam riječi. Nije mi jasno pitaju li se oni uopće kako ćemo mi ostati psihički zdravi na taj način ili im je svejedno što ćemo tako predstavljati opasnost i za sebe i za druge u saobraćaju - tvrdi vozač. 

On smatra da će zbog toga mlađi vozači, čim se u Hrvatskoj nauče tom poslu, u sve većem broju iseljavati u zapadne države i u bolje radne sredine. 

Jedina preostala nada za njega i njegove kolege, međutim, leži u pretpostavci da Evropska unija ipak neće prihvatiti inicijativu kojoj se nekritički pridružila i RH. 

Uostalom, ako se utjecajniji Zapad i ne povede za socijalnim razlozima, dobar motiv mogla bi mu biti nelojalnost konkurencije koja se nameće kroz ovakve metode. 

Vukovarski Sindikat hrvatskog vozača javno je ustao protiv saborske odluke. 

- Mogu samo zamisliti kako odbornici u saboru pitaju nekog prijevoznika za mišljenje, kako se daju uvjeriti da su kamionski kreveti puno bolji negoli su bili - rekao je Miljenko Gočin, predsjednik SHV-a. 

On apelira na ljudskost političara, ali također se više oslanja na obranu interesa jačih članica EU-a. 

 Poziva se i na direktivu koja regulira obavezu poslodavaca koji šalju radnike na privremeni rad u drugu zemlju EU, da ih plate onoliko koliko su za isti posao plaćeni i domaći radnici u toj zemlji. 

- Hrvatska se opet odrekla svojih vozača, članovi nadležnog saborskog Odbora za rad, penzioni sistem i socijalno partnerstvo uopće nisu uvažili naše primjedbe. Vlada im je dala nalog, vodeći se za nekim uskim interesima, a oni su ga proveli, bez imalo oklijevanja. I upravo to je način kako se u RH odlučuje o radničkim egzistencijama - zaključio je Gočin.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.