DIREKTOR FESTIVALA

Nihad Kreševljaković uoči početka MESS-a za "Avaz": U Bosni žive odlični reditelji, ali proces do realizacije je prava drama

Darko Cvijetić je kao autor, nakon knjige "Šindlerov lift", privukao ne samo pažnju čitatelja, već i pažnju pozorišnih ljudi s obzirom da je i istoimena predstava imala veliki uspjeh, kazao je Kreševljaković

Piše: N. Aj.

30.9.2022

Kreševljaković: Siguran sam da će ovogodišnji festival MESS svidjeti publici. Facebook

Teatarski festival MESS počinje danas predstavom "Braća Karamazovi" u režiji Olivera Frljića, a trajat će do 9. oktobra.

Direktor Festivala Nihad Kreševljaković uoči početka 62. izdanja MESS-a govorio je za portal "Avaza". Poručio je da je teško izdvojiti neku predstavu u odnosu na neku drugu.


Rasprodate karte

- Ne volimo izdvajati predstave s obzirom na to da iza svih festivalskih predstava stoji veća ekipa ljudi. Teško ih je i uspoređivati s obzirom na to da se razlikuju i po formi. Ono što nas također nije pretjerano iznenadilo da su neke karte rasprodate čim je započela njihova prodaja s obzirom da je uvijek interes publike za regionalne reditelje veći. Isto se odnosi naprimjer i na predstavu Selme Spahić koja je je vrlo brzo rasprodata iako se radi predstavi koja se nalazi na repertoaru Kamernog teatra 55 - kazao nam je Kreševljaković.


Ipak, dodao je, nije manji interes ni za predstave reditelja kao što je Pipo del Bono (Pippo Del Bonno) kojeg publika MESS-a poznaje i od ranije.

- Iz Njemačke nam dolazi "Thalia Teatar", jedna od najznačajnijih teatarskih kuća u ovoj zemlji. Iz Mađarske i Grčke nam dolaze predstave koje su već osvojile nagrade na drugim festivalima, a po prvi put imamo i goste sa Cipra. Siguran sam da će ovogodišnji festival MESS svidjeti publici - ponosno govori Kreševljaković.

Intimna priča autora

Osvrnuli smo se i na predstavu "Što na podu spavaš" Kokana Mladenovića, čije karte su rasprodate skoro čim su puštene u prodaju. Riječ je o predstavi rađenoj prema romanu Darka Cvijetića, a i sam autor igra u komadu. Četiri teatarske institucije iz tri države su radile na ovom projektu, uključujući i MESS.

- Darko Cvijetić je kao autor, nakon knjige "Šindlerov lift", privukao ne samo pažnju čitatelja, već i pažnju pozorišnih ljudi s obzirom da je i istoimena predstava imala veliki uspjeh. U tom smislu nama je bilo prirodno podržati produkciju ove predstave zajedno s kolegama iz regije uključujući i naše Narodno pozorište iz Sarajeva i naše glumce i glumice. Radi se o intimnoj priči autora koja će sigurno privući pažnju, a činjenica da ju je režirao Kokan Mladenović koji je na scenu postavio i prvu Cvijetićevu knjigu samo još dodatno ide u prilog tome - iskren je Kreševljaković.


Na naše pitanje je li se stanje u kulturi u BiH popravilo u odnosu na posljednje godine, Kreševljaković odgovara:

- Teško je u Bosni i Hercegovini govoriti o ovoj temi jer je kao i sve ostalo i to komplicirano, te bi se na to pitanje moglo odgovarati iz različitih uglova. Ono što je činjenica je da u Bosni žive odlični reditelji i rediteljice, fantastični glumci i glumice i općenito neki veliki ili bar veoma zanimljivi umjetnici i umjetnice. Kada ovdje neko uspije napraviti neku predstavu ili film, napisati knjigu, bilo šta... Uglavnom naši umjetnici i umjetnice naprave neke odlične stvari ali ako pričate s tim ljudima kako je izgledao proces da dođe do realizacije tek tada ćete čuti pravu dramu. Gledajući izvana ono što se događa u Bosni jeste sigurno zanimljivo, ali ako govorimo o kulturnom identitetu u kontekstu odnosa države prema umjetnosti to je već malo drugačija priča. Mi imamo sreću da u Kantonu Sarajevo imamo ljude koji su svjesni bitnosti visokih standarda, pa i internacionalnog karaktera kulture dok je situacija kada govorimo o državi ili entitetima drugačija. Vjerujem da ne možemo u odgovoru na ovo pitanje samo gledati u Sarajevo jer, prema mom mišljenju, kvalitetni umjetnički i kulturni sadržaji trebaju biti dostupni svima širom cijele zemlje.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.