BIJEG OD BALADA

Dobiješ na mostu, izgubiš na ćupriji: Nina Badrić izlaskom iz šablona postavila standarde

Elegične pjesme u kojima kroz vokalnu ekspresiju dominira ispoljavanje tužnih i sjetnih emocija, učinile su da Nina postane priznato regionalno ime

Nina Badrić. Instagram

14.12.2023

Nina Badrić godinama uspješno pliva estradnim vodama. Još od kada je 1995. godine objavila album "Godine nestvarne", te zakoričila na javnu scenu, pa sve do danas, Nina je gradila karijeru pjevačice anđeoske boje glasa, vrhunskih vokalnih mogućnosti, kvalitetnih pjesama i sve to bez ikakvih skandala. Desetak albuma koje je do sada objavila donijeli su joj neke zaista hvale vrijedne pjesme, kao što su: "Čarobno jutro", "Ja za ljubav neću moliti", "Nije mi svejedno". Međutim, ono što je simptomatično i lako uočivo je saznanje da su sve te pjesme balade.

Priznato ime

Elegične pjesme u kojima kroz vokalnu ekspresiju dominira ispoljavanje uglavnom tužnih i sjetnih emocija, učinile su da Nina postane priznato regionalno estradno ime. Opšte je poznata činjenca da su brojni drugi pjevači, čak i višedecinijski uspješne karijere gradili isključivo na baladama. Primjeri Olivera Dragojevića, Sergeja Ćetkovića, Bojana Marovića toj konstataciji idu u prilog.

Međutim, u želji da izbjegne etiketiranje pjevačice koja je uspješna samo u realiziranju balada, Nina Badrić odlučila je da ostvari bar jedan hit koji neće biti pjesma laganog ritma. Stoga je 2003. godine na albumu “Ljubav” objavila pjesmu “Takvi kao ti”. Zbog toga joj se mora odati priznanje, jer je činjenica da je u svojoj namjeri uspjela. Kolika je zapravo bila njena glad za komercijalno uspješnom, bržom pjesmom najbolje ilustruje podatak da je Nina autor i stihova i muzike. Svo svoje biće unijela je u taj projekat i ostvarila zacrtani cilj. S obzirom da je te 2003. godine Beyonce bila na vrhuncu popularnosti, a R'n'B se iskristalisao kao dominantan muzički žanr, ne čudi da je i Nina pribjegla trendu, te snimila R'n'B pjesmu.

Demagogija

U njoj Nina predstavlja djevojku koja ističe svoju promućurnost i pronicljivost u osujećenju planova mladog šarmera koji bi da je zavede jeftinom demagogijom. Visprena Nina je nakupila toliko iskustva da je u stanju takve “provaliti za tren”. Ko zna koliko puta je neki uglađeni šarmer uspio da joj osvoji srce, pa da je zatim izigra i odbaci. Sva ta silina udaraca, lomova, trauma i ožiljaka koje je iskusila od nje su učinili samouvjerenu (čitaj prepotentnu) ženu, koja teško da će ikome više pokloniti svoje povjerenje. Životno i ljubavno iskustvo koje je stekla doveli su je do one famozne feminističke spoznaje da su “svi muškarci isti”.

Pronicljiva Nina odmah je prepoznala da je posljednji u nizu šarmera “pravi mamin sin”, koji u svemu sluša svoju majku “jer mama ipak zna najbolje”. Hoće reći da je povodljiv, čovjek bez stava, koji ne umije misliti svojom glavom. Takva osobenost i ponašanje ni u kom slučaju nisu u redu. Osim kada ti slušaš svoju majku koja te savjetuje “čuvaj se Nina mangupa, jer takvi znaju lagat najbolje”. Taj stih “jer mama ipak zna najbolje” time postaje, blago rečeno licemjeran.

Tematiku sveznajuće, prepametne, prepotentne žene, možemo naći i u pjesmama “Gaćice” Goge Sekulić, “Žena sirena” Selme Bajrami, “Iskoristi moje mane” Seke Aleksić. Rečeno navodi na zaključak da se Nina Badrić trebala držati provjerenog šablona – emotivnih balada, jer iako je ovom pjesmom ostvarila ogroman komercijalni uspjeh, izgubila je na umjetničkom kredibilitetu. Dobiješ na mostu, izgubiš na ćupriji…

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.