VIJESTI

Dalipagić za Dnevni list iz Mostara: SDA opstruira izgradnju autoceste kroz Hercegovinu

Zamjenik ministra u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH otkrio detalje

Dnevni list Mostar

7.1.2017

Posljednjih dana na sceni je medijsko prepucavanje i međusobno optuživanje između predsjednika stranaka koalicijskih partnera u vlasti na državnoj i Federalnom nivou, odnosno predsjednika SDA Bakira Izetbegovića i predsjednika SBB-a, gospodina Fahrudina Radončića - piše današnji Dnevni list iz Mostara.

Među brojnim optužbama za zastoje našlo se i pitanje zastoja u izgradnji cestovne infrastrukture, s naglaskom na koridor Vc, kao vitalni infrastrukturni projekt u BiH, a oni odgovornost prebacuju i na trećeg koalicijskog partnera, odnosno HDZ BiH i njenog predsjednika Dragana Čovića.

Zamjenik ministra u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH, Saša Dalipagić otkriva sve detalje oko toga ko i kako je opstruira izgradnju autoceste, posebno kroz Hercegovinu.

Kome smeta južna dionica

Uzimajući u obzir moju funkciju – zamjenika ministra u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH, a uvažavajući činjenicu da sam nekoliko mjeseci obnašao dužnost ministra, na koju funkciju sam stupio kao kandidat HDZ-a BiH, veoma dobro sam upoznat sa cjelokupnim stanjem stvari u tom resoru. Stoga  imam potrebu, u cilju objektivnog, argumentiranog i istinitog informiranja javnosti, iznijeti relevantne činjenice o izgradnji i uzrocima zastoja izgradnje cestovne infrastrukture u BiH - kaže Dalipagić za mostarski list.

Dodaje kako s njegovog aspekta gledišta, HDZ-u BiH kao ni njenom predsjedniku, a niti bilo kojem dužnosniku iste stranke, resorno nadležnom za pitanja cestovne infrastrukture, ne može se uzeti za "grijeh" zahtijevanje transparentnosti i ravnomjerne teritorijalne zastupljenosti pri izgradnji dionica na koridoru Vc.

Činjenica je da je do sada u Federaciji BiH  izgrađeno 94 km autoceste, od čega je samo 10 km autoceste u Hercegovini, odnosno kod Mostara kao najvećeg centra u tom dijelu zemlje, dok je preostali izgrađeni dio u Bosni, što jasno pokazuje da nije vođeno računa o regionalnoj ravnomjernosti pri izgradnji.

Stoga se pita zbog čega je to tako, u čemu je problem, smeta li možda nekome činjenica da bi izgradnjom južnih dionica koridora Vc,  Mostar sa Evropom bio povezan preko hrvatske autoceste Dalmatine?

- Ukoliko ima onih s takvim načinom promišljanja, mora im se reći da imaju potpuno pogrešan način razmišljanja i percepciju, obzirom da su ceste javno dobro i kao takvo služe svim građanima BiH i svim ljudima uopće, bez obzira na njihovu nacionalnu, vjersku, i bilo koju drugu pripadnost - navodi Dalipagić.

Sistemska opstrukcija

U nastavku je naveo nekoliko primjera, koji su ga naveli na sumnju da se radi o kontinuiranoj i sistemskoj opstrukciji izgradnje cestovne infrastrukture na južnim dionicama koridora Vc oko Mostara.

Naime, temeljem dobivenih informacija  kroz kontakte sa predstavnicima Evropske komisije, došao je do saznanja da u radnjama bivšeg direktora JP Autoceste Federacije BiH – Jasmina Buče (kadar SDA), ima najblaže rečeno sumnjivih i neprimjerenih postupaka, koji potvrđuju njegove sumnje da se radi o opstrukciji izgradnje dionica na jugu države, koje se ogledaju u sljedećem:

"Naprijed imenovani direktor je putem elektronske pošte, od Evropske komisije u Briselu zatražio skidanje dionice koridora Vc Mostar jug – Počitelj sa liste prioritetnih projekata, poslanih u okviru prvog poziva za sufinansiranje projekata kroz WBIF, a koju listu je utvrdio Državni odbor za investicije na prijedlog Ministarstva komunikacija i prometa BiH i entitetskih ministarstava za promet.

Skidanje je zatraženo mimo znanja državnog Odbora za investicije i resornih ministarstva na državnom i entitetskom nivou, odnosno mimo svih redovnih procedura, ne uvažavajući prethodno postignuti stručni i politički konsenzus.

Za dionicu koridora Vc Zvirovići – Počitelj, koja obuhvaća i izgradnju mosta kod Počitelja preko rijeke Neretve, sredstva za izgradnju u iznosu od 100 miliona eura su putem kredita od EIB-a (Evropska investicijska banka) osigurana još 2014, godine i operativna su za upotrebu. Međutim još uvijek nije završen tender za izbor izvođača radova, iako imamo sredstva za izgradnju.

U aprilu 2016.godine je povjerenstvo za izbor izvođača u JP Autoceste BiH završilo tendersku proceduru, na temelju koje je za dva LOT-a te dionice direktor Bučo odabrao konzorcij tvrtki Euroasvalt Sarajevo i Strabag Austrija – poslovnica Sarajevo, čija ponuda je po dva LOT-a ovog tendera skuplja za punih 14 miliona eura od ponude konzorcija hrvatskih tvrtki Hering Široki Brijeg i Vijadukt Zagreb.

Nameće se pitanje jesmo li mi tako bogata zemlja da se možemo tako lako razbacivati milionima eura? Na našu intervenciju potpisivanje ugovora sa izabranim izvođačima je odgođeno, a EIB je poslao svoj tim za reviziju tendera, sumnjajući na nepravilnosti prilikom izbora izvođača.

- Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, niti ja osobno, do danas nemam nikakvo službeno saznanje o rezultatima revizije ekspertnog tima EIB-a. Za treću dionicu koridora Vc kod Mostara, Mostar jug – Mostar sjever je problem što se nikako ne može utvrditi trasa dionice oko mjesta Blagaj. Naime do sada su napravljene i ponuđene tri varijante trase i svaka je odbijena u "navodnom spontanom događanju naroda" od strane žitelja Blagaja. Zbog nemogućnosti utvrđivanja trase na ovoj dionici ne može se uraditi tehnička dokumentacija, te se prema Evropskim fondovima ne može valjano aplicirati i osigurati finansijska sredstva za izgradnju ove dionice, dok se ne riješi pitanje trase. Stalne izmjene trase ove dionice dovele su u opasnost financiranje i za nespornu dionicu Mostar jug – Počitelj koja se spaja sa dionicom Mostar jug – Mostar sjever, a opet radi navodno nesuglasnosti s predloženom trasom i spojem ovih dionica - rekao je Dalipagić.

Potreban konsenzus svih strana

Dodao je kako je o svim ovim događanjima i problemima  sa južnim dionicama na koridoru Vc oko Mostara upoznat član predsjedništva Dragan Čović, te je tim povodom u Predsjedništvu BiH organiziran sastanak, na kojem su pored Čovića nazočili i član Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović, predsjednik SBB-a Fahrudin Radončić, te sve relevantne osobe iz oblasti odlučivanja, finansiranja i prometne djelatnosti sa državnog i federalnog nivoa.

Na ovom sastanku Čović je samo tražio odgovore na gore navedena pitanja i  probleme u izgradnji cestovne infrastrukture, te tražio da se što prije razriješi nastala situacija i stvori konsenzus svih strana zainteresiranih da se pokrene proces izgradnje svih prometnica u BiH, a posebno koridora Vc.

- Na kraju bih istakao da se HDZ BiH u skladu s političkim programom u potpunosti zalaže za evropski put BiH, a za koji put sam i ja osobno u potpunosti opredijeljen i svoj rad u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH podređujem tom cilju, a naročito u oblasti cestovne infrastrukture koja je od posebnog i vitalnog interesa za sve ljude u BiH. Želio bih dodati, da sam kao zamjenik ministra komunikacija i prometa BiH, a jedno vrijeme nakon odlaska prethodnog ministra, obnašao i dužnost ministra, te sam ne samo aktivno učestvovao, nego i pokrenuo inicijative za izradu i usvajanje dva ključna državna dokumenta iz oblasti prometa - dodao je Dalipagić.

Naime u 2015. godini je usvojena Okvirna politika prometa u BiH, a u 2016 godini je usvojena Okvirna strategija prometa u BiH, što su dva ključna dokumenta iz oblasti prometa i  temeljni preduvjeti Evropske unije da BiH može kredibilno aplicirati za grantove i povoljna kreditna sredstava iz Evropskih fondova za prometnu infrastrukturu, piše Dnevni list.

Video
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.