STUDIJA

Jake karike lanca vrijednosti coca-cole – kupci, dobavljači i partneri

Jake karike lanca vrijednosti coca-cole – kupci, dobavljači i partneri. Coca-Cola

27.11.2020

Jedan od najčešće korištenih pojmova u novoj Studiji o socio-ekonomskom utjecaju Coca-Cole u BiH u 2019. godini je lanac vrijednosti. Njega, pored Coca-Cole kao proizvođača i prodavca, čini snažna i široko rasprostranjena mreža kupaca i dobavljača, ali i drugih partnera sa kojima Coca-Cola generiše izuzetne rezultate poslovanja i drugih aktivnosti, još od 1969., kad je prva bočica Coca-Cole našla svoje mjesto u bh. trgovinama.

Kada kupe bocu Coca-Cole, mnogi nisu svjesni kako izgleda njena proizvodnja i šta ona podrazumijeva za bosanskohercegovačku privredu. 

Coca-Cola u Bosni i Hercegovini sarađuje sa ukupno 513 dobavljača, od čega je 381 njih lokalnih. Kroz saradnju sa lokalnim dobavljačima i čak 14.297 kupaca, Coca-Cola daje znatan doprinos ekonomiji i društvu Bosne i Hercegovine.

Osim vlastite proizvodnje i distribucije, Coca-Cola indirektno podržava i ekonomsku aktivnost kroz svoj lanac vrijednosti, u kojem učestvuju direktni dobavljači i trgovinski partneri, te njihovi dobavljači. Coca-Cola direktno stvara 40 miliona KM dodatne vrijednosti, dok indirektno podržava još 146 miliona KM u ekonomiji Bosne i Hercegovine.

Studija jasno pokazuje kako Coca-Cola proizvodnjom i prodajom svojih proizvoda u Bosni i Hercegovini doprinosi razvoju bosanskohercegovačke privrede i društva, i precizno mjeri cjelokupan utjecaj Coca-Colinog sistema na zaposlenost, održivost, okoliš, budžetske prihode, kao i doprinos poreskom sistemu Bosne i Hercegovine u 2019. godini.

Izuzetnu pažnju Coca-Cola poklanja razvoju zajednice u kojoj posluje i kojoj pripada, a ona je posvećenost i doprinos kompanije prepoznala još 2010. godine, proglasivši Coca-Colu HBC B-H društveno najodgovornijom kompanijom u Bosni i Hercegovini. Ova velika čast predstavljala je dodatni podstrek nastojanjima da Coca-Cola posluje održivo i transparentno. Coca-Colin pristup u ovoj oblasti podrazumijeva uspostavljanje dugoročne saradnje s brojnim partnerima iz svih sektora, uključujući kupce, dobavljače, državne institucije i nevladine organizacije.

Coca-Colina ulaganja u projekte u zajednici u Bosni i Hercegovini, u periodu između 2015. i 2019. godine, iznosila su 713 hiljada KM.

Prepoznajući problem nezaposlenosti mladih kao ozbiljno pitanje s kojim se društvo suočava, u 2016. godini pokrenut je projekat osnaživanja mladih kroz program ljetnih praksi Coke Summership, a potom godinu kasnije i Coca-Colina podrška mladima koji je u protekle četiri godine obuhvatio više od 2.000 mladih iz cijele Bosne i Hercegovine. Projekat je uspostavio saradnju sa više od 50 partnerskih organizacija – institucija, obrazovnih ustanova, nevladinih organizacija i medija.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.