NEKE STVARI OSTAJU ISTE

Popularnost štampe i dalje bez premca

Čitaoci nastavljaju pokazivati ljubav prema tradicionalnom formatu

Čitaoci nastavljaju pokazivati ljubav prema tradicionalnom formatu. Avaz

Nerma Ajnadžić

26.3.2023

Štampa i dalje ostaje omiljeni medij za čitaoce časopisa i knjiga i time izaziva konvencionalnu industriju koja misli da je digitalno dominantno.

Nema sumnje da globalni mediji i izdavačka industrija ulažu mnogo truda da „gurnu“ čitaoce na internet. Bilo da se radi o knjigama, časopisima, novinama ili reklamama, većina ulaganja ide u virtuelno, a ne u fizičko, pri čemu se kompanije fokusiraju isključivo na digitalno, a sve na račun štampe, piše britanski „Two Sides“.

Šta preferiraju

Ali čini se da se čitaoci odupiru rastućem porastu digitalnog sadržaja, nastavljajući pokazivati ljubav prema tradicionalnom formatu i njegovim brojnim prednostima. Ova ljubav je dokazana u brojnim nedavnim studijama, koje pokazuju trajnu popularnost štampanih časopisa širom svijeta i rekordne brojke u prodaji štampanih knjiga.

Istraživanje YouGova među potrošačima u Velikoj Britaniji i SAD otkrilo je da otprilike polovina čitateljstva preferira čitanje časopisa u štampanom obliku, a nešto manje od trećine ih preferira čitanje digitalne verzije.

"Dnevni avaz". Avaz

U anketi je ispitano više od 111.600 potrošača u Velikoj Britaniji i skoro 56.000 u SAD, a YouGov je otkrio da 58 posto britanskih čitalaca preferira štampane časopise, dok 47 posto Amerikanaca uživa više u čitanju časopisa u štampi. S druge strane, samo 18 posto čitalaca u Velikoj Britaniji i 29 posto u SAD radije čitaju digitalnu verziju.

Studija postaje još interesantnija kada se pogleda koje su starosne grupe u pitanju. Dok rezultati podržavaju konvencionalno razmišljanje u industriji da preferencija štampe postaje sve jača kako publika stari, oni iz mlađih starosnih grupa i dalje pokazuju ljubav prema papiru.

U Velikoj Britaniji samo 10 posto starijih od 55 godina preferira čitanje digitalnih časopisa. Taj procent se povećao na 32 posto u kategoriji osoba od 18 do 24 godine. Brojke za ispitanike koji su izjavili da preferiraju štampu su 70 posto, odnosno 39 posto. U SAD oni od 18 do 24 godine pokazali su nešto veću sklonost prema digitalnom (39 posto naspram 32 posto za štampu), dok su oni stariji od 55 godina odražavali stavove Britanaca (61 posto preferira štampu u poređenju sa 16 posto njih koji preferiraju digitalne medije).

Ova popularnost štampanih časopisa u svim starosnim grupama odražava se i na industriju knjiga. Nastavljajući trend koji je eskalirao tokom pandemije, sve više ljudi čita štampane knjige, a brojke prodaje u Velikoj Britaniji u septembru 2022. premašile su granicu od milijardu funti (približno 2.246.724.235 KM).

Prodaja knjiga

Prema „Nielsen BookScan TCM“ (Total Customer Market), koji predstavlja prodaju više od 6.500 trgovaca u Velikoj Britaniji, u prvoj polovini 2022. godine brojke su bile najveće, od januara do juna, otkako se evidencija počela voditi.

U prvih 26 sedmica prošle godine generirano je 767,7 miliona funti (1.724.810.195 KM) - 19,5 miliona funti (43.811.122 KM) više nego u 2008. godini, koja je ranije bila lider što se brojki tiče.

Prodaja u kategorijama beletristike i dječije literature bila je rekordna, s prodajom od 205 miliona funti (460.578.468 KM), odnosno 187,5 miliona funti (421.260.794 KM).

Zapamtite svoje čitaoce

Ove studije i podaci o prodaji daju snažno uvjeravanje da su časopisi i knjige i dalje popularniji u štampanom obliku, ali su istovremeno i podsjetnik industriji da ne gubi iz vida tradicionalne medije koji često finansiraju svoje digitalne rođake.

- Agilnost je, vjerovatno, najvažnija stvar koju menadžerski tim sada može imati u medijskom poslovanju. Morate biti fleksibilni i isprobavati nove stvari, dok istovremeno morate prepoznati da je vaš naslijeđeni posao, vaša osnovna djelatnost, ono što vam donosi profit koji vam to omogućava - izjavio je predsjednik i izvršni direktor FIPP-a Džejms Hjuvs (James Hewes) tokom 2022. godine.

Inače, FIPP je globalno trgovinsko udruženje čija je svrha da unaprijedi sve aspekte industrije medijskih sadržaja kroz razmjenu znanja, međusobnu saradnju i strateško partnerstvo.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.