Kompanija ghSMART, koje se bavi savjetovanjem u menadžmentu, provelo je 10-godišnje istraživanje o tome šta čini kvalitetnog direktora, u kojoj su učestvovale hiljade direktora, te je otkrilo brojne zablude oko stvarnih kvaliteta potrebnih za taj položaj.
Mit 1: Direktor mora biti karizmatičan
Ispalo je da je karizma precijenjena. Introverti su na tim položajima ostvarivali čak i nešto bolje dugoročne rezultate od ekstroverata, iako se ekstroverti možda isprva izgledaju kao samopouzdaniji.
Mit 2: Direktor ne smije priznati da je pogriješio
Nekima je priznavanje greške znak slabosti, a drugi se brinu kako bi mogli reagirati dioničari ili članovi uprave. No, neuspjeh je zapravo ključ uspjeha jer se ozbiljne greške mogu analizirati i na njima se može naučiti lekcija za buduće poteze. Oni direktori koji su tako postupili, kasnije su radili najbolje.
Mit 3: Direktor mora imati iskustva u određenom sektoru
Ne mora, jer ljudi izvana često znaju donijeti novu perspektivu, nove vještine i nove ideje za kompaniju, a vještine bitne za određeni sektor mogu se naučiti.
Mit 4: Direktor mora biti diktator
Autokratsko vodstvo zapravo šteti poslovanju. Uspješni direktori jesu odlučni, ali oni ne donose te odluke samostalno, nego u dogovoru i na temelju odnosa sa zaposlenicima, dioničarima i upravom.
Najbolje je pronaći zlatnu sredinu, kako bi svi dijelovi kompanije mogli funkcionirati.
Mit 5: Direktor mora biti vrhunski obrazovan
Iako je diploma plus, ona nije najbitnija. Važnije su intelektualna snaga i snalažljivost.