BIZNIS

Pet mitova o uspješnim direktorima

Avaz.ba

23.8.2017

Kompanija ghSMART, koje se bavi savjetovanjem u menadžmentu, provelo je 10-godišnje istraživanje o tome šta čini kvalitetnog direktora, u kojoj su učestvovale hiljade direktora, te je otkrilo brojne zablude oko stvarnih kvaliteta potrebnih za taj položaj.

Mit 1: Direktor mora biti karizmatičan

Ispalo je da je karizma precijenjena. Introverti su na tim položajima ostvarivali čak i nešto bolje dugoročne rezultate od ekstroverata, iako se ekstroverti možda isprva izgledaju kao samopouzdaniji.

Mit 2: Direktor ne smije priznati da je pogriješio

Nekima je priznavanje greške znak slabosti, a drugi se brinu kako bi mogli reagirati dioničari ili članovi uprave. No, neuspjeh je zapravo ključ uspjeha jer se ozbiljne greške mogu analizirati i na njima se može naučiti lekcija za buduće poteze. Oni direktori koji su tako postupili, kasnije su radili najbolje.

Mit 3: Direktor mora imati iskustva u određenom sektoru

Ne mora, jer ljudi izvana često znaju donijeti novu perspektivu, nove vještine i nove ideje za kompaniju, a vještine bitne za određeni sektor mogu se naučiti.

Mit 4: Direktor mora biti diktator

Autokratsko vodstvo zapravo šteti poslovanju. Uspješni direktori jesu odlučni, ali oni ne donose te odluke samostalno, nego u dogovoru i na temelju odnosa sa zaposlenicima, dioničarima i upravom.

Najbolje je pronaći zlatnu sredinu, kako bi svi dijelovi kompanije mogli funkcionirati.

Mit 5: Direktor mora biti vrhunski obrazovan

Iako je diploma plus, ona nije najbitnija. Važnije su intelektualna snaga i snalažljivost.

Video
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.