Ćubela: Zadovoljni postignućima

Ćubela: Zadovoljni postignućima

Pritisnite "PLAY" za reprodukciju zvuka.

INTERVJU | Dalibor Ćubela, direktor "UniCredit Banke"

Vjerujem da ćemo i dalje biti najbolji u BiH

Autor: Mladen DAKIĆ
27.12.2017 13:05
A
A
A

Kakva je trenutna pozicija "UniCredit Banke" na bankarskom tržištu BiH, razgovarali smo s Daliborom Ćubelom, direktorom "UniCredit Banke". 

- Biti tržišni lider ima dodatnu odgovornost, jer svojim politikama i praksama kreiramo trendove koje druge banke slijede. Mi, u "UniCreditu", kroz poslovanje dviju banaka u BiH, nastojimo pozitivno utjecati na razvoj bankarstva, životnog standarda građana i sveukupnog gospodarstva.

Čuvanje povjerenja

S kakvim poslovnim rezultatima će "UniCredit Banka" okončati 2017. godinu i jeste li zadovoljni postignutim rezultatima?

- Možemo biti zadovoljni ovogodišnjim postignućima, vjerujem da ćemo i dalje biti najbolji u BiH. No, važno je istaknuti da je nužno da svako radi svoj posao najbolje što zna, u skladu s postojećim zakonima, kako bismo napredovali dalje. Na taj način dugoročno vodimo računa o čuvanju povjerene štednje građana, a takvih ima više od 3 milijarde KM u BiH, i depozita javnih fondova i poduzeća.

Tako smo najodgovorniji, tada imamo mogućnost da uspješno radimo ulogu posrednika u plaćanjima i kreditiranju onih kojima je isto potrebno. Ako izvan toga uspijemo doprinijeti razvoju svoje zajednice na drugim poljima, možemo reći da smo dobri sugrađani, da činimo dobro.

Možete li nam reći kakav je omjer plasmana kredita fizičkim i pravnim licima u 2017. godini i na koji način planirate povećati kreditne plasmane?

- Posebno me raduje što smo ove godine bili u stanju plasirati znatno veći broj stambenih kredita, koji višestruko imaju pozitivan utjecaj na pojedinca i društvo. Siguran sam da smo, s ostalim bankama, utjecali na pokretanje jednog mini investicijskog ciklusa. S obzirom na to da konačno očekujemo pokretanje nužno potrebnih infrastrukturnih radova u cijeloj zemlji, vjerujem da će to utjecati na pozitivan zdravi organski rast cijelog bankarskog sektora. A kao građanin se radujem da ćemo konačno imati sigurnije i brže puteve, te se i na taj način priključiti civiliziranom svijetu.

Kakvim cijenite generalno stanje u bankarstvu u BiH, primijetite li iskorak u ovoj godini?

- Bankarstvo u BiH je u fazi razvoja, čak smo u usporedbi s drugim zemljama u boljem stanju od mnogih drugih. Zasigurno su za to zaslužni i regulatori, koji se također razvijaju, ali i prisustvo internacionalnih grupacija, koje su donijele, sačuvale i oplodile uloženi kapital, te otvorile puteve za dolazak najboljih svjetskih standarda i praksi, i to prije negoli je to službeno kod nas došlo kroz zakonske i podzakonske akte. Osjećam da je ovaj sektor spreman na dodatni iskorak prema financiranju velikih projekata, i daljnjem približavanju standarda poslovanja na najuređenijim svjetskim tržištima.

Kakva je saradnja s drugim finansijskim institucijama i domaćim kompanijama?

- Smatram da postoji prostor za dodatnu suradnju na području sigurnosti, te sprečavanja raznih vrsta prevara - na području zaštite tržišta i klijenata. U tom segmentu nismo konkurenti drugim finansijskim institucijama, dok u svim drugim segmentima, mi banke, kroz međusobno natjecanje dajemo najveći doprinos razvoju kvalitete i cijene usluga, na dobrobit građana naše zemlje. Ako govorimo o klijentima pravnim licima, banka ne pravi razliku u servisiranju domaćih i stranih kompanija. Svi su dobrodošli i za sve vrijede ista pravila. Ako imaju održiv poslovni model, kroz korištenje naših usluga kompanija postiže dodatnu dimenziju razvoja i opstanka. Posebno nam je drago što smo dio „UniCredit Grupe“ kroz koju našim kompanijama pružamo internacionalni doseg na svim kontinentima, a posebice u Europi, a ujedno internacionalnim kompanijama predstavljamo pouzdanog partnera na domaćem tržištu. Istovremeno, raznim našim vladama uvijek smo na raspolaganju ako žele da nas čuju i iskoriste naše potencijale.

Kakvi su Vam razvojni planovi za 2018. i kakve novitete mogu očekivati klijenti?

- Bankarstvo se godinama uvijek pomalo mijenjalo, razvijalo, a sada zbog razvoja digitalnih tehnologija taj razvoj u svim industrijama, pa i našoj, ide ubrzano. Nužno je da i mi prilagodimo zakonski okvir i funkcionalno djelovanje institucija u području digitalnih servisa, elektronskog potpisa i cjelokupnog poslovanja, bez potrebe dolaska u banku (ili neku drugu instituciju). Građani i poduzeća to traže i već koriste u velikoj mjeri, zato što je efikasnije, jeftinije, praktičnije i sigurnije. Taj trend ne može se zaustaviti, a ako budemo kao zemlja zaostajali, možemo samo izgubiti. Usluge će nam i dalje biti skuplje u odnosu na druge zemlje, a građani će naći put da koriste prekogranične servise. Osim što mislimo ulagati u razvoj digitalnih tehnologija i sigurnosti, nastavljamo razvijati naše servise u smjeru da se klijent dobro osjeća kada nam je povjerio svoje potrebe, da nam se vraća i da nas preporučuje drugima.

Vlastiti biznisi

„UniCredit“ podržava brojne manifestacije, klubove, brojne događaje. Koliko je to važno kao dio Vaše društvene misije?

- Meni je posebno drago kada vidim mlade ljude kako se bave sportom, kako stvaraju vlastite biznise, to je za svako poštovanje. Naša banka kao dio društva u kojem planira dugoročno ostati, želi doprinijeti koliko god može, pa tako i podržavamo brojne manifestacije, kulturne događaje i mlade sportiste. Nastojimo pravično to rasporediti po cijeloj BiH, po svim sferama društvenog djelovanja. Mislim da ćemo u narednim godinama napraviti i dodatan iskorak u sferi humanitarnog djelovanja. Svojim djelovanjem želimo biti prepoznati ne samo kao vodeća financijska institucija nego i kao institucija koja na svim poljima djelovanja doprinosi izgradnji boljeg i humanijeg društva.

Dobitnici brojnih priznanja

Dobitnici ste brojnih priznanja, koliko Vam to pomaže u očuvanju liderske pozicije te da li svoju banku vidite u većim investicijskim projektima u BiH?

- Svako priznanje nam znači, posebno ono koje dolazi iz struke. Najviše mi je drago zbog naših zaposlenika, s obzirom na to da je to potvrda napora koje ulažu svakodnevno. Naravno, najveća zahvala ide našim klijentima, posebno na rastućem povjerenju, što nam potvrđuje svakodnevni rast broja klijenata. Svi koji imaju malo sportskog, natjecateljskog duha u sebi, vole taj osjećaj. Ostaje obveza i motiv da se ostane i dalje najbolji. Najbolji u usluzi koju nudimo. Najbolji po izboru i mišljenju klijenata.