CRNA HRONIKA

Avaz u patroli: Proveli smo noć sa specijalcima iz Istočnog Sarajeva, ovako izgleda njihova smjena

Na kolegu su jednom i pucali. Nema rasvjete, oko nas je šipražje i šuma. Znali su, kada nas uoče, ostaviti upaljeno vozilo i pobjeći u šumu, kaže komandir Dragović

Piše: A. KAPO

13.2.2018

Pokažite dokumente, izađite iz vozila. Jeste li konzumirali alkohol ili neke druge opijate, imate li kod sebe nedozvoljenih supstanci, posjedujete li hladno, vatreno ili neko drugo oružje? Tako otprilike izgleda kada pripadnici Jedinice za podršku (JZP) Policijske uprave Istočno Sarajevo kontroliraju i zaustavljaju sumnjive osobe.

Krađe vozila

Nakon toga slijedi češljanje vozila, od gepeka do pretinaca, kao i detaljno pretresanje osoba. Oni koji se kontroliraju moraju sve lične stvari iz odjeće i torbica staviti na krov vozila, potom raširiti noge i ruke staviti na automobil. Ako se pronađu neki nedozvoljeni predmeti ili supstance ili bude utvrđeno da se za tom osobom traga, slijede lisice na ruke i ćelija. 

Ekipa „Dnevnog avaza“ imala je priliku provesti dio smjene s ovom elitnom jedinicom, i to u turbulentno doba kada imaju pune ruke posla - petkom u kasnim noćnim satima. Iz prve ruke, s obzirom na to da smo bili u policijskom kombiju s peteročlanom ekipom predvođenom komandirom JZP Dragoslavom Dragovićem, koja je naoružana dugim cijevima, uvjerili smo se kako izgleda patroliranje ulicama Istočnog Sarajeva.

Ne tako davno u Istočnom Sarajevu vatreni obračuni kriminalaca, mafijaške likvidacije i dizanja vozila uzrak bili su skoro pa svakodnevica. To se prije nekoliko godina promijenilo, a dobar dio zasluga ide i na račun ove jedinice.

Neizostavna tema su krađe vozila. Automafijaši iz Istočnog Sarajeva nerijetko idu na teritoriju Federacije BiH, odakle se vraćaju s plijenom, a ima i obratnih slučajeva.

- Kriminal ne poznaje granice i imamo odličnu saradnju s kolegama iz Kantona Sarajevo. Sve veće grupe su razbijene, tako da se u posljednje vrijeme kradu vozila manje vrijednosti, većinom Golf 2, a iza toga obično stoje narkomani, jer nemaju znanje i opremu za novija vozila - pojašnjava nam Dragović.

Budući da je noć prošla bez incidenata, Dragoslav Dragović odveo nas je na područje stare kasarne, gdje automafijaši, kako nam je otkrio, često ostavljaju ukradena vozila.

- Na kolegu su jednom i pucali. Nema rasvjete, oko nas je šipražje i šuma. Znali su, kada nas uoče, ostaviti upaljeno vozilo i pobjeći u šumu. U takvim situacijama obično smo nemoćni, ali budemo zadovoljni što makar vratimo vozilo vlasniku - priča nam Dragović.



Dilerske rute

Obišli smo i nekoliko lokacija, parkinga i zabačenih travnatih terena, gdje se okupljaju dileri i narkomani. Na ovim mjestima često zateknu ljubavne parove.

- Kada vidimo da je vozilo potpuno zamagljeno, obično ih ne diramo. Za okorjele kriminalce nemamo pardona - kroz šalu je rekao Dragović.

Mahalske priče

Tokom ophodnje s našom ekipom bila je i saobraćajna policija s komandirom Đorđem Žižovićem, koja je bila raspoređena na više lokacija. Uvjerili smo se da mahalske priče da se zaustavljaju samo vozači s krševima od vozila nemaju veze s istinom. Od Passata, Audija, Mercedesa, BMW-a, pa do skupocjenog Porschea - svi su redom zaustavljeni.

- Neće onaj koji je natočio pet maraka plina u ''dvicu'' ili ''tricu'' uzeti kokain, već ovi s bijesnim vozilima. Dakle, naš fokus zapravo je na skupocjenim i zatamnjenim vozilima - raportira Žižović.

Test na drogu

Saobraćajna policija, osim standardnog testa na alkohol, nedavno je uvela i jedan od najsavremenijih testova na drogu. Imali smo priliku vidjeti kako to funkcionira prilikom testa dva sumnjiva vozača. Test za drogu, kako su nam pojasnili saobraćajci, otkrit će većinu droga - od marihuane, heroina, kokaina do metadona, ako ih je u protekla 72 sata uzela kontrolirana osoba.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.