LIFESTYLE

Scena iz noćne more: Šta ako se vrata aviona otvore u toku leta?

Avaz.ba

1.8.2017

Ono sa čime vas svaka stjuardesa prvo upozna pri polijetanju aviona svakako je sigurnosna procedura u toku leta, kao i šta da uradite sa maskom za kiseonik.

- Kako biste obezbijedili dotok kiseonika, nježno povucite masku prema sebi. 

Ovo zvuči veoma umirujuće i jednostavno, osim ako to ne pokušavate da uradite tokom vrtoglavo brzog pada pritiska na visini od 10.000 metara.

Brza dekompresija je neplanirani pad pritiska u kabini i može se desiti ako se vrata aviona otvore u toku leta ili ako je prozor razbijen. Međutim, većina ovih nepredviđenih dekompresija se dešava zbog kvara na trupu aviona ili neadekvatne popravke istog.

- Ako bi se vrata aviona otvorila tokom leta, neko ko se nađe u blizini izlaza odmah bi, kao usisivačem, bio povučen napolje, temperatura u kabini bi brzo opala na nivo koji izaziva smrzavanje, a sam avion bi mogao čak i da počne da se raspada - rekao je za pilot Patrick Smith.

Tokom brze dekompresije za vrijeme leta, većina putnika će navodno imati između 15 i 20 sekundi korisne svijesti. To može zvučati kao dovoljno vremena da povučete masku kiseonika prema sebi, a možda čak i da je stavite djetetu pored vas, međutim u ovim situacijama biste morali da se suočite sa još mnogo toga.

Jedan korisnik avio-foruma opisao je kako za pilota izgleda prolaženje kroz brzu dekompresiju: 

- Jezik vam sklizne u grlo u djeliću sekunde, uši počinju nesnosno da vas bole, a zubi vam postaju osjetljiviji stotinu puta.

Ako se ne onesvijestimo odmah, jedan od najvećih rizika je hipoksija, stanje kada je tijelo lišeno kiseonika, koje dovodi do potpune dezorijentacije, nesvijesti, naglog snižavanja pulsa i na kraju — smrti.

Upravo zbog toga je stavljanje maske sa kiseonikom najvažnija stvar koju treba da uradite dok pilot uspije da dovede avion do stanja kada može normalno da se diše.

Međutim, nervozni putnici ne moraju da se previše brinu.

Smith kaže: 

- Na uobičajenoj visini krstarenja, svaki kvadratni centimetar aviona je pod velikim pritiskom. Što se tiče prozora, oni su dizajnirani da izdrže ogroman nivo pritiska spolja i lako mogu da pretrpe ljudsku silu. Napravljeni su pomoću polikarbonatnog spoja sa nekoliko slojeva.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.