LIFESTYLE

Nikada ne podižite stopala na komandnu tablu dok se vozite, kako vam se ne bi desilo ovo

Avaz.ba

11.8.2017

Zbog loše navike u vožnji, ova žena će do kraja života trpjeti posljedice svoje nepromišljenosti.

Vožnja na dužim relacijama može da bude naporna i za suvozače, a neki od njih imaju običaj da se voze sa stopalima podignutim na komandnu tablu automobila, uz obrazloženje da im je tako udobnije.

Sve je u redu dok se ne dogodi nešto nepredviđeno. Međutim, u slučaju saobraćajne nezgode, može doći do veoma teških povreda poslije kojih slijedi dugotrajan i mukotrpan oporavak, a koje često ostavljaju trajne posljedice.

To je na svojoj koži osjetila Odra Tejtum, koja je 2015. sjedila na mjestu suvozača kada se automobil u kome se nalazila sudario sa drugim vozilom.

Iako sam sudar nije bio toliko snažan da bi doveo do težih povreda putnika, Odra, koja se vozila sa sa stopalima podignutim na komandnu tablu, pretrpjela je ozbiljne povrede, nakon što se aktivirao prednji vazdušni jastuk.

Čak i pri malim brzinama automobila, brzina aktiviranja vazdušnih jastuka je veoma velika i kreće se između 160 km/h i čak 350 km/h, pri čemu se razvija ogromna sila.

U regularnim okolnostima, kada sjedite na mjestu suvozača sa stopalima na podu i vezani ste sigurnosnim pojasem, vazdušni jastuk će u slučaju nesreće obaviti ulogu za koju je projektovan - spasit će vam život i ublažiti intezitet povreda.

U suprotnom, možete da doživite teške ortopedske povrede, kao Odra Tejtum, kojoj su od sile udara vazdušnog jastuka polomljene i noga i ruka, pa čak i nos.

Povrede su bile takve prirode da su zahtijevale brojne operacije i dugotrajnu fizikalnu terapiju, a ona se ni do danas nije potpuno oproravila, što joj znatno otežava svakodnevni život i rad.

Video:

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.