LIFESTYLE

Auto ćemo u budućnosti "ažurirati" kao smartfon

Avaz.ba

29.9.2017

Sa naglim razvojem informacionih tehnologija i povezivosti automobila na Internet, ali i sa očekivanom ekspanzijom vozila na električni pogon, koncepcija auto-servisa, kakav je on danas, mogla bi se dramatično promijeniti. 

U budućnosti, vlasnici automobila bit će u mogućnosti da unaprijede bezbjednost, autonomnost i performanse svog automobila bez napuštanja svog doma. 

Začetke takvog načinja servisiranja, odnosno unapređenja postojećih sistema u vozilu, već možemo da vidimo na primjeru američkog proizvođača električnih automobila, Tesle, koji mnoge funkcije na vozilima svojih kupaca poboljšava daljinskim putem, ažuriranjem softvera putem Interneta. Ubuduće, ažuriranje softvera u automobilu bit će jednostavno kao i ažuriranje aplikacija u pametnom telefonu, smatraju u kompaniji Bosch. 

Dodir ekrana pametnog telefona bit će dovoljan za ažuriranje softvera vozila ili za preuzimanje novih podataka direktno sa "cloud"-a, bez potrebe za posjetom auto-servisu. 

- U narednih nekoliko godina, automatska ažuriranja sistema bit će moguća u svakom novom automobilu. Bežična ažuriranja su veoma pogodna za vozače, a Bosch je razvio sve aspekte potrebne za ovaj proces – od upravljačkih jedinica i infrastrukture za komunikaciju između automobila do modernih tehnologija enkripcije i IoT cloud-a - kaže član upravnog odbora kompanije Bosch. 

Novi standardi u unaprijeđenju automobila 

Više elektronike, više funkcija, više programa - automobil postaje pametni telefon na točkovima. 

Ažuriranje softvera vozila postaje izuzetno važno. Nove funkcije mogu omogućiti dodatne pogodnosti, čak i nakon kupovine vozila. Bežična ažuriranja softvera uskoro će postati standardna funkcija. 

Mnoga današnja vozila posjeduju preko 100 ugrađenih upravljačkih jedinica. 

Čak i putnički automobili imaju između 30 i 50 jedinica i njihov softver upravlja skoro svakom funkcijom unutar vozila. Također, svakim danom sve više i više vozila je umreženo – sa Internetom, ostalim automobilima i infastrukturom. Ovo znači veći rizik od slabih veza u softveru vozila, kao i veću mogućnost manipulacije. U tom kontekstu, ažuriranje softvera preko cloud-a nudi rješenje koje obezbjeđuje da u sistemima vozila uvijek bude najnoviji softver čime se poboljšava i bezbjednost na putu. 

- Automobili se voze po 15 ili više godina. Bežična ažuriranja sistema smanjit će potrebe za posjetom auto-servisu - kaže Markus Hejn. 

Dodatno, ažuriranje putem cloud-a znači da sve više funkcija sa sve većim obimom može biti naknadno dodato. Elektronske upravljačke jedinice mogu biti ugrađene u vozilo i djelimično aktivne ili neaktivne, a naknadnim preuzimanjem i instalacijom softvera, puštene u rad sa najnovijim funkcijama. Na primjer, sistem upozorenja na nenamjerno napuštanje vozne trake ili pomoć pri parkiranju mogu biti naknadno dodani. 

Nisu samo vozači ti koji imaju koristi od bežičnog ažuriranja. 

U 2015. godini 15 posto reklamacija u automobilskoj industriji u SAD imalo je veze sa greškama u softveru, pokazuje studija zasnovana na podacima iz Nacionalne asocijacije za bezbjednost saobraćaja (NHTSA) u SAD, dok je prethodne četiri godine ova brojka je bila samo 5 posto. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.