AUTO-MOTO

Ikona slavi četiri decenije

Jubilej revolucionarnog Citroena CX

M. T.

4.9.2014

Predstavljen 1974. godine na Sajmu automobila u Parizu, Citroen CX gasi 40 svjećica na torti, ostavljajući sjećanje na vozilo puno odvažnosti i stila.

Svojim sve kreativnijim odgovorima na ondašnja pitanja CX je znao nametnuti iskorake u tehnologiji, kao što su dizelski motor s turbopunjačem, izvedba GTi, ali i u udobnosti, poput hidropneumatskog ovjesa.   

Automobil godine
 
CX 2000 bio je poznat po udobnosti, ergonomiji i ležanju na cesti. U godini svog lansiranja dobio je priznanje za automobil godine, nagradu za sigurnost te nagradu za stil "Award Auto Style".

1.200.000 prodatih primjeraka do 1991. godine

Ovu dvovolumensku limuzinu, dužine od 4,63 metra, dizajnirao je Robert Opron i to je prva limuzina opremljena dizelskim motorom u historiji marke. Tim modelom Citroen je osvojio tržište velikih evropskih krstarica, nudeći alternativu benzinskim motorima. Naime, godinu nakon naftne krize 1973., Citroen je, razmišljajući o troškovima upotrebe, počeo s inovacijama kako bi ponudio učinkovite motore. Ovdje je značajnu ulogu imala i aerodinamika (CX je i oznaka za koeficijent otpora zraka).  

Najbrži Francuz  

Godine 1975. izašla je i njegova karavanska izvedba, 1977. sportska 2400 GTi s elektroničkim ubrizgavanjem, koja se tada smatrala najbržom na francuskim cestama, a 1978. i izvedba Prestige s dužinom većom za 28 centimetara.
 
Priznat zahvaljujući stilu i tehnološkoj odvažnosti, CX je bio i vozilo velike udobnosti. Od modela DS naslijedio je hidropneumatski ovjes konstantne visine, što mu je donijelo besprijekorno ležanje na cesti, a od modela SM iz 1970. preuzeo je servoupravljač osjetljiv na brzinu s automatskim vraćanjem u osnovni položaj. Unutrašnjost je bila opremljena futurističkim vozačevim mjestom, koje je nudilo veću praktičnost i pristup svim komandama bez ispuštanja upravljača iz ruku.

Godine 1985., CX je postao prvi francuski automobil opremljen kočionim sistemom ABS.
 
 

 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.