AUTO-MOTO

Karavan po mjeri

SEAT Leon ST 1,6 TDI CR

M. TANOVIĆ

11.9.2014

SEAT Leon karavan (ST) potpuna je novost na tržištu automobila, jer prethodne dvije generacije strastvenog španskog kompakta nisu bile u ponudi u ovoj karoserijskoj izvedbi. U najboljem slučaju, imale su limuzinsku (Toledo) i "povišenu", u formi Altee.

leon-st4

Treća generacija donijela je novost, i to lijepu, jer se ST svojim sportskim i dinamičnim izgledom savršeno uklapa u prelijepu Leonovu porodicu, koja se u novoj generaciji predstavila u fenomenalnom svjetlu. I odmah moramo reći da je zaista velika šteta da je ovaj model toliko u sjeni svoje razvikanije i nimalo bolje i rentabilnije braće iz Volkswagenove grupacije.

leon-st3

O "hatchback" verziji Leona već smo pisali, kada smo došli do zaključka da se radi o automobilu koji ide rame uz rame s Audijem A3 (s kojim, istini za volju, dijeli dosta toga), s tim što mu je dizajn nabijeniji emocijama, kako to obično rade u SEAT-u. Upravo su emocije bile vodilja i u dizajniranju karavana, koje, suprotno tradicionalnim običajama, nije imalo prioritet u enormnom nego u blagom povećavanju prtljažnika kako se prelijepo dizajnirani model ne bi sunovratio u kabasto karavansko ruglo. No, ima dvostruko dno i pretince sa strane. Pun pogodak!

Ukusno i lijepo

Poredeći ga s baznim modelom, ST je duži za 259 milimetara, a prtljažnik je sa 380 povećan na 587 litara. Pogled u njegovu unutrašnjost potvrđuje da se ne radi o revolucionarnoj promjeni, ali će ta zapremina biti sasvim dovoljna za prosječnu četveročlanu porodicu (sjetite se dimenzijama ne suviše izdašne Alfe 156 SW).

leon-st1

Ni ostale dimenzije karavanskog Leona nisu rekordne, ali su u granicama potreba porodičnih ljudi. U slučaju četiri putnika, nikome neće biti previše komotno, ali ni tijesno.

Govoreći o ostalom, testni Leon zaslužuje sve komplimente, od dizajna (SEAT-ovoj školi estetike teško je pronaći mane) do voznih osobina i tehnoloških dodataka koji krase sva vozila VW-ove grupacije. Unutrašnjost, koja je veoma funkcionalna, odlikuje se rješenjima iz Golfa 7, ali upakovanim u nešto drugačiju "ambalažu". Materijali su veoma kvalitetni, mnogo je mekanih površina i završna obrada je odlična (možda ipak ne kao u Golfu). Na prvi pogled, veoma je ukusno i lijepo.

Vozaču su na raspolaganju upravljač u koži s komandama za audiouređaj, putni računar i Bluetooth, tipična VW-ova instrumentalna tabla sa malim ekranom između brzinometra i obrtomjera, multifunkcionalni 5-inčni ekran osjetljiv na dodir na centralnoj konzoli, CD, audio, WMA i mp3 player s USB-om i Auxom, ručice volana i mjenjača u koži...

Idealan motor

Za vožnju je dovoljno reći da automobil pokreće najtraženiji VW-ov motor, 1,6-litarski turbodizelaš snage od 105 KS. Ovaj agregat, koji se ugrađuje i u Golfa 7, Audija A3 i Škodu Octaviju, savršen je izbor, jer nudi idealan omjer eksplozivnosti i ekonomičnosti. Zbog obrtnog momenta od 250 Nm, dostupnog na 1.750 obrtaja, steći ćete dojam da vozilo ima znatno više od 105 KS. Odlično će "povući" u skoro svim uvjetima, a najveću snagu dostiže već na 3.000 obrtaja, što eliminira "turborupu".

Automobilu možda nedostaje šesta brzina, ali to je nadoknađeno dosta dugim petim stepenom prijenosa. Leon ST, napravljen na VW-ovoj modularnoj platformi MQB, u vožnji uopće ne liči na karavan nego na svoju kraću verziju (zasluga dizajnera). Drži se putanje i veoma je stabilan. A potrošnja je veoma skromna, između šest i sedam litara u realnoj gradskoj vožnji.

Na kraju, cijena. Dovoljno je reći da je ovaj, opremom veoma dobro nakrcani model dosta jeftinija opcija od sličnih Škodinih i Volkswagenovih. A realno, nije nimalo lošiji.

Savjeti za ekonomičniju vožnju

Dok ste za volanom neće se rijetko desiti kada će vam sistem preko ekrana na instrumentalnoj tabli dati upute za ekonomičniju vožnju (ECO tip), jer "vidi" šta radite. Tako će vam savjetovati da pri vožnji na većim brzinama zatvorite prozor zbog aerodinamike, ali i da to učinite u slučaju kada vam je uključena klima. Također, kada vozite na većem broju obrtaja, savjetovat će vam da poslušate indikator za promjenu stepena prijenosa te da ne "turirate" motor kada stojite u mjestu.

Lična karta

KAROSERIJA
 
D/Š/V 4.535/1.815/1.450

Masa 1.325 kg
 
Prtljažnik 587 l
 
Gume 205/55 R16
 
MOTOR I MJENJAČ
 
Zapremina 1.598 ccm
 
Snaga 105 KS/3.000
 
Obrtni moment 250 Nm/1.750

Mjenjač ručni, 5 brzina
 
NA CESTI
 
Maks. brzina 191 km/h
 
Ubrzanje 0-100 10,7 s
 
Potrošnja (grad/otv/komb): 5,2/3,5/4,1
 
OPREMA
 
Serijska: ASR, ABS, ESC, senzor pritiska u gumama, putni računar, šest zračnih jastuka, multifunkcionalni ekran osjetljiv na dodir, klima-uređaj Climatis, centralno zaključavanje sa dva ključa, vozačevo sjedište podesivo po visini, dnevna i dvostruka halogen prednja svjetla, preklopiva zadnja sjedišta, utičnica od 12 V, XDS sa pomoći kretanja u brdu, upravljač s komandama, upravljač ručica mjenjača i ručna kočnica u koži, tempomar, media sistem sa funkcijama mp3, WMA, USB, SD kartica, CD, Aux i šest zvučnika...
 
Dodatna oprema: Automatski dvozonski klima-uređaj, parking-senzori natrag, paket Style plus sa zadnjim električnim podizačima prozora, vozačevim sjedištem sa potporom za leđa, prednja svjetla za čitanje, osvijetljeni prostor ispod nogu, metalik bež boja...

CIJENA

Osnovni benzinac (1,2, 105 KS)
 
30.701 KM

Osnovni dizelaš (1,6, 105 KS)
 
32.743 KM

Testirani model

37.414 KM

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.