AUTO-MOTO

Budućnost je stigla!

Sajam u Las Vegasu ponudio nove futurističke vizije mobilnosti

M. TANOVIĆ

13.1.2015

Ima četiri točka, uvijek je konektovan na internet ili pametni telefon, a vozač je dodatna "oprema", ne toliko nužna. Automobil budućnosti.

Nove vizije

Ali, šta je, zapravo, automobil budućnosti? Proizvođači vozila na tu kategoriju gledaju različito, nekima je to automobil koji vozi sam, drugima je to vozilo koje će što više pomagati čovjeku da zadovolji svoje vozačke apetite, ali svi imaju isti cilj - što prije razviti tehnologiju koja neće biti samo slovo na papiru nego automobil koji će uspješno zaživjeti na cestama i razbiti predrasude da implementacija trenutno dostupnih tehnologija nije moguća. 

Proizvođači automobila prezentirali su svoje vizije na Sajmu elektronike u Las Vegasu, mjestu na kojem se svake godine najveći svjetski brendovi nadmeću ko će svijetu ponuditi bolje ideje. U saradnji sa svojim partnerima, neki su predstavili samovozeće automobile, neki su razvili nove koncepte unutrašnjosti, a drugi, poput Mercedesa, otišli su još dalje pa su kreirali prave luksuzne krstarice budućnosti. U demonstraciji njemačke moći Mercedesov koncept F 015 provozao se ulicama Las Vegasa sa četiri putnika, koji ugodno čavrljaju u kabini okrenuti jedni prema drugim, ali bez vozača, jer je njegovu ulogu obavljao računar. 

- Pokazali smo da možemo napraviti ovakav automobil. On je više od tehnološkog dostignuća. Želimo pokazati da mobilnost na cesti možemo povezati uz dvije veoma važne stvari - prostorom i vremenom. Putnici se za vrijeme vožnje mogu opustiti, uživati u razgovoru, raditi, spavati, učestvovati na videokonferencijama... Automobil će se, za to vrijeme, kretati sam - rekao je šef Daimlera Diter Zeče (Dieter Zetsche).

Je li svijet spreman?

Mogu li samovozeći automobili zaživjeti u stvarnosti? Vjerovatno mogu, ali to bi, prema mišljenju mnogih učesnika Sajma, bilo pomalo zastrašujuće. Zamislite da vozite automobil a da se pored vas kreću dva ili tri vozila kojima ne upravlja niko... Ili da kompjuteri "polude". I još jedna stvar - kako promijeniti saobraćajne propise?

Stoga, dobar dio učesnika Sajma smatra da se tehnologija autonomnih automobila razvija prebrzo za sadašnji svijet te da se prije treba fokusirati na tehnologije koje će eliminirati mogućnosti sudara, koje će vozača lišiti problema sa pronalaskom parkiranja i samim činom parkiranja te drugim stvarima koje opterećuju vozače te im omogućii da u vožnji, jednostavno, samo uživaju u vožnji.

BMW: Laseri umjesto "Anđeoskih očiju"

BMW je prije 14 godina prvi put pokazao novi dizajn farova poznat i kao "Anđeoske oči", koji do danas krasi njegove modele, ali su Bavarci zaključili da je došlo vrijeme da se napravi novi korak naprijed. Bavarci se, naime, okreću novoj, laserskoj tehnologiji farova, koja je već implementirana u njegove futurističke modele. 

U kombinaciji s infracrvenom kamerom, laserska svjetla sposobna su svojim snopom upozoriti na pješake i životinje i do stotine metara udaljenosti. Također, u sprezi s navigacijom, unaprijed će osvijetliti zavoje, a mogu pomoći i u upravljanju vozilom kroz uske prolaze, pokazujući vozaču širinu automobila.

Kao da to nije dovoljno, tu je i tehnologija koja omogućava da laseri osnovne informacije o vožnji prikazuju direktno na cesti ispred vozača. Pregenijalno!

Hyundai: Nova multimedija

Južnokorejski proizvođač koracima od sedam milja juri ka premium proizvođačima kada je riječ o upotrebi tehnologije. 

hyundai-multi

Na Sajmu u Las Vegasu Hyundai je predstavio novu multimediju, koja će se uskoro početi ugrađivati u njegove modele. Umjesto ekrana osjetljivog na dodir, u automobilima će biti sistemi Android Auto i Apple CarPlay te aplikacije koje će puštati muziku s interneta i slati SMS-ove diktirane glavom. Navigacija će se prebacivati na ekran sa pametnih telefona.

Audi Prologue: Hibridni pogon i autonomno upravljanje

Audi je u Las Vegasu predstavio novu verziju konceptnog modela Prologue s novim hibridnim pogonskim sklopom i sistemom automatskog upravljanja.

Automobil pokreće 4,0-litarski TFSI biturbo motor i električni motor s ukupnom snagom od 677 KS. Najveći obrtni moment iznosi 950 Nm, a ubrzanje do 100 kilometara na sat traje samo 3,5 sekundi.

screenshot-1

Sistem autonomnog upravljanja koristi laserske, radarske i ultrazvučne senzore i kamere, a prikupljene informacije dovoljne su da automobil može sam upravljati sobom na brzinama do 60 km/h, pronaći parking-mjesto i sam parkirati. 

Mercedes F015: Luksuz u pokretu 

Mercedes Benz predstavio je konceptni model F 015 Luxury in Motion, autonomnu luksuznu limuzinu koja predstavlja odgovor iz Štutgarta na sve veći interes proizvođača za samovozećim automobilima. 

mercedes-f015-2

Osim što se, zahvaljujući sili radara, kamera i senzora, može kretati bez pomoći vozača, koncept nudi pregršt noviteta koji se tiču luksuza putnika. Međuosovinski razmak od 3,6 metara otvorio je mogućnost dizajniranja pravog loungea sa četiri sjedišta, koja se mogu okrenuti jedna prema drugima. B-stubova nema, a vrata se otvaraju pod uglom od 90 stepeni. Čim se otvore, sjedišta se automatski okreću prema vani kako bi se olakšao pristup kabini. 

Vozaču će u upravljanju pomagati brojni sistemi za glasovne, ali i komande gestom i pokretima očima. 

Koncept pogoni sistem s gorivim ćelijama i litij-jonskim baterijama s autonomijom od 1.100 kilometara. Kombinirana snaga mu je 272 KS.

Volkswagen: Enterijer bez dugmića

Volkswagen je predstavio svoju viziju enterijera budućnosti (touchscreen u tri dimenzije), u kojem će vlasnici njegovih modela uskoro moći uživati. U najkraćem, VW-ov kokpit neće imati nijednog dugmića i prekidača, a vozač će svim komandama upravljati preko ekrana osjetljivih na dodir. 

vw-las-vegas

Umjesto svih mehaničkih prekidača, VW je u model Golf R Touch instalirao touch-screen komande. Srce novog kokpita je multimedijski sistem, kojim se upravlja preko 12,8-inčnog touch-screen ekrana. Drugi ekran, od osam inča, služi za kontrolu klima-uređaja i multimedijskog sistema, a treći, 12,3-inčni, zamijenio je analognu instrumentalnu tablu.

I to nije sve, jer će se pojedinim komandama moći upravljati bez kontakta prstima. Kamera postavljena na unutrašnjem dijelu krova, snimat će pokrete ruku vozača i suvozača pa će vozač i suvozač moći zadavati komande a da i ne dodiruju displej.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.