TEST

Toyota Auris BiTone 1,6 Valvematic: Siguran pogodak

Avaz.ba
12.12.2017 20:48
A
A
A

Ne tako davno, ko je želio automobil za koji će biti siguran da će ga dugo služiti, išao je u Toyotu. Takvima je, vjerovatno, bilo svejedno kako će to vozilo izgledati, jer su važni bili samo kvalitet i praktičnost. A ako ćemo o tome, teško da je ko mogao parirati Japancima, čiji su automobili u svijetu odavno stekli status kao Golf 2 kod nas.

No, vremena se mijenjaju. Današnji konzument automobila (jer odavno to više nije samo prijevozno sredstvo, već statusni simbol), hoće sve za svoj novac tako da su i Japanci konačno popustili pa su morali ozbiljnije pristupiti stvarima na koje do tada nisu previše obraćali pažnju – izgledu, dizajnu i svemu onome što kod putnika, uz simpatije, budi i emocije.

Auris koji je pred vama, a koji smo dobili s kilometražom od svega nekoliko stotina kilometara, rezultat je tog rada, model koji će neko kupiti ne samo zato što je neupitnog kvaliteta, što se vidi na svakom mogućem spoju, već i zato što će mu se svidjeti i kako izgleda i izvana i iznutra.

Diskretno lijepo

To je stvar ukusa, ali Auris koji smo testirali, u bogatoj opremi BiTone, izgleda lijepo. Ne previše agresivno kao njegov novi rođak C-HR, već uravnoteženo i diskretno, a ujedno dinamično i moderno. LED svjetla se, u ovo vrijeme, praktično podrazumijevaju, a tu je dosta crnih i hromiranih detalja koji čine lijepu cjelinu. 

Unutra, Auris je čist poput apoteke. Zanimljivo je kako je Toyota sačuvala konzervativnost i jednostavnost, a ujedno, bez uvođenja kojekakvih radikalnih rješenja, napravila značajan korak naprijed, koji Auris drži na visokom nivou. S aspekta upotrebe, automobil je vrlo jednostavan i logičan. Sve što mu treba za vožnju, vozač pronalazi na instrumentalnoj tabli, u čijoj je sredini ugrađen 4,2-inčni ekran, koji može prikazivati podatke sa putnog računara, navigacioni ili audiosistem, kompas... Na upravljaču birate šta od toga hoćete na displeju.

Kompletna priča o kokpitu završit će 7-inčnim Toyota Touch2 ekranom, koji služi za multimediju, postavke, stražnju kameru, navigaciju (s čitačem ograničena brzine i pravovremenim upozorenjem na radarsku kontrolu)... i s veoma lijepo osmišljenim komandama za klima-uređaj. Više je nego jednostavno pa čovjek nakon svega nekoliko sati na komande reagira po navici.

Općenito, ambijent je lijep. Zvučna izolacija je odlična, natprosječna za ovaj segment automobila, sjedišta su udobna i putnicima je lako pronaći pravu poziciju. Multimedijski sistem je odličan, ljubitelji dobrog zvuka sigurno neće imati zamjerki (makar ne većih). Tu su i USB i Aux ulazi. Sve u svemu, automobil ima sve što zaista treba. I da, nezaobilazan detalj, sada već staromodni, kako smo ga kao djeca s ponosom zvali “digitronski sat”, koji nas podjeća na osnovne Toyotine principe – tačnost i preciznost su ispred svega.

Komforna vožnja

Za pogon našeg testnog automobila pobrinuo se 1,6-litarski benzinski motor, koji će, kako stvari stoje, u Toyotinoj ponudi uskoro predstavljati jedini dostupan agregat s unutrašnjim sagorijevanjem (dizelaši idu u historiju). Istina, ovaj motor nema obrtni moment poput dizelskih D-4D motora, ali mnogo manja ekološka šteta, prihvatljiva potrošnja, snaga i odličan rad daju mu argumente da i u budućnosti bude dosta tražen.  

Snaga motora je 132 KS, više nego što je potrebno automobilu od nešto iznad 1,1 tona. Ubrzanja su mu ujednačena, vuče linearno, a ako ipak želite nešto više sportski nastup, koji će vam zadovoljiti oktanske apetite, idite na više obrtaja. No, Auris je automobil koji je, ipak, više namijenjen ugodnim krstarenjima, kada putnicima pruža maksimum komfora.

U cjelini, Auris je vozilo koje treba cijeniti i ozbiljno razmatrati ukoliko ste spremni da dokazani kvalitet platite nešto više nego za nedokazana remek-djela za kojima se glave okreću. Ovaj auotmobil ipak je više namijenjen da zadovolji one koji se njime voze nego one pored kojih se vozi.  

Lična karta 

DIMENZIJE

D/Š/V 4.330/1.760/1.475

Masa 1.165 kg

Prtljažnik 360 l

Gume 225/45 R17

MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 1.598 ccm 

Snaga 132 KS/6.400 

Moment 160 Nm/4.400

Mjenjač ručni, 6 brzina

NA CESTI

Maks. brzina 190 km/h

Ubrzanje 0-100 11,1 s

Prosječna potrošnja (grad/otv/komb): 7,3/4,6/5,7

OPREMA

Serijska (Terra): Zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni jastuci, zavjese naprijed i natrag, ABS, BA, EBD, kontrola stabilnosti, kontrola proklizavanja pogonskih točkova, sistem upozorenja pri naglom kočenju, elektronski prekid dotoka goriva pri sudaru, Isofix, uvlačenje upravljača i papučica pri sudaru, LED dnevna svjetla, LED zadnja svjetla, električnopodesivi i grijani asferični retrovizori, svjetla za maglu, upravljač podesiv po visini i dubini, 6-brzinski manuelni mjenjač, pomoć pri kretanju uzbrdo, elektronska blokada pokretanja motora, električno-progresivni servoupravljač, sistem kontrole pritiska u gumama, putni računar, središnji naslon za ruku naprijed sa pregradom, osvjetljenje prtljažnika, automatski klima-uređaj sa mikrofilterom protiv polena, radio, CD, mp3 sa četiri zvučnika i RDS-om, Bluetooth, Aux, USB, upravljanje audiosistemom i telefonom s upravljača, električno pokretanje prednjih stakala... 

Oprema BiTone: krov, spojler i shark antena u crnoj boji, vanjski retrovizori i detalji prednje maske u crnoj boji, Tokyo crvena boja, 17-inčne felge, dodatno zatamnjena zadnja stakla, kamera za vožnju unatrag, tempomat, Toota Touch2, ekran na dodir od 7 inča, informacijski ekran u boji ispred vozača od 4,2 inča, duplo dno prtljažnika, električno pokretanje svih prozora...

CIJENA

Osnovni benzinac (99 KS) 

26.600 KM (akcijska cijena)

Osnovni dizelaš (90 KS) 

35.210 KM

Testni model

31.570 KM (akcija cijena)

*akcijska cijena