TEST

Ford Mustang Fastback 2.3 Ecoboost S6 M6: Ukrotiva zvijer iz prerije

Piše: M. TANOVIĆ

29.5.2018

Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+1

Nema puno američkih proizvoda koji su u svakoj avliji ove planete uživali toliko poštovanja i divljenja. Bez negativnih konotacija i asocijacija, bez osjećaja prezira i odbojnosti. Nešto što, kada ga ugledate, ostavlja dubok trag u vašoj memoriji i neutolivu glad da se nađete u filmu u kojem će biti vaš najbolji kompanjon u galopu kroz preriju u potrazi za novom avanturom, s neizvjesnim završetkom.

Definitivno, jedan od najboljih američkih proizvoda ikada s imenom koje je preraslo značenje pojma „brend“ – Ford Mustang, ime koje zahtijeva poštovanje.

Već pola stoljeća, Ford Mustang je ikona. Na filmu ste ga vidjeli na stotine puta – brutalno mišićav, bezobrazno agresivan, napadno zavodljiv, automobil koji ravnodušnost ne bi izazvao niti kod najnenormalnijeg insana. Fotografiranje kada stanete na svakom semaforu, na parkingu, trzaji vrata kod prolaznika, osjećaj bezobrazluka dok držite upravljač u rukama..., sve sugerira da je zaista tako.

Respekt okoline

Pogled na priloženu fotografiju testnog modela koji vam predstavljamo, govori vam sve. Mustang šeste generacije, koji je dostupan i kod ovlaštenog distributera „Grand Automotive“, puca od snage, poput malo emancipovanijeg i manje nabildanog Arnolda Švarcenegra (Schwarzenegger). I retro, i savremen. Sve u jednom, i takav izaziva puni respekt okoline.

Nije samo vanjska šminka. Ulazak u kabinu je osjećaj za sebe. Nešto poput – „neka se i meni nešto ovakvo desilo u životu.“ Niska školjkasta sjedišta, sportski upravljač, mnoštvo komandi koje kao da su presađene iz Airbusa, specifičan reljef, snažni kratki mjenjač..., izazova ne nedostaje. Pregledom ćemo ustanoviti da je tu dosta opcija koje naglašavaju sportski karakter coupea. Informacije vezane za rad motora, pritisak, temperaturu usisnog zraka, mjerenje ubrzanja na različitim distancama, učinak kočnica, voltažu akumulatora, opcije vožnje koje imaju „track mode“, govore da je ovo automobil koji je šteta štedjeti. Tu su još Fordov multimedijski sistem s multifunkcionalnim ekranom na dodir, standardna, ali ukusno skrojena tabla instrumenata, aluminijski detalji, lajsne... Nije sve tako preskupo, jer, opet, treba sniziti cijenu automobila i učiniti ga pristupačnijim. No, za vozača je sjajno.

Prostorno, Mustang nije niti namijenjen za smještaj više osoba. Natrag, gdje je, ruku na srce, prelijepo, možete smjestiti samo dvoje djece, i to na jedvite jade, ako njihova visina ne prkosi padajućoj liniji krova, ali je zato prtljažnik za pohvalu (408 litara). Čak i za palice za golf.

Poslastica modela je, naravno, motor. Netipično za ovaj model, automobil pokreće turbobenzinski agregat, no, i to potpada pod prilagodbu kupcima u Evropi. Baš kao i manuelni mjenjač (6 stepeni). No, zapremine od 2,3 litara, ovaj motor nije za kuđenje. Izvanredni četverocilindraš, koji se ugrađuje i u Fordove RS modele, razvija 317 konjskih snaga uz 432 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje je brutalno, no, ono što tom činu daje poseban „šmek“ je zvuk mašine pod haubom, koji će pobuditi adrenalin i u nepokretnoj starici. Džabe Mustangu 12 koncertnih zvučnika, kada najljepšu muziku ima direktno pod haubom.

Spreman za akciju

S pogonom na zadnje točkove, ali i ovjesom dobro prilagođenom evropskim kupcima koji žele malo više ukrotivosti automobila, Mustang je milina voziti. Tako moćno, a tako sigurno i lagano za kontrolirati, kao na šinama. Šasija je veoma mirna. Također, vrlo je prilagodljiv umjerenoj gradskoj vožnji, u kojoj pruža performanse „normalnog“ automobila za svakodnevnu upotrebu, a tada mu je potrošnja u rangu prosječnog benzinca. No, uvijek je spreman za akciju, lako prihvatajući najviše obrtaje. Već smo rekli da je vožnja ponuđena u nekoliko opcija – normal, sport, snijeg i staza.

Ono što je, također, podignuto na viši nivo je sigurnost. Pošto je prošli model dobio samo tri zvjezdice od EuroNPACA, na sigurnost ovog je potrošeno mnogo više, tako da automobil ima sve moguće sisteme asistencije koje traže Evropljani.

Šta zaključiti? S odmjerenom cijenom od oko 95 hiljada KM, ovaj automobil vjerovatno je najprivlačnija sportska opcija kod nas, a uz sve napisano, u serijskoj opremi dobijete i osjećaj nepobjedivosti.

Dizajnirao ga Sarajlija sa Dobrinje 

Ono što treba znati je da je Mustang dizajnersko djelo Sarajlije iz sarajevskog naselja Dobrinja. Kemal Curić je čovjek koji je 1995. godine otišao u svijet u potrazi za boljim životom. Tačnije, Dortmund, a završio je kao poštovan dizajner u Fordu, za koji je počeo raditi 2004. godine. Prije nekoliko godina, bio je gost u rodnom gradu, kada je Ford predstavljao model Ka, koji je tada donio sasvim novi dizajnerski jezik.  

Za njega je bio zaslužan upravo 40-godišnji Curić, koji je sada imao čast da radi na možda i najvećoj ikoni američke automobilske industrije.

Lična karta

DIMENZIJE

D/Š/V 4.783/1.915/1.382

Masa 1.655 kg

Prtljažnik 408 l

Gume 255/40 R19

MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 2.261 ccm

Snaga 317 KS/5.500

Moment 434 Nm/3.000

Mjenjač ručni, 6 brzina

NA CESTI

Maks. brzina 233 km/h

Ubrzanje 0-100 5,8 s

Prosječna potrošnja 8,0 l

OPREMA

Serijska oprema: Global Open/Close, automatsko zatamnjivanje unutrašnjeg ogledala, automatski dvoozonski klima-uređaj, My Key, tempomat i limitator, ulazak i pokretanje motora bez ključa, stražnja kamera, ručno podešavanje prednjih svjetala, senzor za kišu, posvjetljenje ploče praga, 4,2-inčna instrumentalna tabla u boji, Track Apps, djeljiv i preklopiv drugi red sjedišta, crne mašinski obrađene alu-felge, set za popravak guma, stražnji branik i difuzor u boji karoserije, jedinstveni logo Ford Mustang, elektropreklopivi grijani vanjski retrovizori s integriranim pokazivačima smjera, ksenonska svjetla, zadnja LED svjetla, dvostruka hromirana ispušna cijev, nezavisni zadnji ovjes, kožna sjedišta, elektropodesivo vozačevo sjedište, aluminijske papučice, Sync sa Ford Touch 8-inčnim LCD displejem u boji na dodir, aktilno smanjenje buke, ESC, ABS, električni servo volan, EBD, pomoć kod naglog kočenja, kontrola proklizavanja, elektronsko zaključavanje centralne konzole i stuba upravljača, kočione čeljusti sa četiri klipa, pomoć kod kretanja na uzbrdici, aktivni pojasevi, zračni jastuci i zavjese, zaštita za pješake, kontrola pritiska u gumama, ručni teleskopski nagib stuba upravljača, 2 x Isofix...

Dodatna oprema: Style pack II (sjedišta s grijanjem i hlađenjem, zadnji parking senzori, premium navigacija sa „Shaker Pro“ sistemom sa 12 zvučnika, ugljen crna unutrašnjost, Accent boja sjedišta, jedinstvena obloga vrata, Unique I/P panel), kožna sjedišta premium.  

CIJENA

Osnovni benzinac (317 KS) 

85.986 KM 

Testni model

95.500 KM

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.