TEST

Amerikanac po evropskom ukusu

Testni model s jačim motorom, automatskim mjenjačem i vrhunskim paketom opreme Titanium košta 120.000 KM

Piše: A. ČENGIĆ

24.10.2018

Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+7

Iako je Ford Edge zamišljen kao globalni proizvod, ne može se sakriti čistokrvno američko porijeklo, prvenstveno zbog vanjskog dizajna. Da bi se zadovoljili svi ukusi, za ovdašnje je tržište predviđen snažni i ekonomični 2.0 litreni dizelaš sa 180 i 210 KS.  

Testni model s jačim motorom, automatskim mjenjačem i vrhunskim paketom opreme Titanium košta 120.000 KM.

Vizuelni dojam

Već se na prvi, letimičan, pogled može zaključiti da su oblik karoserije odredili američki dizajneri. Edge iz svih uglova promatranja djeluje moćno i snažno. Iako je prednji dio s velikom maskom motora i LED svjetlima sam po sebi upečatljiv, većina ipak ističe zadnji dio sa svjetlosnom grupom rastegnutom od jednog do drugog blatobrana.

Rješenje je tako dobro da su sada i neki etablirani evropski proizvođači premium automobila posegnuli za istim receptom. Naš testni automobil kotrljao se na felgama od 20 inča što, uz specijalnu metalik Burgundy Velevet crvenu boju, vizuleni dojam podiže na još viši nivo.

Recimo da je Ford Edge s dužinom od 4,81 m i širinom od 1,98 m dobar komad auta te da međuosovinski razmak od 2,85 m daje kraljevski komfor na svim pozicijama za sjedenje. S obzirom na ponudu prostora, Ford je glatko mogao ponuditi i verziju sa 7 sjedala, ali nije, iako takva rješenja nisu omražena kod evropskih kupaca.

Unutrašnjost je dizajnirana prema standardima nove generacije kupaca željnih modernih rješenja. Naravno, pogledi prvo lete na 8-inčni multifunkcionalni displej preko kojeg se komanduje velikim brojem funkcija s tim da neke imaju izvedene i standardne prekidače na centralnoj konzoli. Ergonomija je izražena pa se Edge pokazao idealnim izborom za ljude koji većinu radnog dana provede u automobilu.

Dobra preglednost

Iako se radi o velikom i relativno teškom vozilu, ponašanje je tokom vožnje uvijek predvidivo. Preglednost na sve strane je veoma dobra, što uz pomoć kamere za vožnju unazad olakšava manevriranje na gradskim ulicama. Sve u svemu, užitak se voziti u Edgeu bez obzira jeste li vozač ili putnik. Ali, svaki se užitak plaća, a za ovaj trebate izdvojiti 120.000 KM...

Pogonska grupa i ovjes zaslužuju pohvale

Bogato opremljeni Edge, nailaskom na vagu, pokazuje bezmalo dvije tone, ali one za 2.0 TDCi agregat sa 210 KS ne predstavljaju problem. Ubrzanja i međuubrzanja bolja su od očekivanih što je, između ostalog, i zasluga automatskog mjenjača sa 6 stepeni prijenosa i stalnog 4x4 pogona. Prijatno smo se iznenadili kalibracijom ovjesa jer je omogućavao udobnu vožnju iako se niskoprofilne gume (255/45 R20) prvenstveno povezuju sa sportskom, a nikako komfornom vožnjom. Ford u BiH za Edge daje punu garanciju od 4 godine ili 150.000 kilometara...

Tehnički podaci

Dimenzije 

D/Š/V 4.808x1.928x1.707 mm

Međuosovinski razmak: 2.849 mm

Masa 1.900 kg

Prtljažnik 602 – 1.847 l

Gume 255/45 R20

Motor i mjenjač

Motor: dizel 1.997 ccm, 4 cilindra, turbo punjač

Snaga 210 KS pri 3.750 obr/min

Moment 450 Nm pri 2.000 – 2.250 obr/min

Mjenjač automatik sa 6 brzina

Performanse

Maks. brzina 211 km/h

Ubrzanje 0-100 9,4 sec

Prosječna potrošnja na testu: 8,2 dizela

Cijena:

120.00 KM testni model


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.