AUTO-MOTO

Porsche predstavio osvježeni Cayenne

U Parizu premijera novog modela

Redakcija

27.7.2014

Proizvođač iz Zuffenhausena je predstavio facelift trenutne generacije modela Cayenne koja će budućim kupcima ovog prestižnog SUV-a ponuditi značajan broj što manjih što većih modifikacija, od kojih se one najznačajnije dakako kriju "ispod kože".

Na prvi pogled izmjene stylinga su suptilne, ali za Porsche poprilične, a primjećujemo ih prvenstveno sprijeda. Naime, prednji kraj je osvježen većom maskom i redizajniranim branikom s dorađenim otvorima za zrak kako bi se poboljšalo hlađenje. Također, poklopac motora je nešto veći i sada "isklesanijih" linija.

Bi-ksenon svjetla će ubuduće biti dio standardne opreme u izvedbama Diesel, S i S E-Hybrid koje će također biti opremljene LED svjetlima za dnevnu vožnju.

Turbo verzija će dobiti LED prednja svjetla sa sistemom PDLS (Porsche Dynamic Light System). Stražnji kraj također donosi dotjerana svjetla, poklopac gepeka te novi branik i završetke ispušnih cijevi.

Najvažniju novost svakako čini novi 3,6-litreni bi-turbo V6 u izvedbi S koji je razvijen od strane samog Porschea. Ovaj pogonski stroj razvija snagu od 309 kW, odnosno 420 KS pri 6000 o/min te najveći okretni moment od 550 Nm koji je dostupan između 1350 i 4500 o/min.

 

 

Standardno je uparen s 8-stupanjskim mjenjačem Tiptronic S, a spomenimo i kako će ovaj motor poslužiti kao zamjena za osjetno "žedniji" atmosferski 4.8 V8 od kojega je, uz manju potrošnju, 15 kW (20 KS) snažniji te razvija 50 Nm više okretnog momenta.

Nadalje, s ovim će novim motorom Cayenne S do 100 km/h ubrzavati za 5,5 s (5,4 s s paketom Sport Chrono), dok će mu najveća brzina iznositi 259 km/h. Drugim riječima, sprint mu je 0,4 s kraći, a najveća brzina 2 km/h viša.

Novost čini i Cayenne S E-Hybrid koji za pokretanje koristi kombinaciju kompresorskog 3.0 V6 snage od 245 kW, odnosno 333 KS te električnog motora snage od 70 kW, odnosno 95 KS. Kombinirana snaga ovog pogonskog sklopa iznosi 306 kW, odnosno 416 KS pri 5500 o/min, a najveći okretni moment 590 Nm, dostupan između 1250 i 4000 o/min.

Konkretnije za ubrzanje do 100 km/h ovom je modelu potrebno 5,9 s, dok mu najveća brzina iznosi 243 km/h. Korištenjem isključivo električnog pogona Cayenne S E-Hybrid može ubrzati do 125 km/h, a litij-ionske baterije (10,9 kWh) će omogućiti autonomiju između 18 i 36 km.

Dodajmo i kako je ostatak motorizacije dorađen kako bi ponudio nešto višu snagu te istovremeno manju potrošnju. Dijelom će to biti zasluga i unaprijeđenog sistema Start & Stop, a tu je sistem aktivnih, pokretnih poklopaca iza maske motora koji svojim otvaranjem, odnosno zatvaranjem reguliraju količinu zraka potrebnu motoru te time dodatno povećavaju ekonomičnost automobila smanjujući, u situacijama manjeg opterećenja, otpor zraka.

Iz Porschea stiže i vijest da je ovjes osvježenog Cayennea unaprijeđen kako bi pružio dodatni komfor putnicima bez kompromitiranja voznih sposobnosti. Unutrašnjost nudi dorađeni višefunkcijski upravljač s ručicama mjenjača te manje izmjene stražnje klupe.

 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.