AUTO-MOTO

Novi Vito postavlja nova mjerila

"Dnevni avaz" u Berlinu na svjetskoj premijeri Mercedesovog kombija

Dž. BUREK

31.7.2014

 

U bivšoj elektrani u Berlinu, tačnije u hali kakvih kod nas ima bezbroj i koje zjape prazne, u ponedjeljak je održana spektakularna svjetska prezentacija novog Mercedesa Vito. Da, za ovakve stvari treba imati novca. Ali, ko bi se sjetio pretvoriti betonsku halu, po kojoj vise kablovi, u savršen prostor za "workshopove" i prezentaciju automobila? Nijemci, naravno.

Sam ulaz u halu napravljen je u obrisima automobila, hostese su bile odjevene u radne kombinezone, a osvježenje je dijeljeno iz kištre za alat! Hrana na stolovima u gajbama. Pravo malo "gradilište" - priča kakva savršeno prati Vita.

Obara rekorde

Novi Vito postavlja mjerila - mala potrošnja, visoka nosivost i visoki standardi sigurnosti. Radi se o svestranom, pravom profesionalcu među kombijima srednje veličine, dopuštene mase između 2,5 i 3,2 tone. Uz sve to, cijena u Njemačkoj - Vito 109 CDI - počinje od 17.990 eura, odnosno od skoro 36.000 KM (bez PDV-a).

Vito je vozilo za sve - od kvalificiranih i obrta za maloprodaju, pružalaca usluga do prijevoza i taksija. Dostupan je u tri verzije - funkcionalni i robusni Vito Tourer BASE, svestrani Vito Tourer PRO i premium Vito Tourer SELECT.

Mercedes se, naravno, potrudio da što slikovitije prezentira namjenu. Pred novinarima su tako prolazili kombiji s građevinarima, baštovanom koji prevozi zemlju i zasade cvijeća, grupom poslovnih ljudi koju prevozi taksista, zatim ženskom odbojkaškom ekipom, mladima koji putuju za vikend na planinu...

Za one koji su upoznati s dizajnom Mercedesa V-klase, novi Vito ne donosi iznenađenje u pogledu vanjštine.

No, Vito je rekorder u segmentu u nekoliko stavki. Jedna od njih je da je jedini dostupan u tri dužine. Zatim, tu je nosivost do 1.369 kilograma. I nešto što se naziva "Jedan za sve" - dostupnost sa pogonom na prednje, zadnje i sva četiri točka!

Kada je riječ o sigurnosti, Vito je u svim verzijama opremljen adaptivnim ESP sistemom te jedini u klasi nudi zračne jastuke za vozača i suvozača. Modeli Vito Tourer PRO i Vito Tourer SELECT dolaze s jastucima na bočnim prozorima. Prvi put se mogu dobiti i zračni jastuci nazad. Ukupno, možete ih dobiti osam!

Kao standard dolazi i Attention Assist, uređaj koji upozorava ako se kod vozača javi umor, te još jedan unikat - Crosswind Assist, sistem koji stabilizira kretanje vozila u slučaju snažnih udara bočnog vjetra, te sistem za očitavanje i praćenje pritiska u gumama, dok su kao opcija dostupni Active Parking Assist, Lane Keeping Assist i Blind Spot Assist.

Veoma ekonomičan

Kada je riječ o potrošnji, dizajneri su se maksimalno potrudili da je smanje i došli su do 20 posto niže potrošnje nego sa prethodnom verzijom. Radi se o dizelskim motorima. Vito BlueEFFICIENCY iznimno je ekonomičan. Ovaj paket je dostupan sa pogonom na stražnje točkove te je standard na svim Vito Tourers s automatskim mjenjačem, zajedno s najsnažnijim motorom. Certificiranih 5,7 l/100 km za Vito 116 CDI BlueEFFICIENCY je bez premca u toj kategoriji vozila.

Gigant iz Štutgarta i Vita je odlučio prilagoditi mladim ljudima i njihovim potrebama. Tako je, kako kažu dizajneri, s obzirom na to da je sve više mladih veoma visokih ljudi, povećan prostor za mjesto vozača. Dizajneri su ozbiljno radili na ergonomiji. Među brojnim dodacima u Viti ćete naći pretinac za mobitel, laptop, zatim za dokumente, hranu ili piće te u vratima vozača i za flašu od 1,5 litara....

U brojkama

1.200.000 prodatih vozila otkako je proizveden
5,5 miliona prijeđenih kilometara za testne vožnje
40.000 kilometara u svakoj varijanti motora je servisni interval


Uz doplatu, moguće je dobiti i Intelligent Light sistem koji obuhvata LED oborena i dnevna svjetla, dok duga svjetla imaju funkciju usmjeravanja svjetlosnog snopa u krivinama.

Motori i pogon

Novi Vito sa pogonom na prednje točkove napravljen je uglavnom za samostalne poslove, koji iziskuju nisku i srednju nosivost. Ima kompaktan četverocilindrični motor zapremine od 1,6 litara, a koji je dostupan u dvije verzije - 109 CDI sa 65 kW (88 KS) i 111 CDI sa 84 kW (114 KS).

Tamo gdje se iziskuju jače performanse, automobil koji će se intenzivno koristiti, na koji će se kačiti i prikolica, pravi izbor je Vito sa pogonom na zadnjim točkovima i četverocilindarskim motorom od 2,15 litara. Dostupni su Vito 114 CDI, 100 kW (136 KS), Vito 116 CDI, 120 kW (163 KS) i Vito 119 BlueTEC, 140 kW (190 KS).

Kao prvi Euro 6 motor u ovoj klasi Vito 119 BlueTEC zauzima posebno mjesto. Šestostepeni ručni mjenjač dolazi kao standard. Automatski mjenjač 7G-TRONIC PLUS dostupan je kao opcija za Vito 114 CDI i 116 CDI Vito i standardna oprema na Vito 119 BlueTEC i Vito 4x4 sa pogonom.

Diter Ceče zvijezda večeri



Svjetskoj prezentaciji novog Vita u Berlinu prisustvovao je i predsjednik grupacije Daimler AG Diter Ceče (Dieter Zetsche), koji je, pored novog Mercedesovog vozila, bio, također, zvijezda večeri s kojom su se svi željeli fotografirati.

- Ako želite da posao bude urađen dobro, angažirajte profesionalce da to urade. To je upravo ono što smo mi uradili s Vitom - to je naš profesionalni kombi za profesionalce. Ima moć i umijeće da obavi posao - kazao je Ceče, dodavši kako je uvjeren da ovaj automobil nudi sve što se očekuje od Mercedesa i da još ima ekstremno atraktivnu cijenu.

Video
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.