AUTO-MOTO

Vrata u drugi svijet

TEST Mercedes-Benz C220 BlueTec Avantgarde

I. ĆATIĆ

14.4.2015

To vam je kao u priči... Kad nađete pravog princa ili princezu, tek onda ste na tronu. Ili kao s novim Mercedesom C-klase, kojim sarajevska kompanija "Starline" i kod nas u BiH svima daje šansu za uspon na tron i kraljevsko mjesto. Jer, taj automobil, zahvaljujući svojim osobinama i, malo je reći, šminkerskim izgledom, ne pristaje na manje!

Ako od automobila tražite sigurnost, pouzdanost, snagu, udobnost, on će to sve ispuniti i dati mnogo više. Ukratko, kod ovog vozila nema da ne može i nema da nema.

Evo nekoliko caka za probirljive... Kad zatvorite vrata, pritisnete start i mašina počne da bruji..., ulazite u drugi svijet. Iznutra gledajući, sve je prelijepo, a nema čak ni rupa po cesti - jer ih ne osjetite. Prva sljedeća misao je: Eh, gdje ćemo? Dubrovnik? Ma kakvi! Nacrtaj Monako!

Nema alternativu

Udobno zavaljeni kao na dušeku, s ovom pričom (ovo je samo ljubavna i drugačija ne može biti) na četiri točka možete ploviti lagano romantičarski ili moćno mangupski. I to baš svaki dan. "Najbolje uzmite za sebe, jer najbolje nema alternativu", kako rekoše u "Starlineu".

mercedes-15-ff

Za kratki opis automobila najlakše je reći da mu je dizajnerski i tehnološki uzor bila fenomenalna S klasa, dok su neka rješenja preuzeta s Maybacha. Rezultat je možda i najluksuzniji proizvod u ovom segmentu automobila koji neće ni najizbirljivijima izmamiti kritike.

S dizajnerskog aspekta, C klasa iz profila podsjeća na coupe. Sportskog je karaktera, ima biksenonska svjetla sa zakretanjem na krivinama, stražnja LED svjetla te difuzor s hromiranim dodacima koji pojačavaju dojam moći.

No, prava moć čeka unutra, iza otvora koji vodi u neki sasvim drugačiji svijet. Na prvi pogled, prenerazit ćete se i reći - ovo nije za mene. Međutim, kao što kaže poznata poslovica, na dobro se lako naviknuti. Mada ćete morati čačkati po konzoli infotainment sistema kako biste otkrili kako rade multimedija i ostali sistemi te se navikavati na mjenjač na ručici iza volana (poput ručice pokazivača smjera), C-klasa nije teška za korištenje. Štaviše, vrlo je funkcionalna.

Dizajn je na vrhu premiuma. Jasno je da se svakom detalju prišlo s tipičnom njemačkom pedantnošću radi kreiranja vrhunskog užitka. Fina koža, brušeni aluminij i površine u boji klavirskog laka daju ugođaj koji se puno bolje može osjetiti nego opisati.

Kokpitom dominira 8,4-inčni ekran. Njim se upravlja preko konzole, zahvaljujući kojoj su inžinjeri eliminirali mnogo uobičajenih komandi razbacanih po kokpitu. Sve možete raditi preko konzole. Moramo spomenuti i touchpad dimenzija 65x45 milimetara koji čak prepoznaje pisanje slova i brojeva.

Od svog prethodnika automobil je duži 95 milimetara, a međuosovinski razmak je povećan za 80 mm, što automatski znači da su putnici dobili dosta više prostora u unutrašnjosti. Prtljažnik od 480 litara (otvara se i zatvara na dugme) ne samo da je idealan već zbog velikog otvora nudi utovar i kabastijih stvari.

mercedes-12-ff

Udobnost? Više nego vrhunska. Automobil je kao stvoren za duža putovanja, a po noći efekt je još bolji zahvaljujući diskretnom unutrašnjem LED osvjetljenju.

Sedam brzina

Za pogon je zadužen 2,2-litarski turbodizelaš sa 170 konjskih snaga dostupnih od 3.000 obrtaja. Zahvaljujući visokom obrtnom momentu (400 Nm) već na 1.400 obrtaja, sportske performanse automobila su veoma izražene. Rad motora možete podešavati preko Agility Control sistema koji nudi četiri osnovne konfiguracije - Eco, Comfort, Sport i Sport +, a koje podešavaju "ponašanje" sedmostepenog automatskog mjenjača, odziv pedale gasa i kočnice, osjetljivost ESP-a, tvrdoću ovjesa... Sve što želite, od lagodnog krstarenja do iživljavanja. No, ako želite sami mijenjati brzine, ručica na volanu, nažalost, nema.

Uprkos velikoj snazi, potrošnja goriva C-klase je veoma niska. U praksi, nije je teško spustiti ispod šest litara na 100 km, čemu doprinose i start/stop sistem i "pametni" alternator koji se aktivira po potrebi.

A cijena? Inače je viša, ali "Starline" ovaj testni model prodaje za svega 77.000 KM. Jedan je sretnik za ovoga, a ostali... sami nađite svoje prinčeve i princeze C-klase.

Lična karta

KAROSERIJA

D/Š/V 4.686/1.810/1.442
Masa 1.570 kg
Prtljažnik 480 l
Gume 225/50 R17

MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 2.143 ccm
Snaga 170 KS/3.000
Moment 400 Nm/1.400
Mjenjač automatik, 7 brzina

NA CESTI

Max. brzina 234 km/h
Ubrzanje 0-100 8,1 sec
Potrošnja (grad/otv/komb): 5,5/3,9/4,5

OPREMA
Testni automobil: Hyasnite metalik crvena boja karoserije, Artico koža, 7G-Tronic mjenjač, Avantgarde enterijer i eksterijer, Air-Balance paket, paket zatamnjenih retrovizora, protivprovalni uređaj, paket komfornih sjedišta, 17-inčne aluminijske felge, velur podne prostirke, rezervoar SCR uvećane zapremine od 66 litara, aktivni Parktronic, Collision Prevention Asisst, paket pretinaca, paket za pušače, senzor za kišu, zaštita podnice motora, touchpad, adaptivna svjetla, ILS sa bi-xenonskim svjetlosnim sklopom, zatamnjena zadnja stakla, grijači prednjih sjedišta, zasebno zatvaranje prtljažnika na ključu i vratima vozača, unutrašnja dekoracija sa brušenim aluminijem...

CIJENA

Osnovni benzin (1.6, 156 KS) - 61.259 KM
Osnovni dizel (1.6, 116 KS) - 61.830 KM
Testni model - 77.000 KM*
*cijena se odnosi na ovaj testni automobil, a potpuno nov istih osobina po cjenovniku košta 98.000.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.