SAVJETI

Tri jednostavna načina da spriječite krivljenje kičme kod djece

Pozicija, u kojoj je glava skroz iskrivljena nadole je postala djeci prirodna

Mogu nastati ozbiljni deformiteti. Ilustracija

Z. K.

22.10.2020

Djeca sve češće krive vrat i kičmu dok koriste telefone i druge ekrane te mogu nastati ozbiljni deformiteti. Postoje tri jednostavna načina da spriječite krivljenje i naučite dijete da drži pravilan položaj. Vaše dijete je na kauču, leži sa telefonom ili tabletom u rukama i neprestano drži iskrivljen vrat. Da, ova slika je svim roditeljima poznata.

I prije pandemije djeca su provodila oko 33 sata sedmično koristeći različite ekrane, što je jedna studija pokazala. Ova pozicija, u kojoj je glava skroz iskrivljena nadole je postala djeci prirodna. Navika se može zadržati jako dugo, čak i tokom cijelog života, te je mnogo važno spriječiti ovaj loš položaj. Izdvajamo tri načina za jačanje mišića vrata kod djeteta.


Potrebno je svega pet minuta ujutro za vježbe. Ilustracija

1. Započnite dan vježbama - Potrebno je svega pet minuta ujutro. Neka djeca stanu u položaj na koljenima i rukama postavljenim paralelno. Istežu kičmu zajedno sa vratom i glavom na gore, a potom na obrnutu stranu.

2. Prilagodite položaj - Kada dijete koristi telefon ili tablet, objasnite da treba telefon da približi glavi, a ne glavu telefonu. Pokažite na primjeru kako to da uradi. Ako sjedi za stolom, neka monitor bude u visini očiju, a tastatura i laktovi da budu postavljeni ravno. Stopala neka budu postavljena ravno na pod. Promjenama navika u svakodnevnim položajima je zaista potrebno dosta vremena i strpljenja. Imajte to na umu.

3. Vježbajte pravilno sjedenje - Većina stolica nije prilagođena djeci svojom visinom. Zato pokušajte da ih prilagodite tako da im odgovaraju. Kičma će tada lakše da se postavi u prirodnu poziciju. Možete djetetu i sami dati primjer kako da sjedi na prednjem djelu stolice i tako opusti ramena.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.