REGION

DRAMA IZNAD JADRANA Nikolićev avion, kojim je letio za Vatikan, prinudno se vratio u Beograd zbog kvara!

Motor na avionu "Falkon 50" prestao da radi na visini od 10.000 metara

Autor:(D. K.)

17.4.2015

Avion kojim je Tomislav Nikolić letio za Vatikan vratio se u Beograd zbog kvara na motoru, potvrđeno je za "Blic" u kabinetu predsjednika Srbije. Nikolićeva posjeta Vatikanu je zbog toga otkazana.

- Predsjednik je trebalo da sleti u 9.20 sati na rimski aerodrom. Međutim, avion se prinudno vratio na beogradski aerodrom zbog kvara na jednom motoru, a posjeta Svetoj stolici otkazana je do daljnjeg, dok se ne utvrde termini za novu posjetu - rečeno je "Blicu".

Kvar na "Falkonu"

Kvar se dogodio na motoru vladinog "Falkona".

Motor na avionu "Falkon 50", kojim je Nikolić letio za Vatikan, prestao je da radi iznad Jadranskog mora. Letjelica koja se nalazila na visini od 10.000 metara propadala je skoro dva kilometra, ali je zahvaljujući iskusnom pilotu izbjegnuta nesreća, saznaje internet portal RTS-a.

Nikolić je danas trebalo da započne jednodnevu zvaničnu posjetu Vatikanu.

On je trebalo papi Franji da prenese i pojedine stavove Srpske pravoslavne crkve (SPC), koji su od zajedničkog interesa.

nikolic

Nikolić: Trebalo da počne jednodnevu zvaničnu posjetu Vatikanu

Uoči odlaska u zvaničnu posjetu Vatikanu, na poziv pape Franje, Nikolić je jučer razgovarao sa patrijarhom Irinejom i odlazi na put s njegovim i blagoslovom SPC.

Nikolić je trebalo da se sastane i sa državnim sekretarom Pjetrom Parolinom, sekretarom za odnose sa državama Polom Galagerom i šefom Odsjeka za zapadni Balkan Henrikom Jakodžinskim.

"Falkon" više puta pravio probleme

Ovo je posljednji u nizu incidenata sa tom vladinom letilicom. Zbog raznih kvarova na avionu, "Falkon", koji je proizveden 1981. godine, kao i na drugom vladinom avionu "lir džetu", proizvedenom 1991., srbijanski zvaničnici su u višše navrata imali problema.

Zbog kvara na "Falkonu", u decembru 2012. godine tadašnji premijer Ivica Dačić nije na vrijeme poletio sa Aerodroma "Nikola Tesla" na Kipar.

Kvar je ustanovljen tek kada su premijer i delegacija ušli u avion, pa se čekala nabavka novog dijela, saopćili su tada nadležni.

Problemi sa vladinim "Falkonom" zabilježženi su i 19. novembra u Ujedinjenim Arpaskim Emiratima, a prvi potpredsjednik Vlade Aleksandar Vučić se vratio u zemlju avionom šeika Muhameda bin Zajeda al Nahjana.

Sa istim avionom pet mjeseci ranije imao je probleme i ondašnji premijer Mirko Cvetković, koji zbog kvara letjelice nije otišao u Brisel na sastanak ministara ekonomije i finansija EU.

falkon

Avion "Falkon": Vratio se u Beograd zbog kvara na motoru

Problem na vladinom avionu dogodio se i 2. decembra 2010. kada je Cvetković poletio u službenu posjetu Bugarskoj, da bi se vratio nakon ššto je pilot detektovao nedozvoljene potrese na letjelici.

Neššto ranije, u novembru te godine, jošš jedan incident sa "lir džžetom" dogodio se prilikom Cvetkovićeve posjete Pragu, kada je zbog problema sa uređajima za slijetanje po magli delegacija morala da sleti u Karlove Vari.

Avgusta 2010. prilikom odlaska ministra odbrane Dragana ŠŠutanovca u Bagdad, uoči polijetanja uočen je kvar na motoru "Falkona", a poššto je kvar otklonjen delegacija je otputovala u Bagdad.

U martu 2011. ministar vanjskih poslova Vuk Jeremić kasnio je u povratku iz Pariza višše od tri sata, jer je pilot na pisti uočio kvar koji su mehaničari potom otklonili.

Prema ranije saopćenim podacima avio-služžbe Vlade Srbije, "lir džžet 31a" proizveden je 1991, a "Falkon 50" 1981. godine.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.