SLOVENIJA

Šarec: Riskantno je osnivati novu aviokompaniju nakon propasti "Adria Airwaysa"

"Adria" je loše poslovala i dok je bila u državnom vlasništvu

Slovenski premijer. Agencije

Avaz.ba

1.10.2019

Slovenski premijer Marjan Šarec kazao je da bi eventualno osnivanje nove slovenske državne aviokompanije nakon što je Uprava "Adria Airwaysa" zatražila stečaj, bilo vrlo riskantno s obzirom na proteklo iskustvo, iako je to jedna od opcija koje se razmatraju.

- Ići u to bez simulacija poslovanja takve firme za barem tri godine unaprijed, bilo bi riskantno i bez smisla - kazao je Šarec uoči sastanka čelnika svoje vladajuće koalicije, dodavši kako će se i alternativno rješenje, prema kojem bi Vlada subvencionirala međunarodne kompanije koje se, nakon stečaja "Adrije", pobrinu da Ljubljana ne ostane bez zračnih linija s važnim evropskim destinacijama, također pažljivo razmotrilo nakon što se stave na vagu svi argumenti.

Šarec je ponovo kritizirao način poslovanja i dubioze u posrnuloj aviokompaniji, koju je prethodna Vlada za samo 100.000 eura prodala malo poznatom njemačkom fondu "4K Invest", a on je zatim prodao avione u njenom vlasništvu pa ih uzeo u zakup te se dodatno neodgovorno zadužio. Premijer smatra da bi spašavanje takvog vlasnika, da se Vlada za to odlučila, značilo dodatno "razbacivanje" državnog novca, i to u "vreću bez dna". 

- "Adria" je loše poslovala i dok je bila u državnom vlasništvu, ali je način na koji je prodana pokazao da privatizacija nije uvijek dobro rješenje - kazao je Šarec, dodavši da se zalaže da se ispitaju korijeni koji su doveli do situacije koja sada opterećuje njegovu vladu.

Nakon što je država odbila finansijsku pomoć ili jamstva za kredit za održavanje likvidnosti, Uprava zračnog prijevoznika u ponedjeljak je zatražila stečaj, o čemu će sljedećih dana odluku donijeti sud i imenovati prinudnog upravitelja.

Skoro 600 zaposlenih u "Adriji" ostaje bez posla, a oni koji kažu da bi Slovenija sada trebala pokrenuti novu državnu aviokompaniju, smatraju da je to jedini način da zadrži znanje i tradiciju koja se u civilnom zrakoplovstvu gradila više decenija.

Tome su u koaliciji sklone stranka Ljevica (L), ali i Socijalni demokrati, dok je protiv opoziciona desnica, ali i liberalna stranka Alenke Bratušek (SAB), čija je predsjednica i ministrica za infrastrukturu u sadašnjoj Vladi, a kaže da bi osnivanje nove aviokompanije bio novi udar na džepove poreznih obveznika, prenosi Hina.

Ministar za privredu Zdravko Počivalšek, koji je taj resor držao i u prijašnjoj vladi Mire Cerara te u okviru svoje nadležnosti bio uključen u prodaju zračne kompanije fondu koji je osnovan sa 25.000 eura temeljnog kapitala, za propast "Adrije" optužuje Upravu koju su postavili Nijemci te kaže da su analize pokazale vrlo loš način njenog poslovanja i velike finansijske dubioze.

Počivalšek tvrdi da bi se linije Ljubljane sa zanimljivim evropskim destinacijama mogle ubrzo obnoviti, jer su za komercijalne i isplative letove zainteresirani mnogi strani avioprijevoznici, dok bi za pokretanje nove kompanije trebalo i do pola godine, a upitna su i velika sredstva koja bi u to trebalo uložiti.

U vrijeme kad je prijašnja Vlada prodala "Adriju Airways" njemačkom investitoru, prodana je i licenca za upravljanje ljubljanskim aerodromom njemačkom "Fraportu", koji upravlja s više velikih evropskih aerodroma, uključujući i onaj u Frankfurtu.

Taj se investitor, također, našao pogođen stečajem "Adrije", koja je osiguravala polovinu linija na ljubljanskom Aerodromu "Jože Pučnik", pa je zainteresirana da se stvari što prije urede kako bi posao krenuo.

Uprava ljubljanskog aerodroma objavila je zato u utorak kako ocjenjuje da će sve prijašnje letove koje je imala "Adria", obnoviti u roku od godinu i po te je u više pregovora o tome i veoma se angažirala s više potencijalnih avioprijevoznika koji su za to zainteresirani.

U "Fraportu" su naveli da su prije teškoća u "Adriji" očekivali da ove godine zabilježe promet između 1,5 i 1,7 miliona putnika, a sada smatraju da će ih biti skoro 200.000 manje, jer je otkazan veliki broj letova, ali da će, kao firma koja upravlja jedinim funkcionalnim slovenskim aerodromom, ipak na kraju godine imati pozitivan finansijski rezultat.

- Optimistični smo i aktivno pregovaramo sa prijevoznicima, ali se nadamo da ćemo do kraja godine vratiti svih pet ključnih veza Ljubljane koje su trenutno izgubljene - kazao je direktor Uprave ljubljanskog "Fraporta" Zmago Skobir, rekavši da su to linije koje slovensku prijestonicu povezuju s Briselom, Frankfurtom, Bečom, Minhenom i Cirihom, koje su i u vrijeme "Adrije" bile komercijalno isplative.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.