GLOBUS

Interbrand: Ovo su najvredniji svjetski brendovi, Apple na vrhu popisa

Avaz.ba

27.9.2017

Apple je najvredniji svjetski brend, a slijede ga Google i Microsoft, pokazuje analiza međunarodne konzultantske kuće Interbrand, koja tradicionalno rangira najjače svjetske brendove.

Petu godinu zaredom Apple i Google zauzimaju prva dva mjesta, pri čemu je brend Apple u odnosu na prošlu godinu povećao vrijednost za tri posto, na 184,2 milijarde dolara, a Google za šest posto, na 141,7 milijardi dolara. 

Microsoft se popeo na treće mjesto kao jedan od 16 brendova koji su ostvarili dvoznamenkasti međugodišnji rast vrijednosti. Četvrta je Coca Cola, a slijede Amazon, Samsung, Toyota, Facebook, Mercedes-Benz i IBM koji zaključuje listu prvih deset globalnih brendova po finansijskoj vrijednosti. Ove su se godine na listi najvrjednijih 100 svjetskih brendova po prvi puta pojavili Ferrari (88. mjesto), Netflix (78.) i Salesforce.com (84.). 

Najveći postotni rast vrijednosti u odnosu na 2016. godinu ostvarili su Facebook (48 posto), Amazon (29 posto), Adobe (19 posto), Adidas (17 posto) i Starbucks (16 posto), piše index.hr.

Više od polovine najvrjednijih svjetskih brendova dolazi iz četiri sektora - automobilske industrije (16), naprednih tehnologija (15), finansijskih usluga (12) i robe široke potrošnje (9).

Maloprodaja je najbrže rastući sektor, posmatra li se rast vrijednosti brendova u postocima (19 posto), a slijede sportske oprema (10 posto), tehnologija (8 posto), logistika (7 posto) i finansijske usluge (6 posto). Ukupna vrijednost najvećih sto globalnih brendova je 1.870 milijardi dolara i u odnosu na 2016. godinu porasla je za 4,2 posto, kaže se u Interbrandovoj analizi. 

Interbrandova metodologija temelji se na tri ključne sastavnice: finansijskoj izvedbi robnih marki proizvoda i usluga, utjecaju brenda na potrošački odabir i snazi kojom brend pridonosi stabilnosti i zaradi kompanije, piše index.hr.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.