AFERA

Zbog skandala s dizelašima uhapšen šef Audija

Rupert Štadler

Index.hr

18.6.2018

Kako javlja ''Spiegel.de'', šef Audija Rupert Štadler (Stadler) uhapšen je zbog skandala s dizelašima.

''Spiegel'' se poziva na izjavu portparola Volkswagena, koji je rekao da je Štadler priveden rano jutros, a, prema trenutnim informacijama, šef Audija trenutno je u pritvoru.

Čeka se saslušanje

Portparol Volkswagena je rekao da je Štadler uhapšen te se čeka saslušanje na kojem će se odlučiti ostaje li u pritvoru.

Portparol Volkswagena rekao je da se Štadler brani nevinošću. ''Spiegel'' dodaje kako je Štadler optuženik u aferi ''Dieselgate'' od 30. maja ove godine. Prema optužnici minhenskog tužioca, Štadler i još jedan šef izvršnog odbora optuženi su za prevaru indirektno plasiranje lažnih rezultata. Optužnica je vezana uz manipulaciju softvera za emisiju ispušnih plinova na europskom tržištu.

Krajem maja njemački istražitelji su proveli pretres Štadlerove kuće kako bi došli do dokaznog materijala za ovaj slučaj, a istom prilikom pretražen je san još jednog od Audijevih menadžera. Štadler, koji je na čelu Audija od 2007. godine, pod velikim je pritiskom od otkrića skandala sa softverom za emisiju štetnih plinova, piše ''Spiegel''.

Afera započela 2015. godine

Podsjetimo, Audi je dijelom afere oko emisija štetnih plinova dizelaša u koju je upleten i Volkswagen. Prošlog mjeseca Audi je priznao da je 60.000 njihovih modela Audija A6 i Az s dizel motorima imalo probleme sa softverom za emisije štetnih plinova.

Ovaj broj treba pridodati brojki od 850.000 vozila koje je opozvao Volkswagen, čija je podružnica i Audi.

''Dieselgate'' afera prvi put se spominje 2015. godine, kada je Volkswagen priznao da je gotovo 600.000 njihovih automobila koje su prodali u SAD imalo softver koji je lažirao rezultate testova za emisiju štetnih plinova.

Tada je Volkswagen priznao da je instalirao taj softver u 11 miliona svojih dizelaša širom svijeta te kako su pomoću njega mogli znati kada je automobil na testiranju te su tada smanjivali emisije štetnih plinova putem tog sistema.

Ipak, na otvorenoj cesti emisije štetnih plinova su bile puno veće, do 40 puta veće nego što je zabilježeno na testiranjima.


Video
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.