Nakon godinu testiranja u garažama bečkog preduzeća za saobraćaj "Wiener Linien" danas su u glavnom gradu Austrije izvedene prve testne vožnje u električnim autonomnim autobusima.
Prvu vožnju je obavio gradonačelnik Mihael Ludvig (Michael Ludwig) zajedno s članicom gradske vlade Uli Sima (Ulli) i projektnim timom "auto.Bus-Seestadt". Sada su na redu ostali putnici.
U proteklih nekoliko sedmica je razvijen plan vožnje za autobuse bez vozača s ukupno planiranih deset stanica koje se sve nalaze oko U2-stanice "Seestadt".
Električni autonomni autobusi mogu primiti i do deset putnika. S obzirom na to da se još radi o testnim vožnjama, putnicima nisu potrebne karte, a lokacije autobusa se mogu pronaći putem QR-kodova. Autobusi posjeduju ukupno 11 sjedišta, od kojih je jedno rezervirano za operatera.
Iz sigurnosnih razloga se vožnja preporučuje isključivo u sjedećem položaju. Autobusima je moguće prevesti i dječija kolica, a ukoliko dođe do prestanka rada uzrokovanog višom silom ili tehničkim problemima, još nije predviđeno alternativno rješenje.
Klasični red vožnje, kako ga mi poznajemo, za ove autobuse još nije zamišljen te se trenutno radi na usklađivanju vožnji.
- Putničkim testiranjem autonomnih električnih autobusa grad Beč još jednom impresivno dokazuje da ne samo da se bavi temama budućnosti već i da ih aktivno oblikuje. U proteklih nekoliko mjeseci cijeli projektni tim auto.Bus-Seestadt je uspio doslovno staviti na točkove sigurnu i istovremeno vrlo spektakularnu mogućnost novog putničkog prijevoza - kazao je gradonačelnik Beča.
Inovacija u brojevima
Broj vozila: 2
Obim projekta: Približno 1,5 miliona eura
Dužina / širina / visina: 4,75 metara / 2,11 metara / 2,65 metara
Kapacitet: 11 putnika (uključujući jednog operatera)
Maksimalna dozvoljena brzina: 20 km / h (automatika)
Maksimalno vrijeme rada: 9 sati
Prosječno vrijeme punjenja: 4 do 8 sati