TRAGEDIJA

Kobijev helikopter imao ozbiljne mane: Ove tri stvari su nedostajale

U kokpitu nije bilo snimača glasa, niti je bilo omogućeno snimanje podataka o letu

Mjesto nesreće. Agencije

Avaz.ba

30.1.2020

Nekoliko dana nakon smrti Kobija Brajanta (Kobe Bryant), njegove kćerke Đijane (Gianna) i još sedmoro ljudi u helikopterskoj nesreći u Kalabasasu u Kaliforniji počele su da se raspliću neke okolnosti pod kojima se ova tragedija dogodila. 

Američki "CNN" navodi da Sikorski S-76, helikopter u kojem je letio Brajant (vlasništvo Ajlend ekspresa) nije imao sistem za skeniranje terena i za upozorenje (TAWS), što je preporučeno još pre 14 godina.

U kokpitu nije bilo snimača glasa, niti je bilo omogućeno snimanje podataka o letu, kažu iz Nacionalnog odbora za sigurnost.


Mjesto nesreće. Agencije

Premda priznaju da još uvijek nije izvijesno da li bi ovaj sistem spriječio da helikopter udari u brdo po magli koja je kobnog dana bila u okruženju, ali bi vjerovatno umanjio mogućnost da se to desi.

TAWS služi za to da upozori pilote kada su u opasnosti da udare u tlo, dok snimači pomažu istražiteljima da otkriju bitne okolnosti pada.

Ono što također nije poznato je i to da li je pilot dobio specijalnu dozvolu da leti u maglovitim uslovima.

Međutim, za sve helikoptere koji prevoze šest ili više osoba je još 2006. preporučena ugradnja TAWS sistema, što je pokrenuto nakon nesreće iz 2004. godine kada je poginulo deset ljudi.


Mjesto nesreće. Agencije

Nacionalni odbor za sigurnost nema mogućnost da postavlja nova pravila zasnovana na preporukama, jer je to nadležnost Savezne administracije za avijaciju.

Savezna administracija je to pravilo postavila za sve bolničke helikoptere, ali ne i za one u kakvom je letio Brajant. Ugradnja spomenutog sistema bi na Kobijevom ili nekom sličnom helikopteru koštala ukupno oko 42.000 dolara.

Sikorski koji je prevozio Brajanta je napravljen 1991. godine, mnogo prije preporuke o sistemu sigurnosti TAWS. Isti proizvođač je ovaj sistem počeo standardno da ugrađuje u svoje letjelice još 2005. godine.

Dodatni problem i sigurnosni nedostatak je činjenica da zakonski nisu obavezni ni spomenuti snimači, pa će narednih dana sve navedeno biti predmet rasprava u SAD i naročito za Saveznu avijatičarsku administraciju.

Ovi snimači su nekada bili glomazni i teški, ali sada zauzimaju znatno manje prostora i teže oko dva kilograma. Iz Ajlend Ekspresa su odbili da komentarišu zbog čega snimači, imajući u vidu ovu činjenicu, nisu bili u helikopteru u kom je poginulo devetoro ljudi.

Video
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.