PRESUDE

Na "jegeru" ostaje križ jer ne vrijeđa vjerska uvjerenja potrošača

Prema švicarskim sudijama, intenzivna upotreba "Jägermeisterovog" prepoznatljivog znaka s vremenom je oslabila njen religijski karakter, dok korištenje vjerskog simbola na popularnom likeru ne vrijeđa osjećaje vjernika

Prema presudi, logo marke "Jägermeister" – jelen s blistavim bijelim križem između rogova – nije nemoralan i bez ograničenja se može koristiti kao promotivni simbol u Švicarskoj. Agencije

Avaz.ba

28.2.2020

Švicarski sud presudio je da njemačka firma "Jägermeister" može nesmetano koristiti križ u sklopu svog znaka, ne vrijeđajući pritom vjerska uvjerenja potrošača.

Kako piše portal Swissinfo, sudije saveznog upravnog suda u švicarskom St. Galenu odbacile su tužbu švicarskog Saveznog instituta za intelektualno vlasništvo kojom se željelo ograničiti "Jägermeisterovu" upotrebu logotipa na bocama s tim alkoholnim pićem i reklamnoj odjeći. 

Prema presudi, logo marke "Jägermeister" – jelen s blistavim bijelim križem između rogova – nije nemoralan i bez ograničenja se može koristiti kao promotivni simbol u Švicarskoj.

Savezni institut za intelektualno vlasništvo je, naime, zatražio ograničenja navodeći kako je križ unutar zaštitnog znaka globalno popularnog digestiva i aperitiva uvredljiv za vjerske sklonosti pojedinih potrošača.

Sudije saveznog upravnog suda su u pojašnjenju presude istakle da prosječni potrošač "Jägermeisterov" znak, iako pozadina logotipa doista proizlazi iz drevne kršćanske priče, jasno povezuje s tim pićem, a ne s kršćanskom tradicijom i životima svetaca.

Bijeli jelen i užareni križ na znaku ovog biljnog napitka odnose se na priču o svetom Hubertu, Belgijancu iz 8. stoljeća i zaštitniku lovaca, koji je bio toliko strastven u lovu da je zapostavljao svoje vjerske obaveze i dužnosti. Prema predanju, svetom Hubertu se tokom lova na Veliki petak obratio jelen s užarenim križem između rogova te mu je rekao da se vrati svojim duhovnim zadaćama. 


Bijeli jelen i užareni križ na znaku ovog biljnog napitka odnose se na priču o svetom Hubertu, Belgijancu iz 8. stoljeća i zaštitniku lovaca. Agencije

Prema švicarskim sudijama, intenzivna upotreba "Jägermeisterovog" prepoznatljivog znaka s vremenom je oslabila njen religijski karakter, dok korištenje vjerskog simbola na popularnom likeru ne vrijeđa osjećaje vjernika. 

Zato je sud dozvolio tvrtki sa sjedištem u njemačkom Volfenbuetelu da na području Švicarske može nesmetano koristiti logo za sve promotivne aktivnosti i proizvode, uključujući kozmetiku, mobitele i telekomunikacijske usluge.

Punionicu "Jägermeistera" osnovali su 1934. Vilhelm i Kurt Mast (Wilhelm i Curt Mast) nakon što su napravili liker koji se sastoji od 56 biljaka i začina. 

Originalni recept pića s udjelom alkohola od 35 posto još se koristi, kao i prepoznatljiva zelena staklena boca.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.