KRIZA ZBOG PANDEMIJE

Zara zatvara više od hiljadu trgovina, šta će biti sa BiH

Ukupan broj trgovina smanjit će se sa 7.412 na između 6.700 i 6.900 nakon reorganizacije

Prodavnica Zara. Agencije

Avaz.ba

11.6.2020

Zara će zatvoriti čak 1.200 trgovina širom svijeta. Vlasnik lanca trgovina odjećom Amansio Ortega (Amancio) pokušat će povećati online prodaju tokom haosa koji je uzrokovala pandemija koronavirusa.

Inditex, grupacija čija je Zara glavna robna marka, planira zatvaranje između hiljadu i 1.200 uglavnom manjih dućana.  Inditek ima najviše gubitaka u trgovinama brendova starijih od Zare. Španska grupacija Inditex, osim Zare, posjeduje i brendove poput Bershke, Pull & Beara i Massimo Duttija. 

Zatvaranje trgovina očekuje se najviše u Aziji i Europi. Guardian piše da će se zatvoriti najmanje 107 prodavnica širom Velike Britanije.  

Pala prodaja

Iz Inditexa su poručili da će broj zaposlenih ostati stabilan, a radnicima je ponuđena druga uloga unutar kompanije, kao što je priprema robe za online prodaju.

Ukupan broj trgovina smanjit će se sa 7.412 na između 6.700 i 6.900 nakon reorganizacije, što će uključivati i otvaranje 450 novih trgovina. 

Inditex, jedan od najvećih prodavača odjeće na svijetu, teško je pogođen tokom pandemije jer je prodaja od 1. februara do 30. aprila, prvog tromjesečja finansijske godine, pala 44 posto, na 3,3 milijarde eura.

Kompanija je u kvartalu iskazala neto gubitak od 409 miliona eura. Gotovo četvrtina njenih trgovina ostala je zatvorena do 8. juna. 

Međutim, rast online prodaje nadoknadio je neke slabosti, rekao je Inditex. Internetska prodaja porasla je 50posto u odnosu na isto razdoblje tokom tromjesečja, a u aprilu je bila veća 95%.

Online prodajom protiv konkurencije

Inditex je rekao da će ubrzati svoje aktivnosti na prodaji više odjeće putem interneta jer time nastoji potući konkurenciju poput H&M-a, Uniqla, Fast Retailinga i novijih isključivo online trgovina kao što su Asos i Booho, koji su prosperirali u Velikoj Britaniji tijekom lockdowna.

Inditex, koji kontrolira njegov osnivač Amansio Ortega, planira potrošiti milijardu eura na svoju internetsku ponudu do 2022. godine i dodatnih 1,7 milijardi eura u trgovinama kako bi omogućio bolje integriranje s web stranicama za brže isporuke i praćenje pošiljki proizvoda u stvarnom vremenu.

Nije poznato još uvijek šta će biti s prodavnicama Zare u Bosni i Hercegovini. Podsjetimo, 2014. godine, tokom socijalnog butna u našoj zemlji, tadašnji član Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović negodovao je zbog protesta, navodeći da oni dovode u pitanje otvaranje prodavnice ovog modnog brenda. 


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.