VIJESTI

Tri načina da unaprijedite svoj marketing uz pomoć igrice "Pokemon gou"

Sponzorisani tekst

7.3.2018

Kako tehnologija napreduje tako mnogi poslovi nestaju ili se umnogome mijenjaju. Broj profesionalaca koji je potreban za obavljanje određenih poslova drastično se smanjuje jer ih zamjenjuju mašine. Ali to ne važi za marketing.

Čak ni razvoj vještačke inteligencije ne može da zamjeni ljudski mozak po pitanju kreativnosti i uspostavljanja odnosa s ljudima, odnosno potrošačima. Tehnologija je zapravo samo još jedan veoma važan „asistent“ marketinškim stručnjacima.

Da li vam je ikad palo na pamet da biste kao profesionalac u marketingu mogli da imate koristi ne samo od društvenih mreža i pretraživača, već i od aplikacija kao što je „Pokemon gou“? Ako vam to još nije palo na pamet, razmislite dvaput.  

Navodimo vam samo nekoliko veoma jednostavnih (i besplatnih) načina na koje možete da koristite aplikaciju „Pokemon gou” i postanete uspješni stručnjaci u ovom poslu.

1. Izaberite tim

U igrici „Pokemon gou” treneri putuju zemljom kako bi uhvatili različita bića koja se nazivaju pokemoni i kako bi ih koristili dok se bore jedni s drugima. Treneri mogu da se pridruže jednom od tri tima: Tim Valor (crveni), Tim Mistik (plavi) i Tim Instinkt (žuti).

Ovi timovi takmiče se kako bi preuzeli dominaciju na posebno interesantnim tačkama – teretanama za pokemone koje se nalaze u cijelom svijetu (pokemon gyms).Te teretane se najčešće nalaze na veoma poznatim lokacijama u stvarnom svijetu, na primjer na Tajms skveru u Londonu.

Tu se igrači bore protiv drugih trenera ili treniraju svoje pokemone kako bi postali jači. Ovdje cijela igra postaje zapravo takmičenje s konkurencijom. Kako to možete da primijenite na posao? Odaberite pažljivo svoj tim. Trenirajte i obučavajte vaše zaposlene, jer tako postajete jači na tržištu.

Potrudite se da vaši zaposleni uvijek budu dio istog tima i da nude izazovne ponude klijentima. To prijateljsko izazivanje će navesti klijente da se vraćaju kod vas.

2. Podijelite svoje uspjehe

„Pokemon gou” je jedna od najaktuelnijih i najpopularnijih ikad napravljenih aplikacija. Ova igrica zauzima prvo mjesto u svakoj prodavnici aplikacija i taj uspjeh su postigli još u prvoj nedjelji nakon objavljivanja.

Aplikacija, po navodima magazina „Entreprenur“ zarađuje više od 1,6 miliona dolara svakog dana. Kako se mnogi brendovi bore da uspostave dobre odnose sa svojim kupcima (pogotovo s generacijom milenijalaca), bilo bi šteta da ne iskoristite ovu igru za to.  

Čak i predsjednik Izraela koristi ovu aplikaciju. On je nedavno podijelio na Fejsbuku fotografiju na kojoj se vidi da je „uhvatio“ popularnu mačku pokemona u svojoj kancelariji. Samo nakon nekoliko sati od objavljivanja ove slike na internetu, ona je imala više od 15.000 reakcija – uglavnom pozitivnih.

Fejsbuk i Tviter su odlična mjesta da objavite vijest o svojoj novostečenoj ljubavi prema mobilnim igrama, a portali poput „Baz fida” (BuzzFeed) i „Redita“ (Reddita) već su preplavljeni sadržajima iz igrice „Pokemon gou” , koji imaju ogroman broj dijeljenja. Zapravo igranje ove igre je izvrstan način da stvorite prijateljske odnose sa svojim kupcima.  

Važno je da pažljivo pratite šta je aktuelno među vašom ciljnom grupom (sada je to možda igra „Pokemon gou”, sutra će biti nešto drugo) i da umijete da iskoristite to kako biste lakše komunicirali s njima. Tada će sredstva i trud koji ste uložili u kampanje na društvenim medijima napokon da se isplate.

3. Iskoristite lokalne znamenitosti

Već smo pomenuli teretane, ali osim tih mjesta, igrica „Pokemon gou” takođe ima veliki broj zaustavnih mjesta, (pokestops), koja su uglavnom postavljena u blizini lokalnih znamenitosti. Ova mjesta su obično spomenici, crkve, istaknute građevine i slična zdanja i ona su od neprocjenjive vrijednosti za igrače, jer su to rijetka mjesta na kojima treneri mogu da dopune svoje zalihe energije potrebne u igri.

Igrica „Pokemon gou” ima i jednu stavku – „mamac modul“ – koja može da se koristi kako biste nove pokemone doveli na određeni „pokestop“. Ovi mamci pomažu svima u tom području i dovode velike mase igrača na ta stajališta. 

Ako ste toliko sretni da imate pokestop blizu svoje prodavnice, kafića ili restorana, onda to objavite. Još bolje, kada igrate igru, uložite u nekoliko mamaca kako biste privukli gužvu na vašu lokaciju. Čak i ako nemate sreće da se nalazite u neposrednoj blizini znamenitosti ili stajališta iz igre „Pokemon gou”, iskoristite one koje možete da pronađete u blizini. Napravite promociju svojih proizvoda i usluga na tim mjestima, organizujte nagradnu igru ili podijelite uzorke svojih proizvoda.

4. Prošetajte jaja pokemona

„Pokemon gou” vam daje mogućnost hvatanja jaja, koja moraju da se šetaju da bi se izlegla. Ta jaja su veoma vrijedna za igrače, jer iz njih mogu da se izlegu rijetki ili egzotični pokemoni koji možda nisu dostupni u području oko vas.

Neka od tih jaja zahtijevaju dva kilometra šetnje, neka pet kilometara, a neka čak i do 10 kilometara. A uz sve to ne možete da varate: kada se vozite aplikacija to prepoznaje i ti kilometri se ne računaju. Lijeni igrači širom svijeta očajnički pokušavaju da pronađu način da riješe ovaj problem.

Neki privezuju svoje telefone na kućne ljubimce, drugi na daljinske upravljače ili čak daju svoj telefon onima koji vole da šetaju ili trče. Ali sve te akcije se često završe lomljenjem telefona ili ekrana. Ova pomama zbog igrice može da bude odlična stvar ako su vaša djelatnost restorani ili neki drugi ugostiteljski objekti. Privucite više gostiju tako što ćete im ponuditi da konobari šetaju njihove telefone dok oni sjede i ručaju ili piju kafu. Čak i za ljude koji ne igraju igricu to može da bude atraktivno i zanimljivo. Napravite od toga vijest o vašem neobičnom restoranu i ona će se zasigurno brzo proširiti putem društvenih medija.

Ako želite sigurnu karijeru, brzo zaposlenje, a uz sve to i kreativan i zanimljiv posao, onda je karijera u marketingu idealna za vas. Dodatna prednost je što marketinške vještine i znanja danas možete da steknete brzo i lako na edukativnim programima koji su dostupni i kod nas.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.